Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DET gør mig rasende! 3F blokade

Side 5 ud af 39 (387 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der hvor kæden hopper af for mig er der hvor 3F ansporer en "os mod dem" mentalitet. Den var fin nok da der var produktionsvirksomheder hvor der var mange hundrede arbejdere der skulle sikres - og hvor man reelt havde en mulighed for at gøre en forskel.

I dag er "os mod dem" holdningen dødsfødt - hvorfor tænker man ikke "vi" i stedet? Hvis VI arbejder sammen kan VI udrette mere end hvis der hele tiden kæmpes en ulige kamp mellem de onde onde ledere og heltene på gulvet. De virkelige tabere er arbejderne som lader 3F kæmpe deres sag, det er dem der mister deres jobs når der spares - pamperne i 3F mister aldrig deres. Verden er blevet mindre, fabrikkerne er blevet mindre, grænserne er væk. Har 3F virkelig råd til at anspore en "os mod dem" mentalitet - hvem hopper på den?

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:
@Nicolaj: Jeg opfatter nu mere denne debat som en debat om det betimelige i, at det fortsat er lovligt at benytte de metoder, 3F benytter her.

Enig i at det ikke hører til i 2012, men det er jo en lovændring der skal til. En løsning kunne være, at den eksisterende aftale er gældende, indtil retten har afgjort om virksomheden må bryde den tidligere overenskomst.

Thomas Rosenstand:
Og aftaler er aftaler, der er GENSIDIGT opsigelige. Det sker jo også, at fagforeninger opsiger en overenskomst ;-)

Ja, men en overenskomst løber i x-antal år og begge parter skal være enige om en ophævelse, hvis overenskomsten skal brydes midt i en periode, medmindre det er indskrevet i overenskomsten, at den kan opsiges i en igangværende periode.

 

 

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

B. Hvarregaard:
Hvis VI arbejder sammen kan VI udrette mere end hvis der hele tiden kæmpes en ulige kamp mellem de onde onde ledere og heltene på gulvet.

Mener du at en arbejdsgiverforening mod en fagforening er en ulige kamp?

Der er nu heller ikke meget VI over en virksomhed, der trækker en række forringelser ned over hovedet på medarbejderne, selvom det strider mod en allerede indgået aftale.

Men VI ønsker måske en 100 timers arbejdsuge, nul ferie og barsel, ingen løn under sygdom og maksimalt 1 dags opsigelse, samt en halvering af lønudgifterne?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. Oct 10
Indlæg ialt: 115
Fra  SEO-Shoppen Wich-it.dk Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

3F må - på lige fod med andre organisationer - gøre sig så lækre for både arbejdsgivere og lønmodtagere, at folk er med. Tiden er jo altså løbet fra de hårde arbejdskampe, og kun ved et givtigt samarbejde mellem begge parter kan der skabes vækst og ikke mindst velfærd for lønmodtagere. På mig virker det, som om fagforeningerne generelt ikke har forstået det.

Så altså: I hvert fald for mit vedkommende handler dette om en protest mod det lovlige i, at sådan en flok bøller kan ødelægge en lovlig forretning.

Kan ikke være mere enige.. De fatter jo ikke en meter.. 

Kan mindes at 3F for et par år siden var skyld i at en ellers udemærket kro( mener jeg det var ) på Samsø måtte dreje nøglen om og lukke biksen grundet blokade fra 3F så de ingen råvarer fik. Denne blokade kom til trods for at både personale og ejere var enige i en aftale om en fast løn der var højere end den overenskomst som 3F havde på området i stedet for tillæg på skæve tidspunkter. Samtidig havde personalet mulighed for at få hele deres løn udbetalt i stedet for opsparing til ferie og helligdage. Der var et længere indslag på TV2ØJ om dette, og der tilkendegav flere af personalerne, at dette jo var et sæson arbejde der gav den til lidt sjov i studietiden, og de ønskede ikke at skulle stå i 3F og betale deres enorme medlems gebyr.

Hvorfor kunne de ikke også bare have blandet sig udenom dengang. Alle var jo tilfredse ud over 3F...

3F burde nogle gange tænke længere end lige til næsetippen.  

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Fagforeninger har længe været en saga blot. De eneste, der endnu ikke har forstået det, er fagforeningerne selv, der i dag udelukkende bruges som pengekasse og politisk spin.

Dette gælder alle fagforeningerne. Blot tænk "Lindø", hvor der ofte var "blokader" fra fagforeningerne. En afdeling fik 13 øre mere i timen og så stoppede arbejdet overalt.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

NIKOLAJ: Med fare for at være galt informeret: Det er jo stedets nye forpagter, der har indgået overenskomst med KA. Han havde da vist ikke en overenskomst med 3F i forvejen - eller er jeg galt informeret her?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

NIKOLAJ: Med fare for at være galt informeret: Det er jo stedets nye forpagter, der har indgået overenskomst med KA. Han havde da vist ikke en overenskomst med 3F i forvejen - eller er jeg galt informeret her?

Jeg ved lige så lidt som dig, om hvordan overtagelsen er skruet sammen, men han har jo åbenbart "overtaget" de ansatte, hvorfor han højst sandsynligt også overtager de forpligtelser der ligger i den tidligere aftale. Det er jo det retten skal afgøre...

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også sådan jeg læser indlæget på 3F hjemmeside. Og de har været i forhandling med den nye forpagter og de er ikke blevet enig.

Men det er meget sjovt at det som ham fra 3F omtaler i indslaget er et problem for 3F er arbejdstiden.

Men jeg kan ikke forstå at de går så meget op i dette fordi det er jo arbejdsmiljø og den skal man jo altid overholde om man har overenskomst eller ikke. så er det Arbejdsmiljø loven og diskriminationsloven. Og hvis jeg fik en kontrakt uden x antal timer pr. uge så overholder kontrakten vil heller ikke loven om en gyldig ansættelse kontrakt som vi også alle er underlagt.

Hvis ejeren har opsagt medarbejderne forkert så skal han jo betale for dette. Både arbejdsgiver og lønmodtager skal overholde loven. Efter min mening. Men dette giver vel ikke fagforeningen lov til at lave blokade. Det må man tage ved en civil retssag.

Men blokade er et meget stærkt våben for 3F m.fl. så vi for nogle år siden hvor var det en tæppefabrik ved Næstved hvor de også lavede blokade pga. at han havde lavet en overenskomst med KA og han blev træsset så meget på penge pungen at det endte med at han også lavede en overenskomst med 3F og dermed havde 2 overenskomster og dermed var 3F glade.

Hele problemet er nok at 3F og dette spisested ligger dør om dør som man kunne se på indslaget det er jo nok en rød klud for dem.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 07:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Efter hvad jeg har kunne læse, har virksomheden ikke indgået overenskomst med 3F , med med en gul fagforening.

LO fagforeningerne skal rigtig ud og banke de små i hovedet, for at vise de gør noget for medlemerne.

Under overenskomster fik de intet, de fik bare at vide af industrien  i får intet brokker i jer flytter vi til udlandet. Så efter de overenskomster der har været fremstår LO som en pamper der kun skraber medlemernes penge, men ikke dybest set ikke er til nogen gavn, og vil heller ikke blive det frem over. 

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er helt enig med Nicolaj - der skal en lovændring til - fagforeninger er et levn fra fortiden - det gælder både de "gule" og de øh "røde" - og eftersom både medarbejdere og arbejdsgivere svigter dem, så er det måske på tide, man finder et andet alternativ.

Side 5 ud af 39 (387 indlæg)