Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PHP code og expires header hvordan indsættes dette?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Fik et godt råd igår herinde, om at fjerne noget på min side Telesvar, det er selve prislisten der er lavet i dynamisk css (som jeg har forstået det) og det laver åbenbart lidt ballade i forhold til load tid etc. af siden. Jeg har fundet et stykke PHP code til samme samme tabel (tror jeg) og aner slet ikke hvordan eller hvor jeg sætter den ind, så den stadig figurerer på siden med priser. Jeg håber der er en Amino der vil skrive til mig hvor det skal indsættes.

En anden ting er, jeg skal have kigget på er expires header og har fundet ud af, via Google developers, hvordan denne skal se ud. Jeg er helt blank i hvordan jeg får Expires Header sat op. Grunden til jeg vil opsætte dette (som jeg har forstået det) er det noget som blandt andet Woorank og GTmetrix og ikke mindst Google sætter som værende af stor betydning. Jeg er spændt på hvad i siger til detSurprise

Venlig hilsen

Cher Pedersen

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Expires-headeren opfordrer browseren til at cache siden i en given periode. Dette vil gøre at hvis brugeren besøger siden igen, (fx går tilbage til forsiden), vil den allerede have gemt dele af siden, og vise disse i stedet for at bede serveren og indholdet påny.

Afhængigt af hvordan din løsning er bygget op, kan man tilføje enten en stump php-kode på den eller de sider, hvor man vil sætte cahcen, eller man kan opsætte kode i .htaccess-filen (en kodefil der blandt andet bestemmer hvilke sider besøgende kan/må se, og laver URL-omskrivning i fx WordPress).

Hvis du bruger WordPress, kan jeg anbefale pluginnet W3 Total Cache. Det tager lidt tid at sætte op, men når det først kører, kan man mærke betydelig forskel i loadingtider.

Jeg søgte selv for nylig på kode-stumper, og hvis du vil se hvordan det kan gøres, kan du læse mere på stackoverflow.com

Jeg håber det er hjælp nok, ellers er du velkommen til at skrive direkte til mig.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)