Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DET gør mig rasende! 3F blokade

Side 4 ud af 39 (387 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg kan se, at der er brugere, der kun giver mig en stjerne for dette indlæg :-)

Lad mig lige slå fast, at jeg kommer fra en arbejderfamilie.

Alting, som jeg har, kommer fra arbejderbevægelsen. Det respekterer jeg, og arbejderbevægelsen har gjort sit, og den har gjort det godt.

Men det gør arbejderbevægelsen ikke mere.

Uden sammenligning minder det mig lidt om arbejderbevægelsen for hundrede år siden i USA, der var styret af mafiaen. Penge ...

Hilsen, Robert

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

ja den danskemodel, den er fgbevægelsen selv ved at nedlægge, de prøver hele tiden og få mere tryghed i ansættelsen, alså det skal ikke være muligt bare at fyrre en medarbejder, og så er den danske model død

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Provins,

Det var, hvad der skete med de ekstremt højtlønnede typografer.

Hilsen, Robert

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Robert Kronberg:

Jeg kan se, at der er brugere, der kun giver mig en stjerne for dette indlæg :-)

Lad mig lige slå fast, at jeg kommer fra en arbejderfamilie.

Alting, som jeg har, kommer fra arbejderbevægelsen. Det respekterer jeg, og arbejderbevægelsen har gjort sit, og den har gjort det godt.

Men det gør arbejderbevægelsen ikke mere.

Uden sammenligning minder det mig lidt om arbejderbevægelsen for hundrede år siden i USA, der var styret af mafiaen. Penge ...

Hilsen, Robert

Den kan du godt få 5 stjerner for fra mig - for det er så sandt. Arbejderbevægelsen har en stor (den største) del af æren for, at alle i Danmark kan have ordentlige forhold på arbejdsmarkedet. Og det var godt. Tiderne har ændret sig, men fagbevægelsen har i store træk ikke. Og det er en af flere forklaringer på, at så mange melder sig ud af den.

Uanset hvad: Det er rendyrkede mafiametoder, der tages i brug i f.eks. Vejle. Og det er uværdigt for Danmark, at det er tilladt.

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Robert Kronberg:

Lad mig lige slå fast, at jeg kommer fra en arbejderfamilie.

Alting, som jeg har, kommer fra arbejderbevægelsen. Det respekterer jeg, og arbejderbevægelsen har gjort sit, og den har gjort det godt.

Men det gør arbejderbevægelsen ikke mere.

Hvis dette er sandt, synes jeg at denne bevægelse fortjener en mer sober bedømmelse end den du fremlægger.

Fagbevægelsen må jo hele tiden tilpasse sig "nye" eller "nyere" tider, og måske er der noget der af og til halter lidt bagefter, og OK - kan vi ikke "bære over" med dette så kan vi da efter min mening debattere det i en begavet tone.

Vi skriver 2012 og vist er fagbevægelsens rolle en ganske anden end for blot 25 år siden, ganske som arbejdsgiverforeningers rolle. Der er jo ikke tale om en klassekamp i dag.

Når det så er sagt, så mener jeg at arbejdsmarkedets parter står overfor en kæmpe udfordring eksempelvis arbejdsmarkedsuddannelser, og her må begge parter samarbejde og det gør de.

Denne tråd handlede fra starters side om en aktuel situation i Vejle - og så brød helvede løs i tråden!

-bøller skal bekæmpes med bøller- banden og svovlen gennemgående!

I min verden er det ikke fremmende med den tone og lidt skræmmende med visse holdninger!

Jeg vil ikke anbefale iværksættere (læs kommende arbejdsgivere) til at være fjentlige overfor fagbevægelsen inklusive 3F, men respektere disse uanset at man har en anden opfattelse af verden. 

Så kan vi jo altid diskutere om de såkaldt "gule fagforeninger" skal have forhandlingsret, men til dato læner de sig blot op ad andres anstrengelser.

Uanset hvad er mit råd at føre en nuanceret og sober debat også med ens modstandere.

God aften

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

sören :

Klap lige hesten !

http://www.3f.dk/vejle/3f-vejle/fakta-om-blokaden-mod-restaurant-vejlegaarden

måske er der gode argumenter FOR en faglig aktion.

