Hej gode amioner Jeg sender ugentligt et nyhedsbrev ud til temmelig mange modtagere - som betaler for at modtage det. 2 gange i løbet af et år, er der sket det, at enkelte modtagere melder tilbage, at mailen er "tom" - dvs. der er intet indhold i mailen. Hvor mange det drejer sig om, ved jeg ikke, idet jeg jo ikke kan være sikker på at få svar retur, hvis der er et problem. Men det er helt sikkert et mindretal - gætter på max. 10% Jeg sender ganske almindelige mails i html-format via Microsoft Outlook 2007. Senest fik jeg besked fra en kunde, at mailen i hans Outlook var tom, men han kunne godt læse den på sin iPhone. Er der nogen, der har ideer til, hvad årsagen til problemet kan være? På forhånd tak. Lars |
Problemet er helt sikkert et sted i den HTML-struktur, som Outlook opbygger. Det kan konkluderes ud fra, at samme e-mail sendt til samme modtager kan vises i det ene e-email-program, men ikke det andet.
Når du opbygger indholdet i Outlook 2007, gætter jeg på, at du ikke selv bygger HTML-strukturen. Det gør det svært at byde ind med hvad det konkrete problem er.
Eftersom du tjener penge på udsendelsen, bør du give dine modtagere så god en oplevelse som muligt - det mener jeg, uanset mine økonomiske interesser i branchen, at du gør bedst med dedikeret software til nyhedsbreve, frem for din nuværende Outlook-løsning. Du kan købe webbaserede løsninger til et overkommeligt månedligt beløb, som med stor sikkerhed vil løse alle denne type problemer, samtidig med, at du formentlig får bedre leveringsrater.
Den medfølgende statistik i softwaren kan du bruge til at blive klogere på hvad dine læsere interesserer sig for, så du frem over kan sende bedre nyhedsbreve, som giver flere læsninger, flere klik og forhåbentlig også mere indtjening til dig.