Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opdateret viden om cms med god seo

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 26. Apr 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er tilbøjelig til at give Mikkel ret, selv om jeg dog så sent som i går brugte en svensknøgle som hammer af ren desperation (kunne ikke lige finde en hammer ;). Anyway, Wordpress er et kanont værktøj til publicering af blogs og endda til nyheder, hvis ens blog nu er noget i stil med Techcrunch, Autoblog eller lignende. Men når det kommer til styring af content der skal inddeles i forskellige sektioner med flere undermenuer er Wordpress ikke det bedste værktøj på markedet.

Hvilket CMS der så er det bedste er jeg ikke sikker på... Har selv kun arbejdet med Mambo af de nævnte, og det kan jeg ikke anbefale. Synes simpelt hen det var alt for uoverskueligt at arbejde med, men det kan så også være på grund af den måde indholdet oprindeligt var blevet sat op i systemet (overtog styringen fra en anden virksomhed). Phpnuke har jeg ikke selv arbejdet med, men vi hoster et par enkelte sites der benytter det, og der bliver rapporteret en del fejl fra det system i vores logs. Det kan så selvfølgelig være pga. manglende opdatering af softwaren...

Det er dog også vigtigt at være opmærksom på hvilken WYSIWYG editor, der bliver brugt i systemet, da nogle spytter det værste HTML ud man kan forestille sig. Det kan gøre det ret besværligt at arbejde med SEO senere. Jeg har læst om at nogen har startet udviklingen på en WYSIWYW (what you see is what you want) editor i stedet, hvor der er lagt meget mere vægt på at følge HTML standarderne. Jeg ved dog ikke om nogle af de nævnte CMS systemer har implementeret denne editor, men det er helt sikkert værd at holde øje med.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Med mindre ens behov er ekstremst simpel kan jeg ikke anbefale at man koder alting fra bunden - og i så fald er et CMS sikkert slet ikke nødvendigt. Et "visitkort" med 4 sider er både billigere, lettere og hurtigere bare at opsætte som gode gammeldags statiske HTML-filer :)

Hvis behovet er løbende at kunne udgive en række artikler egner masser af de mindre Open Souce CMS''er sig glimrende, og mange af dem kan sagtens optimeres super-godt - specielt hvis man kan kode lidt selv, og tilpasse tingene.

Og hvis vi går op i virksomheder med lidt større behov, ja så bliver det endnu mere groteskst at skulle starte helt forfra. Hvis du skal bruge faciliteter som dem du f.eks. finder i Broadvision, så er det altså ikke lige så dan at kode det selv, fra bundet - du skal nok regne med et par hundrede mandeår :)
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
om jeg bliver klogere ved jeg ikke... måske bare mere forvirret på et højere plan...  ligesom den der tornado-effekt, hvor man i starten ved lidt og er forvirret... og så kommer højere op i tornadoen, hvor man ved meget mere, men er tilsvarende mere forvirret ;-)

Hmm... ok, Wordpress er vist udlukket, regnede jeg nu heller ikke med, for det skal være meningen at forsiden gerne skulle indholde kategorier til forskellige emne-områder...
Hvis man ikke vil bruge en svensknøgle/hammer metafor, så er sovesofaen også altid et godt bud... man sidder elendigt i dem, og man sover elendigt i dem..

Nå, men jeg fandt egentlig aldrig rigtigt ud af, hvilket CMS der i dag havde de muligheder... men i aften går jeg i krig med enten Typo, Joomla eller Drupal... har ikke helt bestemt mig... nogle der kender nogle hjemmesider der indeholder mange artikler og hvor det ser overskueligt ud.. ? og som er bygget op i et af de systemer ?

Nogle erfaringer med nogle af systemerne... konkrete eksempler på godt SEO ?

Mvh Brian Brandt

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12-05-2007 12:20:34
Forfatter: Brian Brandt
Hmm... ok, Wordpress er vist udlukket, regnede jeg nu heller ikke med, for det skal være meningen at forsiden gerne skulle indholde kategorier til forskellige emne-områder...


