Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du en SEO strategi?

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

SERPNAME:

I Love SEO:
Igen. seo (search engine optimization) optimering til søgemaskiner (ikke til mennesker) Hvis du gerne vil snakke konverterings optimering og brugeroplevelse kan vi godt det, men lad være at kald det seo  Wink

Så det vil sige at hvis de har haft en god brugeroplevelse, og fortæller det til 50 af deres gode venner, de derved går ind på google søger efter hjemmesiden, finder den, og får den samme gode oplevelse, så ved at ens ctr stiger, så stiger ens rank ikke? Hvad vil du så kalde det?

Jeg har allerede sagt at du godt kan lave en seo strategi hvor du bruger din kunder til at få bedre placeringer i google. Nu vil jeg dog til at starte med ikke se en bedre ctr som en seo mål, og hvis jeg gjorde ville det ikke være via mine kunder jeg opnåede bedre resultater, men via min side. Der kan stilles spørgsmål ved om google overhovedet giver den ctr du snakker om værdi fordi trafikken er lavet med en søgning på domænenavn Stick out tongue

Det ville sku være ret sørgeligt hvis folk googlede dit domænenavn og klikkede på noget andet fordi det var mere relevant.

Altså et ret værdiløst eksempel du er kommet med.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

I Love SEO:
Nej det er det faktisk ikke. Som jeg allerede har skrevet så er seo, optimering til søgemaskiner, ikke til mennesker.

Det er ganske enkelt ikke korrekt. Du kan ikke have fulgt ret meget med i hvilke parametre det faktisk er Google anvender i dag, til at vurdere hvor godt en webside skal ranke :)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

@I love SEO

Bare du selv tror på det du skriver, så er vi alle nok glade.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

I Love SEO:
Nej det er det faktisk ikke. Som jeg allerede har skrevet så er seo, optimering til søgemaskiner, ikke til mennesker.

Det er ganske enkelt ikke korrekt. Du kan ikke have fulgt ret meget med i hvilke parametre det faktisk er Google anvender i dag, til at vurdere hvor godt en webside skal ranke :)

Nemlig lige mine ord, skrev bare lidt mere :)

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

I Love SEO:
Nej det er det faktisk ikke. Som jeg allerede har skrevet så er seo, optimering til søgemaskiner, ikke til mennesker. Det er naturligvis klogt at lave optimering af kunders brugeroplevelse i forbindelse med seo og det gøres ofte, men det er ikke seo.
Sorry, men stort set alt der har med SEO at gøre, har med brugervenlighed at gøre. Så det er da lidt noget underligt noget du skriver her. Nu nævner du selv title, hvad med hastighedsoptimering, bedre intern linkstruktur, konverteringsoptimering (som er en del af SEO da man jo ikke kun skal have brugere de skal også konvertere), bedre kode, udløbsdatoer, sprog, serverplacering og jeg kunne blive ved... alt sammen er til for brugeren hvis man tænker bare lidt over det.

MVH Kim

SEO er lig med brugervenlighed, hvilket jeg har sagt i rigtig mange år, Demib har inden for det sidste år lavet et indlæg her på amino om samme emne

Ja der findes mange tråde og blogs som siger man skal lave optimering til folk ikke søgemaskiner. Det er dog fordi det er på den måde at du nemmest opnår de bedste resultater hvis du ikke har 100% styr på hvad du laver. Jeg kan da garanterer dig at demib tænker mere på google end på brugeren når han prøver at få en god placering på et keyword, eller som minimum bruger langt mere tid på at gøre søgemaksinerne glade.

Som jeg også sagde så er det kun fornuftigt at lave det på den måde, og det er kun fornuftigt at tage stor hensyn til brugeren, og ja der udføres stort set altid sammen med seo. Du kan dog ikke sige at konverterings optimering og brugeroplevelse er seo, selv om der ofte er flere elementer derfra i seo.

Det hele startede jo kun fordi jeg sagde til stripperen at det var en tynd seo strategi kun at satse på at give brugeren en god oplevelse. Det bliver du sku ikke nummer 1 af.

