Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opdateret viden om cms med god seo

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej..
Jeg har forsøgt at søge og lede efter hvilket CMS system der er mest SEO venligt, eller i hvert fald nemmest at integrere det i...

Typo3 er vist det jeg kom tættest på var et godt bud.. og så Demib der i 2005 mente at Drupal også kunne bruges... men jeg vil gerne have lidt opdateret viden på området, der må da være sket opdateringer til alle CMS'erne...

Jeg står foran at skulle oprette en side med CMS, og har før installeret både e107, Joomla og PHP-fusion, men det var før jeg anede hvad SEO var... så kan ikke huske hvilke der var mest optimal i den forbindelse...

Jeg har nogenlunde teknisk snilde, og vil bruge fri opensource CMS system, så ingen salgstaler er nødvendige ;-).. bruger gerne tiden på at det driller lidt, for det er jo der man lærer mest... autodidaktisme styrer ;-) (hov, var det et ord)

Men jeg skal lave et website, hvor der kommer en masse artikler, og jeg forventer også at Adsense skal udgøre en stor del af siden... Hvilket CMS kan anbefales når der skal hamres et utal af artikler ind, (har meget af indholdet på hardcopy, det skal bare skrives ind)...
Og så skal det kunne findes på søgemaskinerne, selvfølgelig med løbende opdatering af SEO-ting (har læst mig i søvne flere gange herinde og på Demibs side ;-) )
Og så skal der nemt kunne integreres Adsense...

Jeg har kig på følgende systemer, da de nemt kan integreres på mit website;
Joomla
Mambo
php-Nuke
Drupal
PHP-Fusion
e107
phpWebsite

eller skal vi ud i at
wordpress er
bedre til hvad jeg skal bruge det til.. .?

Hele tre ting på en gang, det må da kunne gøres uden at skulle have fat i Kinderægget....

Nogle med erfaringer ?

Mvh Brian Brandt

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Det dufter vist lidt af Wordpress :) Wordpress ER jo et CMS, som brandes (og bruges) som et blogværktøj. Wordpress er ikke fuldkommen, men det er der jo heller ikke nogel af de andre løsninger der er - men Wordpress kan gøres ekstremt søgemaskinevenligt og har en fantstisk webarkitektur, der simpelthen pleaser søgemaskinerne
Både bloggen, jeg skriver på ved ReFocus og min personlige blog (signaturen ) er bygget på Wordpress - og de ranker rigtigt godt i forhold til lignende CMS''er, jeg har set

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Svaneke
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 69
Fra  Skøde Centret Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg bruger personlig Joomla, og det virker helt fint, både i forhold til søgemaskinerne (blot skal man sikre, at den template man vælger understøtter unikke titelkoder), og i forhold til opsætning.

Til joomla findes iøvrigt et modul der kan indsætte adsense på siden på en nem måde.

Skøde Centret: Køberrådgivning, skødeskrivning og tinglysning ved boligkøb til faste lave priser.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 07:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad med at skrive HVAD de enkelt CMS''er kan iht. SEO?

Ellers ender sådan en tråd med 110 CMS navne som en eller anden på et tidspunkt har været tilfreds med, og som alligevel ikke kan bruges til at tage at kvalificeret valg ud fra.

Blot min mening.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :
> Wordpress ER jo et CMS, som brandes (og bruges) som et blogværktøj.

Det er jeg slet ikke enig i. Wordpress er i den grad et rendyrket stykke blogging-software, som så har fået tilføjet nogle få CMS-funktioner. Du kan finde mange andre CMS''er der er bedre hvis det ikke er blogging du skal lave.
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12-05-2007 09:36:28
Forfatter: Mikkel deMib
Det er jeg slet ikke enig i. Wordpress er i den grad et rendyrket stykke blogging-software, som så har fået tilføjet nogle få CMS-funktioner. Du kan finde mange andre CMS''er der er bedre hvis det ikke er blogging du skal lave.


Det er vel et spørgsmål om hvordan vi definerer CMS  Jeg definerer CMS (Content Management System) som noget der kan bruges til at styre indhold (indholdsstyringssystem), og derunder mener jeg, at alle systemer hvor du kan styre noget indhold er én eller anden form for CMS. Det er både webshops, blogværktøjer, intranet, osv. Så har du ihvertfald min defination - og så er Wordpress vel et CMS

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
I så fald er en gæstebog også et CMS - men det er bare ikke det behov som der spørges til her.

Wordpress er ikke velegenet til almindelig publicering af websites. Det er helt specidfikt lavet til blogging og det er det rigtig godt til, men vælg for guds skyld noget andet hvis det hovedsageligt er artikler i en traditionel struktur du skal publicere.

Det er helt åndsvagt at bruge en knibtang til at slå søm i, når der ligger en hammer lige ved siden af - omend, man med samme logik som du anvender, Marcel, kan påstå at en knibtang også er en slags hammer, for man KAN godt bruge den til at slå søm i med - den er bare ikke særlig god til det. I hvert fald ikke nær så god som en hammer. Så tag da for satan hammeren! :)

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12-05-2007 10:35:38
Forfatter: Mikkel deMib
I så fald er en gæstebog også et CMS - men det er bare ikke det behov som der spørges til her.

Wordpress er ikke velegenet til almindelig publicering af websites. Det er helt specidfikt lavet til blogging og det er det rigtig godt til, men vælg for guds skyld noget andet hvis det hovedsageligt er artikler i en traditionel struktur du skal publicere.

Det er helt åndsvagt at bruge en knibtang til at slå søm i, når der ligger en hammer lige ved siden af - omend, man med samme logik som du anvender, Marcel, kan påstå at en knibtang også er en slags hammer, for man KAN godt bruge den til at slå søm i med - den er bare ikke særlig god til det. I hvert fald ikke nær så god som en hammer. Så tag da for satan hammeren! :)


Gæstebogen styrer ikke indholdet - den er meget begrænset. Desuden ville jeg nok hellere definerer en hammer og en knivtang som et værktøj og ikke at en knivtang er en hammer. Jeg ser jo også på CMS som et overordnet værktøj og så er der nogle værktøjer der hører under denne kategori
Ud fra det der blev skrevet, synes jeg bare det kunne lyde som et blogværktøj kunne være fremragende - især i denne tid hvor blogging er populært - men som sagt var det bare min holdning :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Sorry, men jeg forstår overhovedet ikke hvorfor du vil anbefale at man anvender et værktøj til noget andet end det er tiltænkt til, når der ligger bedre værktøjer lige ved siden af. Det er altså helt åndssvagt. Wordpress er aldeles uegnet til at publicere artikler. De faciliteter der er indbygget i artikel-delen er underlegne stort set alle andre CMS''er.
Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
betydning af ordet cms er ødelagt ligsom hacker og cracker er...
en.wiki dk.wiki

Hvis man skal bruge et CMS med SEO der er up2date skal man få kodet en til sit behov...

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)