Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Utroligt hvad SKAT finder på af regler - Din virksomhed skal betale regninger på over 10.000 kr. digitalt

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Din virksomhed skal betale regninger på over 10.000 kr. digitalt.  Utroligt hvad SKAT finder på af nye regler!

Ja - gad vide om vi får italienske tilstande, hvor der nogle steder er forskellige priser om du betaler "elektronisk" eller "kontant".

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er også vigtigt at være opmærksom på at hvis du betaler for løbende ydelser, f.eks. månedlig rengøring o.l., hvor beløbet for hele året forventes at overstige 10.000 kr., så skal der også betales digitalt for at sikre at det kan fratrækkes.

Hvis der betales kontant, så skal man indberette dette online via Skat.dk for at sikre at det kan fratrækkes og man ikke hænger på noget hvis leverandøren snyder.

Mvh. Ken

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ravn:
Utroligt hvad SKAT finder på af nye regler!

Men er det egentlig ikke ok

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Loven er lavet for at gøre det svære at lave sort arbejde, så firmaer i de brancher der kæmper med den slags unfair konkurrence burde være glade.

Og problemet er vel ikke større end de virksomheder, der normalt modtager kontakt betaling, har en dankort automat med ud til kunden.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Og ?

Overordnet set er det jo for at komme sort arbejde og hvidvask til livs.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Karsten Sønderup Hansen:

Loven er lavet for at gøre det svære at lave sort arbejde, så firmaer i de brancher der kæmper med den slags unfair konkurrence burde være glade.

Og problemet er vel ikke større end de virksomheder, der normalt modtager kontakt betaling, har en dankort automat med ud til kunden.

Denne lov forhindre jo på ingen måde sort arbejde!  Ved normale handler betalt kontakt eller ej vil der jo altid være en kvittering fra sælger så jeg kan ikke se hvorfor man laver en så burokratisk regel. 

Hvorfor i alverden skulle virksomheder pludselig til at have flere omkostninger bare fordi SKAT laver en tåbelig regel,  som om vi ikke har nok burokrati og omkostninger i forvejen.

Gad vide hvad den næste tåbelige lov bliver fra SKAT! 

 

Mvh

Ravn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Er lidt delt i spørgsmålet. Det er oplagt, at det vil lette efterforskning af sort arbejde og hvidvaskning - også selv om det ikke i sig selv forhindrer det -  Reglen gælder jo også ex private og håndværkerfradraget.

Det er vel heller ikke ret ofte vi som virksomhed (eller privat og andre selskaber jeg har arbejdet med/for) har betalt 10.000 kr kontant for noget som helst i mange år?? -Med check i gamle dage, men ellers er da alt i den størrelse vel generelt elektronisk - og vel generelt ikke en omkostning i forhold til at administrere en kontantkasse på over 10.000 kr osv.

Negativt er, at nogen vil se det som ekstra administration, men - facit - det lever jeg fint med samlet set.

Sænk selskabsskatten - gør regler for bespisning og hotel for ansatte under rejser for firmaet mindre komplicerede o.l., ville gi en lettelse

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Ravn:

Hvorfor i alverden skulle virksomheder pludselig til at have flere omkostninger bare fordi SKAT laver en tåbelig regel,  som om vi ikke har nok burokrati og omkostninger i forvejen.

Gad vide hvad den næste tåbelige lov bliver fra SKAT! 

Hvad giver det dig af ekstra om kostninger?

Lad være med at rette skytset mod SKAT, ret det mod alle de svindlere der har gjort at det er nødvendigt med sådanne regler.

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Og problemet er vel ikke større end de virksomheder, der normalt modtager kontakt betaling, har en dankort automat med ud til kunden.

Fru Hartmann:
Hvad giver det dig af ekstra om kostninger?

Det koster hurtigt 10.000 - 12.000 kr. for oprettelse hos nets, køb af mobilterminal osv..... hvis altså nets overhovedet vil lave en indløsningsaftale med firmaet ... og kan man ikke nøjes med en terminal så koster hver ekstra terminal ca. 6.000 - 8.000 kr.

Der ud over er det jo ikke alle der har dankort.  Og selv med dankort modtaget elektronisk med pinkode er der kun garanteret dækning for de første 4 tkr. ... Skal man kunne modtage andre kort end dankort koster det også ekstra til nets / teller samtidig med at de tager en procentsats for at hånterer betalingen samtidig med at de trækker betalingen i en måned !!

Kontanter derimod der er det beløb du står med i hånden også det beløb du får ud af det, og sætter man dem i banken så står de på kontoen dagen efter...

En af de grundlægende ting i vores samfund er vores penge som udstedes af nationalbanken og som lovgivningsmæssigt er(var) godkendt betalingsmiddel.

For mig er det et udtryk for et bigbrother samfund, hvor staten får adgang til alle informationer om sine borgerer..

Sjovt nok kan det her jo faktisk fremme sort arbejde.. jeg kan godt forestille mig at nogle der betaler kontant siger "jeg skal sku ikke have nogen regning, for jeg vil ikke risikerer at hænge på din moms og a-skat"

Det her er i min optik et stort skridt på vejen mod enhedslistens ønske om indførsel af borgerkort og det totale overvågningssamfund... 

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)