Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man være stolt af sin IQ ?!

Side 2 ud af 12 (116 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 203
Fra  Webpilots Aps Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker uanset hvad bør der ikke være 7 ud af 78 der er i top 3% :)

Men jeg har faktisk haft mulighed for optag, men valgte at lade være. Primært da jeg følte at det var lidt af en ryggerklapper klub. Dertil har jeg, som mange andre med høj IQ, måske været lidt for glad for mig selv (specielt de yngre år) - så jeg frygtede hvordan jeg ville kunne blive i sådan et selskab..

Rent karaktermæssigt kan jeg sagtens følge dig. Jeg gad aldrig rigtig noget i skolen og fik i Matematik altid lov at gå ud på gangen og spille kort. Mine årskarakterer (gamle skala) lå mellem 6 og 8 (undtagen Mat) og mine eksamenskarakterer var næsten rent 11.

Først da jeg kom på handelshøjskolen har jeg rent faktisk åbnet en bog til eksamenen, da man jo ikke kan formler o.lign på rygradden. Det har faktisk været lidt "svært" at skulle læse, da man er vant til at svaret er der af sig selv. Det er det desværre ikke i statistik og Økonometri kan jeg fortælle.

Men jeg kender flere der er Mensa og ikke har fuldført en uddannelse - for det keder dem fandeme når de har det så nemt. Så jeg kan nemt forstå dig!

Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Jensen:
eller skal vi blot konkludere at iværksættere generelt har en højere IQ? :)

??? Men ingen garanti for succes - hellere ikke for iværksættere.

Ting handler også om andre ikke formodentlige "objektive målbare resultater".

Men som "statussymbol" kan det vel give en hvis prestige og nogle "lånte fjer".

Men det her er også i området " cafe og hygge".

Måske interessant hvad de mest succefulde mennesker indenfor diverse områder, herunder også iværksættere, kunne score i diverse test.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kenneth Jensen:
Så begynder man at tvivle på resultatet eller skal vi blot konkludere at iværksættere generelt har en højere IQ? :)


Jeg tror du kan tolke det som at folk med en høj IQ og/eller interesse i dette, har større tendens til at klikke sig ind på en overskrift med "IQ".

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan sagtens være stolt af sin IQ, men i den virkelige verden spiller tallet jo ingen rolle. Man skal nok være lidt af en spradebasse for f.eks. at skrive det på sit C.V. (og endnu mere en spradebasse for at ansætte en person af den årsag)

Jeg har en god ven der er medlem af Mensa og da vi var yngre var der da nok blær med hans tal når vi diskuterede. Nu er han blevet lidt ældre og har lagt den attitude på hylden.

P.S. 124 spredning 15.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Ok, det er lidt under hvad jeg skrev. Det kan være fordi jeg har modtaget 12 flasker spansk rødvin i dag, som jeg sidder og prøvesmagerSmile

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, jeg synes da godt man må være stolt af sin IQ, og stolt af så mange andre ting man er gode til. Man må også godt blære sig med sin IQ til en hvis grænse, det bliver bare trættende at hører på folk med høj IQ der altid forlanger at få ret i en debat pga han/hun har den højeste IQ.

Jeg selv er lidt forvirret over min egen IQ, da jeg synes den har svunget meget, lige fra 102-147 ( SD 15 ) så den ligger nok et sted mellem de to score, men virker tamt og useriøst/uvidenskabeligt at det kan svinge sådan - det burde være ligesom en badevægt det bare måler præcis hvad man vejer.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Philip Mahler:
Man kan sagtens være stolt af sin IQ, men i den virkelige verden spiller tallet jo ingen rolle. Man skal nok være lidt af en spradebasse for f.eks. at skrive det på sit C.V. (og endnu mere en spradebasse for at ansætte en person af den årsag)

Sludder og vrøvl. Det afhænger af jobbet. Hvis jeg skulle ansætte en edb-tekniker, ville jeg helt klart putte et mensa medlem i toppen af ansøgningerne.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står ved min holdning..  Du drejer den dog lidt og siger "Mensa medlem", hvilket jo indikerer at han aktivt går ind i en forening og dyrker sin intelligens og eventuel videreudvikling af denne.

Min mening er dog stadig at det er prætentiøst, og får hos mig advarselslamperne til at blinke ,hvis jeg skulle ansætte sådan en person.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvorfor ikke være stolt af sin IQ? Det er omtrent lige arbitrært som at være stolt af at kunne sparke til en læderbold. Det er jo netop tilsyneladende kun i sporten at janteloven ikke gælder i DK og det er jo noget pjat. Hvorfor skal man holde 'sit lys under skæppe' når det gælder logisk intelligens? Det har jeg aldrig forstået hvorfor det er ok at være bedre end andre til fodbold men ikke mentale evner.

Jeg har iøvrigt selv scoret over 130 (omkring 135-40) i alle internet tests jeg har taget og havde da tænkt mig at tage Mensa testen på et tidspunkt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Ja, jeg synes da godt man må være stolt af sin IQ, og stolt af så mange andre ting man er gode til. Man må også godt blære sig med sin IQ til en hvis grænse, det bliver bare trættende at hører på folk med høj IQ der altid forlanger at få ret i en debat pga han/hun har den højeste IQ.

Jeg selv er lidt forvirret over min egen IQ, da jeg synes den har svunget meget, lige fra 102-147 ( SD 15 ) så den ligger nok et sted mellem de to score, men virker tamt og useriøst/uvidenskabeligt at det kan svinge sådan - det burde være ligesom en badevægt det bare måler præcis hvad man vejer.

Som jeg skrev tidligere så er jeg ikke enig i f.eks. mensas definition af hvad intelligens er. Eller som de formulerer det kognitiv intelligens.

Nogle af de autister jeg har set på video, er nok det bedste argument.

Hvad med f.eks sprog? jeg kan læse alt på engelsk, men jeg taler det dårligere end Villy "Totalgodnat" og de natter gale.

At fremhæve evnen til at løse logisk opgave, som være "intelligens" eller noget ekstraordinært er i mine øjne forkert, da der masser af andrer mennesker der evner andre ting.

Og til de der synes at 2% er vildt, så prøv at sige 5,5 mio danskere * 2%

Side 2 ud af 12 (116 indlæg)