Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DET gør mig rasende! 3F blokade

Side 23 ud af 39 (387 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Absalon Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Morten:

Sjovt du siger et med at kende sagen..

Morten:
Læs evt. lidt her: http://billeder.3f.dk/Image.ashx?File=%7BC8095FFD-2798-4073-855C-0C0C7CD6F48E%7D%2F5ad369b9-a5df-4d57-bad1-09f9d3db2dc5.pdf

Krifa's Overenskomst

3F's Sammenligning/Overenskomst Højdepunkter

Fagudlærte Gastronomer

3F: 125,23
Krifa: 131,00

Og du vælger simpelthen at tage fat i 3F!!! deres sammenligning! Seems Legit.... Læs Krifa's.. 

Dog har mange ret når de siger overenskomsten er dårligere end 3F's.. men det gør den ikke dårlig... Den stiller bare ikke så mange urimelige krav! F.eks må jeg som tjener iflg. overenskomsten med 3F ikke hjælpe til i køkkenet. 

Krifa's er mere realistisk, overskuelig & helvedes meget mere Fleksibel! Og hvis jeg er tilfreds med at have en gul overenskomst, skal du da ikke bestemme hvad jeg er tilfreds med?

Skal vi så ikke også lige tage Henning Troelsen's udtalelse med så vi får lidt Fakta til de andre, så vi ikke er de eneste der kender konflikten ;)

JP Artikel (22 Juli)


"Han betaler ikke sine ansatte mindre end den mindsteløn, som står i 3F's overenskomst," siger Henning Troelsen."

Vejle Amts Folkeblad (13-03)

"- Vi har simpelthen ikke kunnet komme til at forhandle med restauratøren. Situationen er den, at vi ikke aner, hvor knasterne er mellem ham og os, fordi han end ikke vil forhandle, og det er usædvanligt. Økonomisk lønner han sine folk bedre end overenskomsten, så der er luft til, at han kunne indgå en overenskomst med os, siger gruppeformand i 3F Vejle - Hotel og Restauration - Henning Troelsen."

Morten:
 Derudover blev tre medarbejdere på Vejlegården tvunget over i Krifa,

Hvad så med dem der står uden fagforening og står i det faglige hus på Vejlegården? Hvorfor er de ikke blevet tvunget over i Krifa?

Morten:
ellers ville han stå uden job, hvad ville du vælge?

Jeg tog Konsekvensen og sagde op da jeg havde problemer med 3F på min gamle arbejdsplads? Så ja stå uden job.

Fra Vejle
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Grunden til at dem der står i det faglige hus ikke er blevet tvunget over, er at når der er en hvis andel der er medlem af en bestemt fagforening, så skal der tegnes overenskomst med den. Det var i dette tilfælde 3F.

Jeg ved godt Amin giver lidt mere i løn, men hvor er sikkerhedsnettet henne hvis det går galt?

Du tager fat i gastronomer, hvad med de andre grupper?

Tjenere:
3F: 139,66
Krifa: 137

Skal vi begynde og kigge på tillæg også, eller hvor meget skal vi ned på? Overarbejde kan vi også tage?  Løn under sygdom? 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BruunMedia:
JP Artikel (22 Juli)

Ja, så er det vel legitimt at konkludere at det ikke er fordi Poul Erik Skov Christensen er uvidende, at han udtaler at "det er fordi ejeren ikke længere ønsker at betale den løn han skulle i henhold til den gældende overenskomst... Det var løndumping". Konklusionen må være, at han er fuld af løgn.

Men når det nu er sat på plads, så er der vel heller ikke meget andet for 3F at gøre, end at pakke deres blokade sammen igen :o)

Morten:
Det gør mig mere rasende at mange af jer tilsyneladende ikke kender til konflikten, og til hvordan arbejdsmarkedet i Danmark er bygget op. Og endelig forskellen på de to overenskomster.

Det må så være mig du blandt andet hentyder til. Jeg kender til konflikten, og er udmærket klar over hvordan arbejdsmarkedet er bygget op. Jeg er også klar over at "Den danske model" er blevet til på et tidspunkt hvor kvinder i Danmark ikke havde stemmeret. Den er så blevet tilpasset en smule 7 år før EF (Det vi i dag kender som EU) "traktaten" trådte i kraft. Og 10 år før Lillebæltsbroen blev indvidet.

Vi kan vel ikke være uenige om at der siden den gang er sket en del, som også (eller måske især) vi danskere må forholde os til. Især globalt er der kommet ganske andre spllleregler. Vil vi være med i det spil, er vi blandt andet nødt til at kigge på hvordan det danske arbejdsmarked fungerer. Vi kan også vælge at sige at de ting der fungerede så fint for os i 1960, selvfølgelig stadig fungerer fint.

At du linker til 3F's propaganda giver jeg ikke meget for. Fra i dag har jeg meget svært ved at tro på ret meget der kommer fra den kant.

Jeg skal ikke kunne sige om medarbejderne i Vejlegården er blevet tvunget over i Krifa. Det er ikke noget jeg har hørt tidligere, men tilgengæld ved jeg at ganske mange andre, bliver tvunget ind i 3F.