Du kan bygge Wordpress op lige præcis, sådan som du ønsker det... Med visning af kategorier osv. Du kan ovenikøbet sætte kryds ved, hvilken side du ønsker skal være din forsiden... Og det er vel flueknepperi om man kalder et blog-indlæg for en artikel, et indlæg, et skriv, et indhold eller hvad du gør - det er ... Og så kan du selv bestemme om det skal være tilladt at kommentere eller ej... Men jeg er enig med alle de andre - der findes MANGE CMS''er; Wordpress var bare den løsning jeg så som værende perfekt til håndtering af artikler - det er der nogle der ikke er enig i og sådan vil det altid være. Det er et debatforum, hvor der skal være plads til mange forskellige holdninger - tænk hvis vi alle var enige :) Men faktum er, at du kan dele det op i kategorier, du kan skrive artikler så let som ingenting og det er søgemaskinevenligt :) Det er min holdning

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du mener at Wordpress er velegnet til publicering af artikler, så har du vist ikke ret meget praktisk erfaring med CMS!
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen, så siger vi bare, at jeg ikke har det... Det gider jeg ikke til at diskutere med dig, Mikkel  Jeg skrev før, at jeg betragter et blogindlæg som en artikel i denne sammenhæng, og hvis en blog ikke kan håndtere blogindlæg, så har du ret - så er jeg langt ude... Men det mener jeg nu nok det kan hehe

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel, nu du lige besvarer her.. så har jeg lige et lidt ud af indhold spørgsmål...
har lige lånt din "søgemaskine-optimerings-bog" på biblioteket (sorry jeg ikke har købt den ;-)) og næsten allerede fået den læst helt igennem... men er der nogle ting i dem, (udover at Google ikke fandtes på den tid), som man IKKE skal integrere/optimere i dag, som var gode dengang, men som ikke er i dag... nogle klare ting du lige kan komme på ?

(skal selvfølgelig nok overveje at købe din nye bog der engang kommer ;-) )

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv at sammenligne den måde artikler håndteres i Wordpress med den måde rigtige CMS gør det så har du svaret. Wordpress er virkelig ikke særlig god til det. Wordpress er udelukkende beregnet til at udgive blogindlæg i datorækkefølge. Dette er en helt anden opgave end at publicerer emneopdelte artikler. Og jeg fatter på ingen måde hvorfor man skule vælge et system der er mindre god til den opgave det skal løse. Det er da helt åndssvagt. Både Typo3 og Drupal er langt bedre til egentlig CMS opgaver og kan begge laves mindst ligeså søgemaskineoptimeret som Wordpress. Så at fremhæve Wordpress for dets egenskaber i forhold til søgemaskiner er helt ude i hampen, når faktum er, at andre systemer gør det ligeså godt og i denne situation er langt bedre til opgaven.
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
nu har jeg kigget lidt på de tre forskellige cms''er.. typo, drupal og joomla... For mig virker Joomla til at være de største (har også pagerank 9 i googles ting... og typo har 8, og drupal har 9.. på deres respektive forsider.. )... og har utroligt mange "plugins", og det virker overskueligt at komme til.. så et review/rating extension, som kunne bruges... spørgsmålet er selvfølgelig også lidt om hvor nemt det er at lave egen templates til det.. hmm.. men det må man vel bare prøve sig frem med...
Mikkel, har du nogle erfaringer omkring Joomla, eller hørt noget om det i forbindelse med om søgemaskiner er glade for deres sider... ? Du bliver ved med at fremhæve typo og drupal.. er de bare bedre ?
Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :
heh...Mikkel har du overvejet at gå ind i politik;-)? Indtil videre har du kun svaret på det modsatte af hvad der blev spurgt om, nemlig hvad du mener der ihvertfald ikke dur. Er glad for det ikke er sådan i byggemarkedet: "Dav jeg skal bygge en carport", Sælger: "JA så skal du ihvertfald IKKE bruge en plæneklipper, en neglesaks og fire gulerødder".

 

Har du et bud på hvilke CMS (eller hammer) der kunne være interessante til det behov Brian har, da jeg også står og skal bruge noget tilsvarende?!

 

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)