Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR og SU - Hvordan går det sammen?????

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det lovligt at modtage SU og have et CVR nummer?

Håber nogen kan hjælpe Big Smile

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, bare du ikke har for stor overskud. Mærkelig nok er de en af de spørgsmål der er her næsten hverdag

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Provins:
Mærkelig nok er de en af de spørgsmål der er her næsten hverdag

Nå - nu har jeg været herinde i et par år regelmæssigt, og mindes ikke at have set det for nyligt.

Anyway... Trådstarter... Du kan sagtens have både enkeltmandsselskab, I/S eller ApS og samtidig være på SU. Been there, done that! Du skal bare være opmærksom på, hvor meget overskud din virksomhed har. Hvis det er personligt ejet virksomhed vil overskud gå direkte på din selvangivelse, og for meget vil resultere i, at du skal tilbagebetale hele eller dele af din SU (og det er en dyr fornøjelse du helst er foruden, tro mig!). 

Med ApS er jeg faktisk ikke helt sikker, men jeg går da ud fra, at det kun er udbetalt udbytte/løn der kan påvirke din SU, og ikke virksomhedens overskud. Det ville i hvert fald give mest mening i mit hoved :-)

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det kun overskuddet de beregner i en enkeltmands virksomhed angående SU?

F.eks. en indtjening på 100.000 og et overskud efter udgifter på 40.000, så er det kun de 40.000 som berøre SU?

Jeg havde tidligere forstået det som om det var indtjeningen og ikke overskuddet de beregnede fra.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Smith:
Er det kun overskuddet de beregner i en enkeltmands virksomhed angående SU?

Så vidt jeg ved, ja. Det ville da være ganske sygt om andet! Men mon ikke vi har en revisor herinde der kan svare på det?!

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3339
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens spare op i virksomheden og undgå at overskud tælles med i egenindkomst hvis det ikke tages ud.

Det anbefales at søge professionel bistand.

Så det er sjovere at være virksomhedsejer på SU, end lønmodtager på SU.

Tilmeldt 28. Nov 11
Indlæg ialt: 78
Fra  JustBid24 Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Den ku jeg godt lide! :)

Netauktion med massere mærkevarer - Prøv auktion online her!

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomhedsordningen kan bruges, men husk at det faktisk kan blive en dårlig forretning for dig på sigt.

Lad os antage at du resten af livet, efter afslutningen af din uddannelse, årligt tjener så meget, så du betaler topskat af den sidst tjente krone. I det tilfælde vil du også skulle betale topskat af de penge du opsparer med virksomhedsordningen, modregnet selvfølgelig de 25% du allerede har betalt i skat.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Personligt synes jeg også det er en gang nasseri, når man modtager S.U., selvom man faktisk kunne trække penge ud i stedet, men sådan er lovgivningen desværre.

 

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 6 person

Nicolaj Thomasen:
Personligt synes jeg også det er en gang nasseri, når man modtager S.U., selvom man faktisk kunne trække penge ud i stedet, men sådan er lovgivningen desværre.

Jeg betaler mere i moms på et år end jeg, mine børn og mine børnebørn nogensinde vil få i SU! 

Nasseri - my ass! 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)