At medarbejdere der offentligt ytrer kritik af deres arbejdsplads risikerer en fyring, kan vel næppe komme bag på nogen?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten:

Grunden til at dem der står i det faglige hus ikke er blevet tvunget over, er at når der er en hvis andel der er medlem af en bestemt fagforening, så skal der tegnes overenskomst med den. Det var i dette tilfælde 3F.

Jeg ved godt Amin giver lidt mere i løn, men hvor er sikkerhedsnettet henne hvis det går galt?

Du tager fat i gastronomer, hvad med de andre grupper?

Tjenere:
3F: 139,66
Krifa: 137

Skal vi begynde og kigge på tillæg også, eller hvor meget skal vi ned på? Overarbejde kan vi også tage?  Løn under sygdom? 

Hvis hvad går galt? Hvad går galt med en gul fagforening som der ikke går galt med en rød? At Amin har mere økonomisk luft med en gul overenskomst frem for en rød, og at han så nasser til sig?

Jeg ville JUBLE hvis min arbejdsplads sagde de skiftede til Krifa! Så gik jeg med glæde 2,66 ned i løn.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BruunMedia:
Jeg ville JUBLE hvis min arbejdsplads sagde de skiftede til Krifa! Så gik jeg med glæde 2,66 ned i løn.

Det kan jeg godt forstå, Du ville sandsynligvis stadig have mere udbetalt pga. det lavere kontingent :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Zenia Kommunikation Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 6 person

Morten! Læs lige hvad Amin selv skriver:
http://www.amino.dk/forums/t/158453.aspx?PageIndex=20

Ansatte VAR fritstillet - d.v.s. FYRET I FORVEJEN da han overtog lokaler! DE var IKKE ansatte, de ståd ren faktisk og manglede job. Amin var IKKE forpligtet til at ansætte dem!

At de har valgt at skifte i KRIFA for at være ansat hos Amin er IKKE det samme, som at være fyret! Hvis de helst ville forblive i 3F kunne de så bare lade være med at søge job hos Amin!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

igang:

BruunMedia:
Jeg ville JUBLE hvis min arbejdsplads sagde de skiftede til Krifa! Så gik jeg med glæde 2,66 ned i løn.

Det kan jeg godt forstå, Du ville sandsynligvis stadig have mere udbetalt pga. det lavere kontingent :o)

Der findes selvfølgeligt et skærringspunkt for hvornår det kan betale sig, for medarbejderen eller ej.

Nu er 3F's site ikke tilgængeligt, men via Google så det ud til at man betaler 880,00 kr. pr. måned. Mens Kristlig Fagforening koster 155,00 kr. pr. måned, til en difference på 725,-. Dvs. at hvis man arbejder over 272 timer på en måned, så kan 3F betale sig, men hvis man arbejder under så er det en dårlig handlen.

Det er iøvrigt forudsat at fagforeningskontigent er fuldt fradragsberettiget, det er ikke helt rigtigt det fordi man kan kun trække 3000 kr. fra, så der er  7560 kr. der skal betales med beskattede midler. På en måned er der 630,- der skal betales med beskattede midler. Lad os antage en skatte procent på 50%, så er der en yderligere diff. på 315 kr. pr. måned, dvs. at man skal arbejde ialt ca. 390 timer pr. måned for at 3F kan betale sig.

Så denne sag handler ikke om hvor meget arbejderne for i løn, og om de er dækket af en overenskomst, det handler om at beskytte 3F høje forbrug, som de har som følge høje kontigenter som de er blevet vant til.

Men det sagt så kan jeg godt forstå 3F, jeg ville også ønske jeg kunne blokerer alle sites, der ikke kører CloudSprout. Det vil være så godt for forretning, men næppe etisk forsvarligt.

PS: Hvis man ønsker at støtte Vejlegården, så er en af de bedste måder at gøre det på at deltage i en iværksætter middag på Torsdag kl. 19, se mere her: http://www.amino.dk/forums/t/168045.aspx?PageIndex=8

Fra Nykøbing M
Tilmeldt 13. Jun 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Svane broderi Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja så kan du jo konstatere at reglen gælder begge veje. 

Men der er nu engang ikke tvang af en bestemt fagforening.

De forskellige fagforeninger kunne da starte med at samarbejde.

Hvordan havde I derude tænkt jer at folk skal enes når ikke engang 2 fagforbund kan.

Det er farligt at leve, Det dør man af. Ingen har overlevet så vidt jeg ved.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Maj-Britt Svane:

Ja så kan du jo konstatere at reglen gælder begge veje. 

Men der er nu engang ikke tvang af en bestemt fagforening.

De forskellige fagforeninger kunne da starte med at samarbejde.

Hvordan havde I derude tænkt jer at folk skal enes når ikke engang 2 fagforbund kan.

3F Anerkender kun dem selv så derfor i deres øjne er der ingen andre at aftale noget med..

Ligesom de går ind for at der er frit fagforenings valg.. mellem dem... og.... ja... 

Side 23 ud af 39 (387 indlæg)