Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DET gør mig rasende! 3F blokade

Side 24 ud af 39 (387 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

PS: Hvis man ønsker at støtte Vejlegården, så er en af de bedste måder at gøre det på at deltage i en iværksætter middag på Torsdag kl. 19, se mere her: http://www.amino.dk/forums/t/168045.aspx?PageIndex=8

ps er det ikke den 26 juli man kan komme til støtte middag , jeg håber rigtige mange kommer til den middag og jeg håber 3F  snart ser i øjne de taber mere ved at forsætte på den måde som de gør nu , for det er bedre for dem nu sige de har gjort end fejl end vente for så har de bare endnu større problemer , jeg håber virkelige snart vi kan få deres øjne op at se vi lever i år 2012 faktisk

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:

ps er det ikke den 26 juli man kan komme til støtte middag , jeg håber rigtige mange kommer til den middag og jeg håber 3F  snart ser i øjne de taber mere ved at forsætte på den måde som de gør nu , for det er bedre for dem nu sige de har gjort end fejl end vente for så har de bare endnu større problemer , jeg håber virkelige snart vi kan få deres øjne op at se vi lever i år 2012 faktisk

Jo, det er Torsdag d. 26 Juli kl. 19:00 (Altså næste torsdag).

Skal du ikke med, det er selvfølgeligt lidt langt at kører, men måske kunne du få et lift med nogle af de andre Aminoer fra Sjælland, der kommer med.

Ligenu ser det ud til at vi bliver omkring 18.

PS: Peter Skouhus (1902Software) har doneret 2000 kr. som vi kan spise og drikke for, CloudSprout giver en lille en og der er flere andre der også spytter lidt i.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu handler det vel ikke om timeløn eller vilkår? Men om retten til selv at vælge, friheden til at melde sig ind i den fagforening man vil og danne overenskomst med hvem man vil. For mig lyder det mere som om at 3F siger - i SKAL vælge os og ikke andre.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Mikael christiansen:

ps er det ikke den 26 juli man kan komme til støtte middag , jeg håber rigtige mange kommer til den middag og jeg håber 3F  snart ser i øjne de taber mere ved at forsætte på den måde som de gør nu , for det er bedre for dem nu sige de har gjort end fejl end vente for så har de bare endnu større problemer , jeg håber virkelige snart vi kan få deres øjne op at se vi lever i år 2012 faktisk

Jo, det er Torsdag d. 26 Juli kl. 19:00 (Altså næste torsdag).

Skal du ikke med, det er selvfølgeligt lidt langt at kører, men måske kunne du få et lift med nogle af de andre Aminoer fra Sjælland, der kommer med.

Ligenu ser det ud til at vi bliver omkring 18.

PS: Peter Skouhus (1902Software) har doneret 2000 kr. som vi kan spise og drikke for, CloudSprout giver en lille en og der er flere andre der også spytter lidt i.

jeg overvejer men min økonomi er meget hård lige nu jeg kan ikke rigtigt finde ud ad min hjemmeside og lige den dag er der pole dans og lige nu er det mere vigtigt end nogensinde jeg bliver bedre for jeg er ved at rykke op på niveau 2 og det er ret højt på templegym og de penge har jeg virkelige meget brug for det vil give at også kunne optræde med pole dans som jeg også er ved at være god nok til

desuden er jeg næsten for meget ktive amino.dk jeg kigger hele tiden ind om der kommer svar fra webmaster for jeg vil i gang nu , men i dag har jeg tid sådan set , men det kan også se på hvor aktiv jeg har været i dag på amino.dk

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
Nu er 3F's site ikke tilgængeligt, men via Google så det ud til at man betaler 880,00 kr. pr. måned. Mens Kristlig Fagforening koster 155,00 kr. pr. måned, til en difference på 725,-.

Prisen er omkring 400 kr., resten er a-kasse og derfor stemmer din beregning ikke. Som tidligere nævnt i denne tråd, er alle poster valgt demokratisk, hvorfor det i sidste ende er medlemmerne der bestemmer prisen på kontingentet. Der er så åbenbart flertal i 3F for en betydeligt højere pris, end hos de gule. Jeg ved at nogle lokalafdelinger arrangerer fællesture til sommerland, juletræsfester, rabat på koncertbilletter og cirkus osv. osv., ligesom 3F financerer en række AMU-kurser, samt faglige sager i Arbejdsretten.

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor debatten skal være så usaglig og hvorfor der kastes så mange udokumenterede tal og påstande på bordet, der plejer at være en højere standard på Amino.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Herning
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 77
Fra  Tjill Networks Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da fast en lang tråd. Har læst de første mange sider intenst, og de sidste lidt hurtigere ;)

Spændende læsning, og rigtig fedt at få lidt direkte fra Amin.

Jeg kunne dog rigtig godt tænke mig at vide hvordan det rent faktisk forholder sig, når et firma går konkurs, og en person vælger at overtage forretningen.

Det er vel op til den nye ejer at bestemme, om han vil tage inventar, medarbejdere, varelager, osv. med ind i det nye firma?

Er der noget i loven der tvinger ham til at genansætte alle tidligere medarbejdere? Det kan vel kun komme på tale, hvis det er krav fra sælgers side, hvor man under en konkurs nok ikke har så mange kort på hånden, til at kunne forhandle om dette.

Det kan godt være, at det ville være uetisk af den nye ejer at undlade at tage personale med, og bare ansætte nye folk, men der er vel ikke noget i vejen for at gøre det, rent juridisk?