Basalt set så kan du jo sige at du sagtens kan blive nummer 1 med en side der er tudegrim og forfærdelig designet, med tekst der er skrevet af en abe og som intet relevant indhold har til brugeren. Det er bare fakta, og dermed så handler seo, og det at blive nummer 1 ikke om brugeren, ellers ville det jo ikke kunne lade sig gøre at blive nummer 1 med en side som den jeg lige har beskrevet.

Du kan enda være nummer 1 helt uden at have nogen besøg på din side. 

I blander ting sammen. Sorry.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

I Love SEO:
Nej det er det faktisk ikke. Som jeg allerede har skrevet så er seo, optimering til søgemaskiner, ikke til mennesker.

Det er ganske enkelt ikke korrekt. Du kan ikke have fulgt ret meget med i hvilke parametre det faktisk er Google anvender i dag, til at vurdere hvor godt en webside skal ranke :)

Vil du gerne gå ud offentlig at sige man ikke kan komme til tops på søgeord med god konkurrrence, med en side som intet brugervenlighed eller relevans har for kunden, for så er det da hurtig dig der bliver til grin.

Ja det er kommet flere parametre som tager besøgendes færden med i google vurdering af din side. Det er dog stadig muligt at komme til toppen med sider som er crap for brugeren.

Du må heller ikke misforstå mig. Det er dumt ikke at tænke på brugeren da der er elementer i det som har værdi, det var dog ikke der vi startede. Det startede med at stripperen sagde han lavede seo ved at give folk en god oplevelse.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

SERPNAME:

Jeg har forresten læst en rigtig god bog du også skulle læse; God SEO Bog deMib

Manden der har skrevet bogen du linker til har lige indikeret at du ikke kan komme til tops på google uden at tage hensyn til brugeren. Det er simpelthen noget sludder, og det er ikke korrekt.

Du kan godt komme til tops selv om din side er crap for brugeren, og derfor så er det demib der tager fejl her.

Ja det gør ting lettere at have en brugervenlig side, men det retfærdiggøre ikke at sige det jeg skriver er sludder for det kan stadig ret nemt lade sig gøre uden.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

I Love SEO:
Manden der har skrevet bogen du linker til har lige indikeret at du ikke kan komme til tops på google uden at tage hensyn til brugeren. Det er simpelthen noget sludder, og det er ikke korrekt.

Prøv at læs det han skrev igen. Det var ikke det han skrev.

Skal jeg være helt ærlig så tror jeg ikke en mand som har udført seo for store firmaer og præsidentkandidater, taler sludder.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

SERPNAME:

I Love SEO:
Manden der har skrevet bogen du linker til har lige indikeret at du ikke kan komme til tops på google uden at tage hensyn til brugeren. Det er simpelthen noget sludder, og det er ikke korrekt.

Prøv at læs det han skrev igen. Det var ikke det han skrev.

Skal jeg være helt ærlig så tror jeg ikke en mand som har udført seo for store firmaer og præsidentkandidater, taler sludder.

Jeg skriver at seo er til søgemaskiner, og ikke til personer. Så siger demib at det ikke er korrekt, og at der er kommet flere parametre fra google (vedr besøgende) som jeg åbenbart ikke lige har fået med mig, og som har en betydning for placering. Han indikerer dermed at det er kunder adfærd der beslutter din placering.

Jeg modsiger ham ved at spørge direkte om man så ikke kan komme til toppen med en side der er crap for kunden ! og jo selvfølgelig kan du det.

konkussionen må være at demib måske var lidt for hurtig til at give kritik af et argument, og kastede et argument ud i debatten som kun holder halvejs vand, eller som minimum ikke har så stor betydening som man måske skulle tro efter den måde han formulerede sig på.

Jeg er ligeglad hvem manden kunder er, eller hvor mange wananbe followers han har. Det gør ikke at manden altid har ret, og lidt sund skepsis ville ikke skade nogen af dem der ser op til ham. Selv de bedste tager fejl, eller formulerer sig på en dum måde. Og er man blind fan så kan man hurtigt opfatte alt bogstaveligt.

Faktum er at det selvfølgelig har en betydning, men at det langt fra er noget som du har brug for hvis du ikke vil dø. Du kan nemlig godt klare dig uden at tage hensyn til dine brugere.

Tager gerne væddemål på det og dokumenterer det med resultater til dem der tør. Inkl dig demib.

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)