Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

et navn til en øl/nogle ideer??

Side 1 ud af 10 (93 indlæg)
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan ikke komme på et fængende navn til en øl vi lancerer til foråret.
 
Vi sælger en øl nu under navnet Old Danish Beer og jeg ønsker ikke at de 2 øl bliver forvekslet med hinanden.
ikke fordi at den er dårlig, men det er over 10 % og er en sød øl ,hvilken den nye øl ikke bliver.
 
indholdet bliver ca som følger :1/3 gl. dansk Mjød, 2/3 alm. pilsner, der er ikke andre øl som den på nuværende tidspunkt.
Der er dog flere der laver en honningøl men det er ikke det samme (hellere ikke smagsmæssigt)
 
et navn jeg selv har tænkt på er :valhal øl(efter julekalenderen)
                                                       valhalla bryg
                                                       dansk bryg
                                                       viking øl
 
der er selvfølgelig gratis øl til dem her kommer med "navnet"
 
mvh Michael

www.mjod.dk

Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 05:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen Hr. Brogaard

Her er lidt forslag at lege med.


Brogaard 2006 Special
Brogaard Brew
Danish Brogaard Beer
Brogaard Vikingebryg
Danish Valhalla brew
nordic valhalla brew
Danish special brew
krofatter special
Kromutter special
Brygmesterens stolthed
Danish viking brew
Danish sweet Beer
Thors Hammergode øl :)

Held og lykke med lanceringen.

Mvh. Ole

Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 07:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Fjalar
Galar
Fjalar & Galar

Fra nordisk mytologi:
Fjalar & Galar: Dette var to dværge der dræbte Kvasir og lavede skaldemjødet ud af hans blod og honning. Til at opsamle blodet brugte de to kar ved navn Bodn og Son og en kedel ved navn Odrærer.
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Fjalar kunne passe fint, men Galar har desværre fået en lidt anden folkelig betydning (marihuana, hash) . Det nordiske mytologi tema er dog rigtig godt og er så folkelig udbredt at det både er letgenkendeligt og samtidig ikke har varemærkebeskyttelser. Desuden er der så mange nordiske navne med signalværdi og historie bag at du sagtens kan lave en hel serie af øl med beslægtede navne! 
 
Da jeg var yngre læste jeg en del om nordisk mytologi (man hedder vel Thor), men det kniber med hukommelsen så de fleste forklaringer herunder stammer fra http://www.roennebech.dk/mytologi/my_lex_l-aa.html. Af en uforklarlig grund synes jeg altid bedst om nordiske navne der starter med M/N/L, de ruller så nemt af tungen.
 
Mjølner    (Thors hammer, selvskrevet )
Lofar        (dværgenes stamfar)
Lue           (ildjætten der tabte en ædekonkurrence til Loke i Udgård)
Lyngve      (øen i mørkehavet Amsvartner hvor Fenrisulven blev lænket)
Lysdiser   (Betegnelsen for Sol og Måne. Guderne mente de var for skønne til at være på jorden så de blev sendt op på himlen)
Magne       (Thors søn med jættekvinden Jernsaxe der dræber dragen Nidhug ved Ragnarok og arver Mjølner)
Mimer       (Jætten der vogter sin brønd med visdommens vand hvor livets trå Yggdrasil har en af sine tre rødder)
Nidhug      (dragen der gnaver af Yggdrasils rod i Dødsriget)
Nordre     (Dværgen på himmelhvælvets nordhjørne, god til kombinationssalg med Østre, Søndre og Vestre)
Norne       (Alle nyfødte børn tildeles en Norne, også kaldet en skæbnesgudinde. Der er 3 Norner som spinder menneskenes livstråde, Urd Verdante og Skuld)
Ran           (Druknede søfolk gik til Ran, en havgudinde. Et folkesagn siger at hvis de druknede viste sig ved deres gravøl var det tegn på at Ran havde taget godt imod dem)
 
Uha, jeg kunne blive ved!! Jeg elsker nordisk mytologi
 
Lad mig blot slutte af med et par personlige favoritter fra listen foroven:
 
Magne - ikke så folkeligt genkendelig, men Magne er nemt at udtale og huske
Mimer - Mimer fyldte hver dag sit drikkehorn og drak en slurk af brøndens vand og fik dermed visdom om alt, hvad der var sket og skulle ske i verden. Sådan, så har du også en grund til at drikke Mimer øl!
Norne - Norne kunne passe godt til en serie af 3 luxusøl, Norne Urd, Norne Verdante og Norne Skuld
 
 
Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Vinderen :
Midgaards øl
 
Runner up :
Danish Ale
New Ale
Odin´s ale
New Danish Beer
 
 
 
 
 
 
 

 

Blogger & Tekstforfatter

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Mjølner som Thor nævner synes jeg bestemt ikke er dårligt :) Fjalar er heller ikke dårligt, men ikke nær så genkendeligt ud fra almen viden skulle jeg mene.
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det første navn jeg havde til Old Danish Beer var faktisk mjølner, men det viser sig at for få mennesker ved hvad thors hammer hedder.

Jeg valgte at have mjølner som baggrund på etiketten.
 
Jeg hælder til at det skal være et nordisk navn og det gør jo ikke noget at der er meget fokus på det lige nu.
 
Det forholder sig faktisk sådan at det ikke var mjød vikingerne drak, men mjød iblandet øl også kaldet mjønsøl/mjødøl.
 
Jeg er ikke meget for at bruge mit eget navn, da det ikke vil sige folk noget og jeg prøver ikke at sælge mig selv endnu.
 
fjalar og galar er ikke et navn ret mange nikker genkendende til (måske udover nogle klubber i diverse byer)
 
Jeg håber på at det kan blive en øl som kunderne vil købe velvidende at det er en special øl men at prisen er billgere end en specialøl.
 
mvh Michael 
 
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kommer til at tænke på om man skal lave en etiket hvor der står et navn når man ser det fra en vinkel og et andet navn når man ser det fra en anden vinkel-hologram.

f.eks. midgårdsøl-midsommerøl
 
mvh Michael
 
 
Fra Østerbro
Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Det syntes jeg lyder som en super fed idé. Og hvad jeg kan forstå er jeg jo så vinderen.
Midgaardsøl! 
 
Du kan sende de dejlige friske flasker Midgaards Øl til Frederiksberg.
 
 
Mvh
IK
 
P.S Nu ved jeg godt du sikkert ikke bryder dig om Carlsberg, men vi hypede Carlsberg mærket for ca. 1 år siden, skiftede stil på selve Carlsberg flasken, satte prisen lidt op... - kørte fede 3D etiketter i stillingen på dåsen  og det ser faktisk stjerne fedt ud. Prøv at tage Carlsberg Dåsen op og kig grundigt på Etiketten....super fed.   
Nå, nu mistede jeg jo nok min dejlige Midgaards Øl, men jeg vil nu stadig meget gerne smage dem, så hvis du ikke er en af de Special Bryggerier der har set sig sur, bare fordi man har et stort firma, håber jeg da jeg trækekr sejren i land. Midgaards Øl!
 
 
 
 

Blogger & Tekstforfatter

Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ik

Jeg har ikke bestemt mig for navnet endnu, da jeg sidste gang skulle komme op med et navn tog det mig over 2 mdr. før end at jeg var sikker.
 
  Hvad angår 3D så er jeg bare lidt bekymret for om et trendy look er det jeg søger,det må godt være lidt tidløs- klassisk og det eneste sted hvor det kommer til udtryk er jo på etiketten.
 
mvh Michael
 
 
Side 1 ud af 10 (93 indlæg)