Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Franchise, el. udleje webshop?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Hvad mener I? Kaldes det også franchising, hvis jeg "sælger" en nybygget webshop med koncept, der med vilje ikke er markeds og søge-optimeret endnu og derfor ikke indbringer så meget? Eller forventes man at få en butik op at stå, før man sælger den....

Skulle jeg i min situation hellere kalde det at "sælge rettigheder" eller "låne den ud" til een, der gider lege med den og tjene lommepenge på den?
Pointen er for mig at holde den åben, som et af flere tilbud til mine kunder på min portal-adresse, som jeg beholder.

Er det stadig franchising, realistisk og i orden, at sælge en ufærdig butik for varelagerets pris, samt en håndøre, og så lave aftale om at butikken får fordele via vores koncept, skal overholde spille-regler hos os, samt betale symbolske procenter til mig? 

Jeg har bygget shoppen og der følger know-how, samarbejde og fordele med i den, idet jeg har interesse i og fornuftige råd omkring dens overlevelse og en bedre indtjening end i dag. Eventuelt kan vedkommende få den hostet via os.

Jeg vil gerne oplære den, som overtager den, og jeg vil reklamere og søgeoptimere for den via min egen portal i fremtiden, og yderligere vil jeg gerne kunne "franchise" den videre til udlandet en dag.

Mvh Karen Heidi Kari
LOVEBUILDING

NEMMERE,
SUNDERE OG 

SJOVERE
PARFORHOLD
 

WWW.LOVEBUILDING.DK
Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Karen

Man kan ikke rigtig kalde det franchising, der er en række etiske regler man skal overholde for at kunne kalde det franchising. Se evt. på www.dk-franchise.dk

Derimod ville det jo være fint at leje hjemmesiden ud.

/René

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

 

Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja der er da ret mange elementer i franchising i det du beskriver.

 

Husk på at alle koncepter har været små i begyndelsen.

basalt set skal du:


  1. starte en virksomhed selv, og bevise at den fungerer

  2. finde franchisetagere som kan drive virksomheder der fungerer præcist som din egen

  3. Netop det at der startes med en pilot enhed tilskrives meget stor vigtighed på mange markeder


Jeg mener at det er vigtigt at forstå at du sælger en ret til at anvende den virksomhed som du har startet, eller rettere en kopi heraf. Om du vil sælge web shoppe eller leje den ud er en af de variable som du skal beslutte dig for. Det at leje shoppen ud kan være en måde du bygger forskellige sikkerheder ind i konceptet, således du som franchisegiver kan kontrollere virksomheden, hvis det mod ønsker og forventninger skulle gå galt.

Husk i øvrigt på, at det er meget vigtigt at franchisegiver og franchisetager ikke er modparter - de er forretningspartnere som har fælles interesser. Franchisegiver bliver kun succesfuld hvis franchisetager har succes - og omvendt for den sags skyld.

 

God vind med projektet

 

PS4 FranchisePartner

 

Bo Zoffmann

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)