Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgsværdi af e-mail adresser?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Sad lige og tænke på hvad mail-adresser er værd, hvis man fx ønsker at sælge et igangværende nyhedsbrev.

Hvis der er tale om en forholdsvis præcis målgruppe, som ikke er blevet tilmeldt vha. tvang (coregs osv), men som har tilmeldt sig aktivt på selve siden. Har undersøgt priserne på at skaffe mail-adresser gennem bureauer, og jeg syntes at det efterhånden koster en del (så længe der ikke er tale om co-reg).

Er der nogle med erfaringer, og nogle som evt. kan sætte en ca. værdi?

// Jesper Skov

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jesper, folk der har tilmeldt sig DIT nyhedsbrev har kun tilmeldt sig det. Sælger du deres adresser til andre eller sender ''andres nyhedsbreve'' til dem, så er det spam og helt klart ulovligt - som jeg tilker det.

Det du kan gøre, er at tilbyde evt. samarbejds partnere at de kan få reklame i dit nyhedsbrev, men at sælge e-mail adresser til andre, hvor ejeren ikke har tilmeldt sig og accepteret at dette kan ske, det er ulovligt.

Ved naturligvis ikke om det står i dine betingelser at du forbeholder dig retten til det, men gør der ikke er det et skråplan hvis du vil til at ''sølge dine medlemmer''...

Ved godt det ikke svare på dit spørgsmål, blot en hurtig indskydelse :)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, som jeg ser det, så er salgsværdien af dine adresse 0,00 kr., men din annonceværdi kan være mere værd, hvis altså dine medlemmer også accepterer, at du sender reklamer til dem, og ikke kun nyheder.
Sælger du hele din forretning/hjemmeside vil antallet af tilmeldte brugere selvfølgelig betyde en del. I det tilfælde er deres værdi afhændgig af mange forskellige faktorer. Præciser gerne din forespørgsel, så får du mere præcist svar.

I sidste ende kan du prøve at sælge dem under bordet, hvis du tør løbe risikoen, og kan finde en køber, der gerne vil spamme dine medlemmer. I det tilfælde kender jeg ikke værdien af dine medlemmer, da jeg ingen erfaring har - eller vil få - med den slags handler.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 09-05-2007 10:02:55
Forfatter: lojmann
Jesper, folk der har tilmeldt sig DIT nyhedsbrev har kun tilmeldt sig det. Sælger du deres adresser til andre eller sender ''andres nyhedsbreve'' til dem, så er det spam og helt klart ulovligt - som jeg tilker det.

Det du kan gøre, er at tilbyde evt. samarbejds partnere at de kan få reklame i dit nyhedsbrev, men at sælge e-mail adresser til andre, hvor ejeren ikke har tilmeldt sig og accepteret at dette kan ske, det er ulovligt.

Ved naturligvis ikke om det står i dine betingelser at du forbeholder dig retten til det, men gør der ikke er det et skråplan hvis du vil til at ''sølge dine medlemmer''...

Ved godt det ikke svare på dit spørgsmål, blot en hurtig indskydelse :)

Dato: 09-05-2007 10:02:55
Forfatter: lojmann
Jesper, folk der har tilmeldt sig DIT nyhedsbrev har kun tilmeldt sig det. Sælger du deres adresser til andre eller sender ''andres nyhedsbreve'' til dem, så er det spam og helt klart ulovligt - som jeg tilker det.

Det du kan gøre, er at tilbyde evt. samarbejds partnere at de kan få reklame i dit nyhedsbrev, men at sælge e-mail adresser til andre, hvor ejeren ikke har tilmeldt sig og accepteret at dette kan ske, det er ulovligt.

Ved naturligvis ikke om det står i dine betingelser at du forbeholder dig retten til det, men gør der ikke er det et skråplan hvis du vil til at ''sølge dine medlemmer''...

Ved godt det ikke svare på dit spørgsmål, blot en hurtig indskydelse :)



Hej,

Hvis du læste mit spørgsmål, ser du at det er et eksisterende nyhedsbrev jeg overvejer at sælge. Dvs. at ingenting bliver videregivet, det kommer fortsat til at køre på helt normal vis, blot med nye ejere bag. Altså samme adresse (tilmeldingsside), navn, indhold osv... Så det er der bestemt ikke noget ulovligt i!