Det er i hvert fald en artikel, der giver stof til eftertanke. Især denne del:

"I 3F har vi altid haft overenskomst med spisestedet og haft et fint samarbejde med de forpagtere, stedet har haft. Der har faktisk været fire forpagtere på godt fire år"

4 forpagtere på 4 år? Det er alligevel en del. Hvorfor har man ikke stedet i længere tid?

En af grundende kan selvfølgelig være, at det kan være svært at drive stedet med en 3F overenskomst

Jeg ved det ikke, men jeg ved at 4 forpagtere på 4 år er meget.

Ærgerligt at det er så langt væk. Vi er da nogle stykker der med glæde ville komme og spise der, bare for at vise vores støtte.

Og jeg er sikker på at den nye forpagter sagtens kan finde nogle østeuropæere der vil levere råvarer til stedet, og som kun får deres penge hvis varerne kommer frem.. :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

jeg er så ligeglad med kommunisterne og 3F, de skal stoppes! de er ikke ordensmagten i dette land! de skal pakke deres bannere sammen!

sören :

-bøller skal bekæmpes med bøller- banden og svovlen gennemgående!

I min verden er det ikke fremmende med den tone og lidt skræmmende med visse holdninger!

er det ikke skræmmende at kommunister kan rende rundt og lege politi i 2012, EU, DANMARK!??!

de kommunistiske fagforeninger burde sættes på plads og lære hvordan man får ret i danmark. Det er ikke ved at te sig som 4 årige børn, sætte sig ned i en kæde og tude efter ret skal være ret. Vågn op..

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej sören,

Jeg er mere enig med dig, end du end kan tænke dig.

Men det kan jeg ikke vidne om i et offentligt forum.

Min erfaring er altså ganske konkret, at de gule direkte stjæler fra de røde, men med profit til de gule. Altså har du ret.

Problemet er dog, at jeg har oplevet på egen krop, at de røde er hopper på den, da de ikke altid evner at se forskel på gul og rød.

De røde er med andre ord så aggressive, at det rager dem en pind, om du er gul, rød, blå eller grøn, bare de kan jorde din virksomhed.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Overenskomst betyder aftale og en aftale kan man jo i andre sammenhænge heller ikke løbe fra. Når en virksomhed har lavet en aftale med sine medarbejdere, kan virksomheden jo ikke efterfølgende lave en ny aftale med 3. part, der stiller medarbejderne ringere.

Lad os sige, at jeg laver en aftale med en tekstforfatter. Vi aftaler, at hvis jeg bestiller 10 tekster, så får jeg den første til halv pris. Efter at have modtaget den første tekst, laver jeg en aftale med min kone om, at jeg også kun skal betale halv pris for de sidste 9 tekster, jeg allerede har bestilt hos tekstforfatteren. Mon tekstforfatteren går med til det?

Måske er den danske model forældet og det er muligvis på tide at få en lønmodtagerlov i stedet, men indtil da, er der nogle regler der skal overholdes og bliver de ikke det, er en blokade et lovligt skridt til at få rettet op på problemet.

At det er lovligt at drive arbejdsgiverforening og fagforening under samme tag, er jeg derimod uforstående overfor. Det er heller ikke tilladt for en advokat at sidde på begge sider af bordet, ej heller en ejendomsmægler og det samme burde gælde her.

Jeg ved godt at dette er et overordnet blåt forum, men come on, noget af det der er skrevet tidligere i denne tråd, vidner om en uvidenhed, der gør, at jeg kommer helt i tvivl om, hvorvidt alle er klar over hvordan man sætter sit kryds på stemmesedlen.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

@Nicolaj: Jeg opfatter nu mere denne debat som en debat om det betimelige i, at det fortsat er lovligt at benytte de metoder, 3F benytter her.

Og aftaler er aftaler, der er GENSIDIGT opsigelige. Det sker jo også, at fagforeninger opsiger en overenskomst ;-)

3F må - på lige fod med andre organisationer - gøre sig så lækre for både arbejdsgivere og lønmodtagere, at folk er med. Tiden er jo altså løbet fra de hårde arbejdskampe, og kun ved et givtigt samarbejde mellem begge parter kan der skabes vækst og ikke mindst velfærd for lønmodtagere. På mig virker det, som om fagforeningerne generelt ikke har forstået det.

Så altså: I hvert fald for mit vedkommende handler dette om en protest mod det lovlige i, at sådan en flok bøller kan ødelægge en lovlig forretning.

Side 4 ud af 39 (387 indlæg)