Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man være stolt af sin IQ ?!

Side 3 ud af 12 (116 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Karsten Sønderup Hansen:

Philip Mahler:
Man kan sagtens være stolt af sin IQ, men i den virkelige verden spiller tallet jo ingen rolle. Man skal nok være lidt af en spradebasse for f.eks. at skrive det på sit C.V. (og endnu mere en spradebasse for at ansætte en person af den årsag)


Sludder og vrøvl. Det afhænger af jobbet. Hvis jeg skulle ansætte en edb-tekniker, ville jeg helt klart putte et mensa medlem i toppen af ansøgningerne.



Enig. Så engang et program om Google "Behind Google" tror jeg nok det hed. De tester folk som sindsyge derinde, og du får ikke et godt job derinde hvis du ikke har 160 eller noget i den stil i IQ. Google havde ikke fået den succes uden en masse genier - det er bombesikkert.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Philip Mahler:

Jeg står ved min holdning..  Du drejer den dog lidt og siger "Mensa medlem", hvilket jo indikerer at han aktivt går ind i en forening og dyrker sin intelligens og eventuel videreudvikling af denne.

Min mening er dog stadig at det er prætentiøst, og får hos mig advarselslamperne til at blinke ,hvis jeg skulle ansætte sådan en person.

Logiske evner kontra edb-job. I mine øjne passer det som fod i hose.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:
Enig. Så engang et program om Google "Behind Google" tror jeg nok det hed. De tester folk som sindsyge derinde, og du får ikke et godt job derinde hvis du ikke har 160 eller noget i den stil i IQ. Google havde ikke fået den succes uden en masse genier - det er bombesikkert.

160 - der er børn som fejlagtigt bliver sorteret fra som autister, fordi de har en høj intelligens, fordi de har en anden udvikling end andre børn. Et højt intelligent barn, der som voksen kan score 160, er typisk bagefter i skolen. Eller starter senere i skolen på grund af den skæve udvikling.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en misforståelse at autister er mere intelligente eller har højere IQ end andre. I de tilfælde hvor højt fungerende autister har særlige evner eller kundskaber skyldes det oftest at de er besat af et enkelt emne og derfor selvfølgelig opnår meget viden omkring det. Personlighedstræk har ikke noget med intelligens at gøre.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syn's mensa's og lign tests er for ensidige og matematikhjerner klarer sig bedst, jeg selv lå i enden af 130erne, jeg er tilhænger af tesen om "de 7 intelligenser" og således vil empatiske mennesker typisk klare sig dårligere i en mensa-test, hvorimod de helt sikkert vil klare sig bedre i jobs som er kontakt-relaterede end it-hjerner vil, som f.eks. pædagog eller sosu-assistenter/sygeplejersker.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper, kan du, som medlem og kontrollant i mensa, bidrage med lidt fakta. Jeg synes det ville være interessant info. Hvad kan folk vinde ved at gå til en reel test og evt. melde sig ind, ud over adgang til et lukket fora.

Jeg er sku' nysgerrig.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Jeg tog engang en IQ-test men fik desværre det svar at jeg dumpede :( 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan argumenterer for mange andre test, som måler paratviden, forståelse for geometri, matematisk evner etc etc. Problemet er bare at de ikke er 100% neutrale i forhold til, personensbaggrund og kultur. FRT testen (find den manglende figur i mønsteret), er det bedste svar, på en test, hvor disse faktorer er elimineret. Den adgangsgivende test er naturligvis i sort/hvid, så farveblindhed er heller ikke et problem.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg fik 110 og er ret tilfreds, da mine styrker nok ligger andetsteds :)

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper, Tak for god info.

Hvilke aktiviteter er der i mensa. Nu ligger jeg på grænsen, hvis man tager online test, og jeg frygter f.eks. lidt at jeg render ind i en masse velformulerede banditter, hvor jeg skal op på loftet og finde min fremordbog, hvis jeg skulle læse et indlæg i sådan et fora.

Ikke fordi logikere er speciel velformuleret, men fordi jeg har lidt på fornemmelsen at den andel som bidrager og deltager, sætter en ære i at formulere sig, så det lyder klogt. Eller sagt på en anden måde -> så er jeg taget på kysten med mine fluestang og jagte meningen med livet.

Side 3 ud af 12 (116 indlæg)