Selvstændig konsulent inden for hosting, udvikling, outsourcing, sikkerhed m.m. - se http://tjill.net

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fagforeningskontingent:
3F: 420 kr. per måned
KRIFA: 155 kr. per måned

Fagforening + A-kasse: 
3F: 894 kr. per måned (A-kasse = +474 kr.)
KRIFA: 608 kr. per måned (A-kasse = +453 kr.)

Fagforening + A-kasse + efterløn
3F: 1.352 kr. per måned (efterløn = +458 kr.)
KRIFA: 1.068 kr. per måned (efterløn = +460 kr.)

Det skulle være de rigtige tal en fra facebook havde fundet frem..

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolai Schlenzig:

Er der noget i loven der tvinger ham til at genansætte alle tidligere medarbejdere? Det kan vel kun komme på tale, hvis det er krav fra sælgers side, hvor man under en konkurs nok ikke har så mange kort på hånden, til at kunne forhandle om dette.

Det kan godt være, at det ville være uetisk af den nye ejer at undlade at tage personale med, og bare ansætte nye folk, men der er vel ikke noget i vejen for at gøre det, rent juridisk?

Det er ca. det der er hele sagens kerne. Det skal afgøres i arbejdsretten, om den tidligere overenskomst er gældende, når stedets nye ejer vælger at tage nogle af de tidligere ansatte med.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

BroncofanDK:

Nicolaj Thomasen:

BroncofanDK:
Hvis vi i dette regner med at dit udsagn om at A-kassen udgør over halvdelen af 3F's kontingent

Fra udsagn til faktum: http://forsiden.3f.dk/article/20071228/MEDLEMSSERVICE/667165614/2375

Jamen dog!

Tak for korrektionen så hvis ASE har lige spå dyr administration af Akassen som 3F så betyder det at andre ydelser så er 420/22 så 1909% af ASE's tilsvarende pris.

Betalingen til m3fiaen må da være alarmerende for de tvangsinlagte medlemmer. 

     

Nu er jeg ikke medlem af en fagforening, så jeg er ret ligeglad med hvad kontingentet koster. Faktum er dog, at der er tale om en forening, hvor der er demokratisk valg til de forskellige poster, hvorfor det i sidste ende også er medlemmerne, der bestemmer hvad det skal koste at være medlem, samt hvad pengene skal bruges til.

Den største forskel på de gule og de traditionelle fagforeninger er, at de gule er en forretning og ikke en forening.

Som medarbejder ville jeg iøvrigt finde det kritisabelt, hvis en tvist skulle varetages af den samme forretning for både arbejdsgiver og arbejdstager, som det f.eks. kan være tilfældet, hvis både medarbejder og arbejdsgiver benytter KRIFA. Det er lidt det samme, som hvis en advokat skulle føre en retsag for begge parter, eller en ejendomsmægler skulle rådgive både køber og sælger.

Personligt synes jeg også det er synd for Amin Skov og jeg mener ligeledes at 3F har valgt en helt forkert kamp i dette tilfælde. Dog har flere af Jer misforstået begrebet om det frie valg. Det er jo ikke Amin der vælger hvem der skal repræsentere hans medarbejdere, men derimod medarbejderne der vælger hvem der skal repræsentere dem i forhandlinger med deres arbejdsgiver.

I denne sag ønsker medarbejderne at være repræsenteret af KRIFA, men da der allerede ligger en overenskomst med stedet og en eller flere af de tidligere ansatte er blevet ansat i det nye selskab, skal den eksisterende overenskomst overholdes overenskomstperioden ud.

Når du skoser andre for ikke at forstå hvad frie valg er, og udtaler dig så skråsikkert så skal du lige på sikker grund med fakta først. Amin har i denne tråd beskrevet at den tidligere forpagter gik konkurs, ergo at der íkke er tale om overtagelse af etableret virksomhed, men om etablering af en ny virksomhed. Denne nye virksomhed har så valgt at tegne overenskomst med Krifa, og ikke med 3F. 

Omkring forhandlingen mellem arbejdsgiver og lønmodtager, så er det jo ikke givet at lønmodtageren arbejder på minimumstariffer og at de synes at en fagforening skal forhandle for dem. Generelt forhandler 3F jo centrale overenskomster - ikke de lokale så det er svært aat se deres rolle overfor en resturatør.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Når du skoser andre for ikke at forstå hvad frie valg er, og udtaler dig så skråsikkert så skal du lige på sikker grund med fakta først.

Menneskerettighedskonventionens artikel 11 om foreningsfrihed.

BroncofanDK:
Amin har i denne tråd beskrevet at den tidligere forpagter gik konkurs, ergo at der íkke er tale om overtagelse af etableret virksomhed, men om etablering af en ny virksomhed. Denne nye virksomhed har så valgt at tegne overenskomst med Krifa, og ikke med 3F.

Når nogle af de ansatte følger med, så gælder den gamle overenskomst stadig ifølge 3F. Er det ikke det Arbejdsretten skal afgøre den 15. august?

BroncofanDK:
Omkring forhandlingen mellem arbejdsgiver og lønmodtager, så er det jo ikke givet at lønmodtageren arbejder på minimumstariffer og at de synes at en fagforening skal forhandle for dem.

Flere af de ansatte har tidligere været medlem af 3F og har haft dem til at forhandle overenskomst med stedet. Vinder 3F i arbejdsretten, så gælder den indgåede aftale overenskomstperioden ud.

 

 

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 24 ud af 39 (387 indlæg)