// Jesper Skov

 

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Sad lige og tænke på hvad mail-adresser er værd, hvis man fx ønsker at sælge et igangværende nyhedsbrev.

 

Jeg tror altså lige der skal læses en ekstra gang først... Han ønsker ikke at sælge dem sort, blåt eller gult - spamme eller andet.

 

Spørgsmålet er: "om hvor meget et igangværende nyhedsbrev, fx. som udsender reklamer, nyheder etc. KAN være værd, hvis man sælger det. Og i såfald om prisen kan fastsættes udfra antallet af mailadresser."

Sådan forstår jeg det, men kan selvfølgelig tage fejl :-))

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 09-05-2007 10:14:35
Forfatter: meJensen
Ja, som jeg ser det, så er salgsværdien af dine adresse 0,00 kr., men din annonceværdi kan være mere værd, hvis altså dine medlemmer også accepterer, at du sender reklamer til dem, og ikke kun nyheder.
Sælger du hele din forretning/hjemmeside vil antallet af tilmeldte brugere selvfølgelig betyde en del. I det tilfælde er deres værdi afhændgig af mange forskellige faktorer. Præciser gerne din forespørgsel, så får du mere præcist svar.

I sidste ende kan du prøve at sælge dem under bordet, hvis du tør løbe risikoen, og kan finde en køber, der gerne vil spamme dine medlemmer. I det tilfælde kender jeg ikke værdien af dine medlemmer, da jeg ingen erfaring har - eller vil få - med den slags handler.



Tror ikke lige jeg har planer om at videresælge adresserne til spammere, eller andet ulovligt. Skulle man gøre det, tror jeg også at værdien er utrolig lavt - da de vel i princippet bare kunne scanne google for adresser.

// Jesper Skov

 

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov Jesper... Der var du vist lige 10 sec hurtigere på aftrækkeren :-))


Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
 

 


 


 


Hej Jesper


 


Det er fuldstændigt umuligt at svare på hvad værdien er uden at kende mange flere detaljer.


Det vil være det samme som at spørge ”hvad er min kundekreds værd” uden at vide, hvad du sælge, hvor meget de aftager, hvor mange kunder/læsere er der. I dit tilfælde kan læsere at et meget målrette nyhedsbrev være rigtig meget værd, men det kan også være stort set værdiløst.

Rasmus

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
 Hej igen Jesper

 

Glemte lige at spørge dig. Du nævner co-reg. i din mail har du nogle erfaringer med det i Danmark ?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 09-05-2007 10:19:39 Forfatter: Jesper Skov
Dato: 09-05-2007 10:14:35 Forfatter: meJensen
Ja, som jeg ser det, så er salgsværdien af dine adresse 0,00 kr., men din annonceværdi kan være mere værd, hvis altså dine medlemmer også accepterer, at du sender reklamer til dem, og ikke kun nyheder.
Sælger du hele din forretning/hjemmeside vil antallet af tilmeldte brugere selvfølgelig betyde en del. I det tilfælde er deres værdi afhændgig af mange forskellige faktorer. Præciser gerne din forespørgsel, så får du mere præcist svar.

I sidste ende kan du prøve at sælge dem under bordet, hvis du tør løbe risikoen, og kan finde en køber, der gerne vil spamme dine medlemmer. I det tilfælde kender jeg ikke værdien af dine medlemmer, da jeg ingen erfaring har - eller vil få - med den slags handler.



Tror ikke lige jeg har planer om at videresælge adresserne til spammere, eller andet ulovligt. Skulle man gøre det, tror jeg også at værdien er utrolig lavt - da de vel i princippet bare kunne scanne google for adresser.

Hej Jesper,

Jeg synes da selv, at jeg skrev mest positivt i mit indlæg, hvorfor kun fokusere på den negative mulighed? Dit nyhedsbrev kan være alt fra ingenting værd, til op til mange millioner kroner, men der er altså mange faktorer som spiller ind.

Hvem er dine brugere?
Hvad handler nyhedsbrevet om?
Hvor ofte sender du nyheder ud til dem i dag?
Hvor mange af nyhedsbrevene bliver faktisk læst?
Hvornår har folk tilmeldt sig?
Under hvilke omstændigheder har folk tilmeldt sig?
Hvordan bor dine medlemmer geografisk?
Hvad er deres indkomstforhold?
osv.

Kom med lidt mere info, så kan det være, at vi kan nærme os en pris pr. e-mailadresse...

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)