Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsels fradrag

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Hammerum
Tilmeldt 17. Jan 12
Indlæg ialt: 9
Fra  Log Via Os Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. du må huske at føre kørebog hverdag ellers giver det problemer med skat

mit råd er anskaf en elektronisk kørebog som er fast monteret i bilen, hved der er gode og dårlige men kan meget varmt anbefale ViaTracks fra Logviaos den er både billig og enkel + alt ligger på nettet så du mister aldrig nogen data.

 

 

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Jan 12
Indlæg ialt: 37
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

imfashion:
Husk husk at føre kørebog så du har fuldstændig styr på dine kørte km. Desuden husk når du fører km må du ikke trække benzin/ diesel fra.

Må man bare nøjes med at  trække diesel fra, når man anvender sin private bil til firma formål? Det virker umiddelbart nemmere for et lille enkeltmandsfirma at f.eks. hveranden tank er firma kørsel - når man nu kører ca. 50/50 privat og erhverv i bilen.

mvh Jesper

Cibis - Fødevarerådgivning - www.cibis.dk

Tilmeldt 1. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du SKAL føre km bog så snart du vil trække brændstof fra. Hvis du istedet trækker km penge fra som er det letteste skal du ikke føre km bog. Det andet bliver for bøvlet. Det giver lettere problemer overfor skat når du vil trække bon fra - da du skal bevise at det er ren firma kørsel. Hvilket som du jo selv siger er 50/50.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Pernille,

ppeder:
Derfor vil jeg høre om der er en herinde, der kan svare mig på

Der er ikke noget loft hvor meget du må køre men der er forskellige satser for km i intervaller. Google giver svar på mange spørgsmål!

Befordringssatser for 2012

Her finder du satserne, der ligger til grund for kørselsfradraget, hvis du har ændringer i 2012:

  • I langt de fleste tilfælde behøver du ikke satserne. Det er meget nemmere at beregne fradraget i TastSelv, hvor du bare skal indtaste de relevante adresser. Se hvordan i linket herunder:

 Sådan gør du - ret eller tilføj kørselsfradraget på din forskudsopgørelse (2012)

Transport pr. dag    Fradrag pr. km pr. dag for 2012
0-24 km 0 kr. (intet fradrag)
24-120 km 2,10 kr.
Over 120 km 1,05 kr. (2,10 kr. i udkantskommuner)

God køretur!  Wink

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Århus
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 11
Fra  Hollesen Montage Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Som jeg forstår reglerne skal du have skattefri befordrings godtgørelse for kørsel i din private bil! Dvs 3,80,- pr km op til 20000 km og derefter omkring 2 kr pr km..

Det giver jo også nogle flere penge, medmindre din bil kører under 4km pr liter diesel - men du skal altså føre kørebog!!

Ret mig venligst hvis jeg tager fejl medaminoer Smile for så skal jeg da vist have rettet noget i mit eget regnskab...

 

Har sakset denne (gamle) forklaring herinde fra som jeg synes beskriver det meget godt, satserne er gamle..

"Du skal føre en kørselsbog hvor i du skriver dato, kundens navn, kilometertælleren ved start og kilometertælleren ved slut. Den viser hvor mange kilometer du har kørt i erhvervsøjemed og derved danner grundlag for de penge du skal have som godtgørelse for at have brugt din private bil - endvidere gælder det også som dokumentation over for Skat hvis de kommer og spørger.
Statens takster for 2006 ser således ud:
  • Kørsel til og med 20.000 km årligt: 3,30 kr. pr. km
  • Kørsel ud over 20.000 km årligt: 1,78 kr. pr. km
Det vil sige, at du, når du f.eks. har kørt 5 kilometer til en kunde og 5 kilometer tilbage igen, har godtgørelse for 10 kilometer = 33 kr. Hvis det nu i stedet havde været f.eks. 50 kilometer der var imellem kunden og dig, så ville det jo være 330 kr - så det er altså ikke småpenge vi snakker om...
Pengene er skattefrie. Det vil sige, at du kan trække dem ud af din virksomhed og lægge dem i din private lomme - uden at skulle betale skat af dem. Du skal selvfølgelig lige huske at føre dem ind i din virksomhedsregnskab som "Kørselsgodtgørelse", så du har styr over hvor pengene er røget hen.
"

/Jesper

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper,

Jesper Hollesen:
Som jeg forstår reglerne skal du have skattefri befordrings godtgørelse for kørsel i din private bil! Dvs 3,80,- pr km op til 20000 km

Af nedenstående fremgår alle satser afhængig af om der er tale om befordring hjem/arbejde eller/og stille bil til rådighed for erhvervsmæssig kørsel:

Så du behøver ikke at få ændret noget!  Wink  

Så kom de omsider: Satserne for 2012. Der er ændringer hele vejen rundt, og de nye takster er: (Af Annette Sand)

Befordringsgodtgørelse 2011:
Befordring mellem hjem og arbejde (over 24 km. og op til 120 km.* frem og tilbage): 2,10 kr. pr. km. (2,00 i 2011)
Befordring mellem hjem og arbejde (over 120 km.): 1,05 kr. pr. km. (1,00 i 2011)
Dette beløb er et fradrag i den personlige indkomst og opgøres på selvangivelsen.

*I 2011 var strækningen 24-100 km. Der er kommet ekstra 20 km. på.

Kørselsgodtgørelse:
Skattefri kørselsgodtgørelse (erhvervsmæssig brug af privat bil): 3,80 kr. pr. km. for de første 20.000 km. (3,67 i 2011)
Skattefri kørselsgodtgørelse ud over 20.000 km: 2,10 kr. pr. km. (2,00 i 2011)

Du skal føre kørebog. Hvis ikke du har en, så print ud fra Iværksætter 2011, hvor der bagerst i bogen er nogle kopiark.

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Jan 12
Indlæg ialt: 37
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak! Vi forsætter med kørebogen :)
Det virkede bare så tillokkelse at lave den pragmatiske løsning med 50/50. Men kan helt klart godt se fordelen i at holde fast i den oprindelige plan.
Mvh Jesper

Cibis - Fødevarerådgivning - www.cibis.dk

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)