Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Utroligt hvad SKAT finder på af regler - Din virksomhed skal betale regninger på over 10.000 kr. digitalt

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror kontanter er væk indenfor 15-20 år. Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken med hvad der er erstattet af, det kan være kort, mobiltelefoner eller noget vi slet ikke har set endnu, men det er i sin form - elektronisk.

Det giver mulighed for mere bigbrother - men det kommer til at gå den vej. Flere og flere banker er kasseløse - og den udvikling kommer at fortsætte. 

Det kan ikke være mange firmaer der normalt er vant til at få kontanter ude ved kunden, for arbejde der har kostet over 10.000 kr?

Lad os se hvor meget der kører med kontanter om 20 år - idag er kun 6% af de "penge" der er i omløb sedler og mønter iflg. CBS Surprise (ok kan vel være 25 år men ikke mere)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

David Brodin Larsen:
Sjovt nok kan det her jo faktisk fremme sort arbejde.. jeg kan godt forestille mig at nogle der betaler kontant siger "jeg skal sku ikke have nogen regning, for jeg vil ikke risikerer at hænge på din moms og a-skat"

Enig - Ellers også sker det efter italienske principper. Pris 10.000 kr. hvis du betaler elektronisk - 8.000 kr. hvis du betaler kontant.

/Henrik

Tilmeldt 21. Jun 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ak ja... pudsigt at tænke på, at dengang bankerne indførte Dankortet, var der stort set ingen, som ville eje eller have det.

Spar penge med solceller

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det behøver ikke koste 12.000 for at kunne tage imod kort - har man en iPhone/iPad, kan man bruge iZettle. Der er gebyrer, ja, man tjener mindre, ja, men det er da en muligved :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Henrik Koudahl:

David Brodin Larsen:
Sjovt nok kan det her jo faktisk fremme sort arbejde.. jeg kan godt forestille mig at nogle der betaler kontant siger "jeg skal sku ikke have nogen regning, for jeg vil ikke risikerer at hænge på din moms og a-skat"


Enig - Ellers også sker det efter italienske principper. Pris 10.000 kr. hvis du betaler elektronisk - 8.000 kr. hvis du betaler kontant.


/Henrik

og hvad er nyt i det. Sort abejde betales vl netop kontant og med lidt mindre end hvidt. Det bliver da ikke værre end nu?.
Det som reglen KAN ændre ernvelmtydelig symbolværdI, både for køber og sælger
Jeg synes I ser spøgelser og ser det meremsommkamp mod big brother end nogetnpraktisk i kæmper for? Jeg er ikke bange

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes I ser spøgelser og ser det meremsommkamp mod big brother end nogetnpraktisk i kæmper for? Jeg er ikke bange

Der er vel ikke nogen som er bange? Du har fuldstændig ret. Det er et spørgsmål om big brother og ideologi. Et spørgsmål om hvor skal grænsen gå for hvad staten skal blande sig i. Det er ikke et spørgsmål om spøgelser, men et spørgsmål om at staten hele tiden tiltager sig større og større beføjelser for at kontrollere borgerne. På nogle områder kan det være rimeligt, men eksempelvis indskrænkningen i retten til at vælge betalingsmiddel synes jeg er urimelig.

Dertil kommer at vi har en bankstystem, hvor det ikke er alle forundt at kunne få netbankt, at ens bank måske ikke har fillialer inden for rimelige afstand, at du skal betale gebyr for at sætte kontanter ind på din konto osv.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
Det er vel heller ikke ret ofte vi som virksomhed (eller privat og andre selskaber jeg har arbejdet med/for) har betalt 10.000 kr kontant for noget som helst i mange år??

Uanset hvor meget du bliver ved med at tale om en betalinger på 10.000 kr. eller mere, så bliver man også omfattet af reglerne, hvis summen af mindre betalinger overstiger 10.000 kr. Det giver administration og virksomhederne skal til at have overblik over hvor grænsen for samhandel med de enkelte kunder er.

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Sosc:
Ak ja... pudsigt at tænke på, at dengang bankerne indførte Dankortet, var der stort set ingen, som ville eje eller have det.
Set i bagklogskabens ulideligt klare lys, var det nok noget man skulle have holdt fast i Cool

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
David Brodin Larsen:

Sosc:
Ak ja... pudsigt at tænke på, at dengang bankerne indførte Dankortet, var der stort set ingen, som ville eje eller have det.
Set i bagklogskabens ulideligt klare lys, var det nok noget man skulle have holdt fast i Cool

jep og hestevognen og stavnsbåndet og det der virkede
Nå frd med det, det er nok lidt med følelser.
Jeg ser gerne alle skattehuller stoppet til gengæld for nedsat virksomheds og personskat (eller undgå stigninger

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Bundgaard:

Det behøver ikke koste 12.000 for at kunne tage imod kort - har man en iPhone/iPad, kan man bruge iZettle. Der er gebyrer, ja, man tjener mindre, ja, men det er da en muligved :-)

Du godt klar over de limits, som der er i iZettle ik?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)