Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Patent? need backup!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hov, jeg glemte helt at nævne at jeg selv har brugt patentstyrelsen i et enkelt konkret tilfælde. De er altså super hjælpsomme og faktisk lavede de en meget grov forhåndsundersøgelse for mig uden det kostede mig 1 krone. Så hvis man henvender sig på en pæn måde hos dem, tror jeg altså man kommer langt.
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det er et fysisk produkt som f.eks. en dåseåbner, så er der sikkert taget patent på kalorius.

 

er det en service på nettet - kan der ikke opnåes patent på en sådan.

man må selvfølgelig ikke "låne" andres kode og bygge videre på den,

med mindre det er open source.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 28. Apr 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for alle de gode indlæg!

 

Jeg finder ud af det.. I skal have tak herfra

 

Jeg lægger lige en tilbagemelding når der sker fremskridt i det lille projekt, for dem der måtte være interesserede

 

MVH

 

Jacob

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, vi vil da gerne høre om hvordan det går med dit projekt

Held og lykke

Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Her er lige et generelt svar omkring det at søge efter tdiligere patenterede opfindelser.

For det her forum er det selvfølgeligt altid mange penge med 10-20 T kroner det vil mange gang simpelthen sige at man afholder sig fra at søge. det er der nu ingen grund til i disse internet tider er der en rigtig god mulighed for at søge information om patenter, så længe det er europa det gælder er Espacenet. ( http://ep.espacenet.com/advancedSearch?locale=en_ep ) en rigtig god kilde.

 

For ovenstående spørgsmål har jeg lige et par kommentare, Ja det kunne tyde på at der ikke er nogen beskyttelse eller at den ikke håndhæves. hvad angår om der er verdens patent på opfindelsen kan jeg med sikkerhed sige at det er der IKKE for det findes simpelthen ikke et patent gælder i et land færdigt husk det! det er ganske vigtigt.

 

mit råd :

 

Brug en dag på nettet evt med espacenet på at søge lignende ..

Søg evt patent i DK (prioritets skabende ansøgning) det er gratis, men husk også at det er et voldsomt kompromis ikke at få en proffesionel til at skrive ansøgningen, et kompromis der laves pga penge og med håb om at i kan få en proff til at rette fejlene om et år efter prio året udløb, og i vil traditionelt lave en stak fejl.

 

mvh

 

NiJunge.com

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
For at få patent på noget skal det være en ny teknisk frembringelse og må ikke have været offentliggjort overfor en større forsamling.

 

 

 

 

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er altid pussigt med dette at have offentligt gjort og hvilke regler der er for dette, i denne tråd bliver der skrevet "overfor større forsamling" jeg ved ikke hvor det kommer fra men det har intet med virkligheden at gøre, fakta er at opfindelsen ikke må være "offentligt tilgængelig" hvilket vil sige at hvilken som helst måde det har været muligt at finde oplysninger om opfindelsen så er den blevet gjort offentlig tilgængelig. Lad mig snuppe et eksempel.

Hvis du på din hjemmeside lægger opfindelsen ud . 10 minutter efter skifter du mening og trækker den tilbage fra nettet og du tjekker lige om der har væet nogle inde på siden og til din glæde er der nul hits. er den så død alts gjort offentligt tilgængelig ?????? JEP det er den og hvis der er en der kan bevise det så er det nok. (dette er faktisk sket i form af handouts til udstilling der var tilgængelige men ingen uddelte der blev dømt offentligt tilgængelig da man indrømmede hændelsen)

 

det blev lidt langt men jeg håber det gav lidt lys

 

Niels Junge

Nijunge.com

Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige en note omkring patenter.

Det er nok en ide at gøre sig en overvejelse, hvad skal man bruge det til? som oftest at genere andre?

Måske nogen kan bidrage her, - men sig nu vi har det patent, - men hvordan finder vi ud af om det er brudt?

Her er 10K vist blot en dråbe i havet??

Så hvad nu?

;-) Hver gang jeg CTRL-C får Georg 1 øre, - den var god den patent. :-)

Ser frem til input :-)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)