Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af online lokalavis ?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil gerne starte en online lokalavis. Og ville høre om der var nogen der vidste om det er et overskueligt projekt. 


- Vil det være alt for dyrt at få lavet. Skal bare kunne logge ind, og oprette artikler og sætte billede til. 

- Vil man kunne lave det sådan at den selv tilpasse artiklerne til siden. 

Tænker det nærmest skulle være lidt ligesom blog, bare som netavis. 

Kan det lade sig gøre ? 

Takker

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Først og fremmest skal du nok have en finger i vandet i dit lokalområde. Finde ud af hvad der rører sig, og skrive mange nyheder, flere gange om dagen. Det behøver ikke umiddelbart være at højt, journalistisk niveau, men stadig fangende og interessant. Men husk at skriv flere gange hver dag, så der hele tiden der tit er noget friskt kød til de sultne læsere.

Angående selve hjemmesiden, så går jeg ud fra, at du nemt ville kunne finde et nyheds wordpress theme, som er lige til at smække online. Eventuelt skal du måske ud og ligge mellem 50-250 kroner for det, men det er vel godt givet ud Skype-Wink

Så selve opbygningen af hjemmesiden burde du kunne få til at fungere i wordpress, så det vil ikke blive så teknisk. Derudover kunne du, når du har mange læsere i dit lokalområde, tilbyde reklameplads til lokale erhvervsdrivende, såsom tømrermestre, cykelsmeden el.l. 

Så jo, det kan da nok godt lade sig gøre, hvis bare du har hjertet og kraften med! Skype-Wink

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Har jeg helt sikkert. 

Når jeg nu får flere med på den, vil det så være muligt at man kan logge flere ind og uploade artikler ? 

eks. får sin egen bruger. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter min beskedne wordpress viden, så burde man kunne oprette flere brugere, og så ellers bare give dem admin rettigheder, så vidt jeg ved.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Ja det kan du nemt :) 

Som der nævnes ovenfor kan du bruge wordpress som min side også er bygget i

Jeg har en artiekldatabase hvor andre kan oprette sig om bruger og udgive artikler

Skriv PM hvis du ønsker at vide hvad min side har kostet :)

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarende. 

er det nemt at ændre i wordpress sider, eller kan det lade sig gøre ? og er det dyrt at få gjort. 

Hvis jeg gerne vil have en unik side. 

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger selvfølgelig af hvad du skal have lavet Skype-Wink

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er selvf rigtig. Synes bare de theames man kan ser meget amerikanske ud. 

Men kan da prøve at skrive til noget der laver hjemmesider, for aner intet om det. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange forskellige niveauer at lave en lokalavis på. Jeg sidder selv på en lokalavis, og vi er tre fastansatte journalister på opgaven. Vi behandler alt fra politiske emner, til trafikuheld, jubilæer, overfald og alt andet, der rører sig i kommunen.

Vi er på mange måder dybt afhængige af vores lokale kilder. Fredag var jeg til to biluheld, og begge to fik vi af vide af lokale kilder, der havde set det. Hvis ikke vi havde de mange lokale kilder, så er det svært at lave en lokalavis. Vi har eksisteret i 28 år, og de seneste fem-seks år på nettet også, udover de to ugentlige papirudgaver.

Hvis du skal lave en rigtig god lokalavis på nettet, så kræver det i min verden fuld koncentration og mange opdateringer og rigtig rigtig rigtig meget tid. Man kan sagtens lave et par lokale opdateringer om dagen, men man kommer ikke rigtig ned i materien. Vi har mellem 10 og 20 opdateringer om dagen i hverdagen og cirka det halve i weekenden. Og vores avis gør det helt OK på nettet, og har en stor del af borgerne i vores område som faste læsere på vores netavis.

Mange hilsner

Mads

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 697
Fra  Blackface.dk Skrevet kl. 06:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Jeg kan godt lave en wordpress hjemmeside til dig, til en rigtig god pris..

Hvis du ønsker at vide mere, så smid mig en pm ;-)

Med venlig hilsen
Morten Johansen

Blackface.dk -> Billig blackmask

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)