Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nye vilkår fra Money Bookers!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg udpakkede og installerede PrestaShop uden problemer forleden dag.

Det gik over al forventning og jeg fik ikke leget mere med det inden jeg fik en mail fra Money Bookers

de advarede om nye vilkår og der var kun 2 dage til at framelde sig ellers ville man give samtykke til de nye vilkår.

Jeg gik ind i bagkontoret og tjekkede min shop og sørme om ikke den var klar til betaling i flere lande fra start via Money Bookers da jeg ikke er klar til at sælge endnu slog jeg MB fra igen og slettede min konto hos dem for en sikkerheds skyld.

Betyder de nye vilkår noget dramatisk, såsom stor sikkerhedsstillelse eller noget ?

Er det virkelig så let at få lov at sælge via Money Bookers?

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

De nye vilkår indebærer ikke noget dramatisk.

Jeg har været meget positiv over for MoneyBookers, fordi de er et reelt alternativ til PayPal (og de er billigere). På MoneyBookers' hjemmeside står der, at de kan modtage Dankort, men det viste sig at være en and.

Vi fik "Merchant" status og brugte MoneyBookers meget i 2010. Men da omsætningen steg, dukkede et ubehageligt krav frem: 10 % af indbetalingerne blev tilbageholdt i 6 måneder, så der var penge på kontoen til eventuelle tilbagebetalinger. Det var så 10 % pr. løbende 6 måneder, så i gennemsnit stod 10 % af en månedsomsætning og gloede hos MoneyBookers. En anden dårlig ting ved MoneyBookers er, at det koster et gebyr at tilbageføre en betaling. Og man får ikke det oprindelige indbetalingsgebyr refunderet.

Bortset fra det, er det da en brugbar løsning, hvis man ikke har omsætning nok til at bruge Epay, Quickpay etc.

Jeg kan også anbefale dig at kigge på Ewire (som er dansk).

/Kjeld

Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg gøre, jeg var mest overrasket over at det bare var køreklart sammen med PrestaShop

det var næsten lidt uhyggeligt at Jon Doe bare kunne bestille 20 ipads hos en inden man var 100% klar

jeg holder den op imod shooples, umilledbart er det lidt vanskeligere at sætte vare op i Presta hvorimod det kræver mere at få lov at bruge betalingskort på Shooples der jo også koster lidt hvis man vil have den til direkte url.

Jeg ved ikke om der overhovedet er solo dankort mere, er de ikke alle min. Visa også?

Troede også de tog DanKort

 

Nå, jeg roder videre med Presta lidt endnu

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, de "rene" Dankort findes skam stadig.

Jeg kan varmt anbefale PrestaShop. Du kan se min kones shop med sexet lingeri her. Jeg står for de danske oversættelser af PrestaShop, så du må bare sige til, hvis du har nogle kommentarer.

/Kjeld

Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

firma-dyr:
Jeg kan varmt anbefale PrestaShop

 

De ser fine ud begge Shops, det er rart at se at der er nogen der får deres projekter realiseret.

Hvilke oplysninger kan du se om kunderne der færdes på siden? jeg har spekuleret lidt over den funktion i PrestaShop.

Hvor meget krudt bruger i på at returnere vare, og hvad er laveste samlede pris folk gider returnere?

Fra Odense
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 146
Fra  Freelancer Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan anbefale QuickPay.dk de har et betalings modul til prestashop så det er ready to use på ingen tid og du kan se priser osv. på deres side :)

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Prober:
Hvilke oplysninger kan du se om kunderne der færdes på siden? jeg har spekuleret lidt over den funktion i PrestaShop.

Der findes et gratis modul, der hedder statstrackvisits, så man kan se rigtig meget om kunder og besøgende. Du kan også bruge Google Analytics til at spore kundernes færden.

Prober:
Hvor meget krudt bruger i på at returnere vare, og hvad er laveste samlede pris folk gider returnere?

Jeg har læst, at man skal regne med cirka 15 % returvarer, når man sælger tøj på nettet. Vi ligger heldigvis ikke så højt. Vi bruger Quickpay til betalingen. Her kan vi tilbageføre pengene direkte fra Back Office, så det er nu ikke noget, der koster så meget arbejde. Men returvarer koster penge. Vi bruger tid, kuvert og porto på returvarer. Sådan er loven, så man skal have plads i sit budget til denne ekstra udgift.

Til tider, har vi fået defekte varer returneret, hvor vi er overbeviste om, at kunden har ødelagt tøjet (hun var nok for tyk) eller tøjet lugter ubehageligt af tobaksrøg. I princippet kunne man så nægte at betale pengene tilbage, men det er normalt en dårlig idé, at skændes med kunden.

Vi har prøvet at få returneret et par strømper til 49 kroner; jeg tror ikke, der er en laveste pris for, hvad kunder vil returnere.

/Kjeld

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)