Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brainstorm lidt med mig her

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Taulov, 7000 Fredericia
Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 115
Fra  GreenGrassValley Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Jeg går lidt med nogle tanker, som jeg godt kunne tænke mig at få lidt feedback, kommentarer og tanke fra Jer omkring - jeg håber I vil være med :-)

Overvejelserne går, til at starte med, ud på følgende:

1. Start virksomhed i tyskland
2. Åben en webshop med salg af produkter inden for personlig pleje
3. Sælg til det tyske marked
4. Sælg til det danske marked 

Udfordringer som jeg - som udgangspunkt - gerne vil have feedback på er følgende:

1. Er det en god ide?
2. Vil danske kunder købe i en webshop (alt vil være på dansk) der er ejet af en tysk virksomhed?
3. Hvor skal shopsystemet placeres - dansk eller tysk host?
4. hvilket shopsystem vil være at foretrække?
5. Skal der dansk moms på ved salg til danske kunder?

Udover ovenstående kunne det være fint med Jeres egne erfaringer og gode råd i forhold til min ide.  

Jeg glæder mig til Jeres feedback

Thomas Brinch-Møller
www.BasicElements.dk - til hjem, event og konference

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har overskuddet (eller mandskabet) til det, tror jeg det vil være passende at have en tysk version også. de.domain.com?

Det eneste jeg umildbart tænker på er, hvad vil du specifikt sælge? Bliver det videresalg af Ole Henriksens ting og sager, og hvad der ellers er af andre produkter. Eller er det nogen du selv vil lave?

Angående #3, så køber jeg da også til tider på en webshop som ikke er Dansk ejet - say Amazon :P. Jeg kan ikke sige noget til hverken #4 eller #5. Aldrig sat mig ind i sådan noget.

#1 - Tja, hvorfor ikke? Folk køber personlig pleje produkter over alt, så markedet er der jo. Efterspørgelsen er der. Spørgsmålet er bare, hvorfor skulle de købe hos dig, og ikke i den nærmeste Bilka, Føtex eller andre butikker som sælger personlig pleje produkter? 

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Haderslev
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tyskerne er meget mere tilbageholdne med at at betale med kort, det er ikke nær så almindeligt i Tyskland som i DK.

Og så skal du være opmærsom på at, der er nogle andereledes regler i Tyskland vedr. returnering af varer, så undersøg det grundigt.

 

Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Om det er en god idé kommer vel an på hvor stort dækningsbidrag du har på varerne... Altså om der er forretning og penge i det. For, ærlig talt, så åbner man jo ikke en shop for sjov, men for at tjene penge.

2. Danske kunder har ikke noget problem i at købe i en tysk shop så længe de føler sig trygge. Hvis jeg var i dine sko, ville jeg gøre et stort nummer ud af ting som trustpilot og e-mærket.

3. Det er i princippet lige gyldigt hvor din shop er hosted. Det skal være billigt og backup osv. skal være i orden.

4. Sørg for at du kommer billigt i gang, således du hurtigts muligt kan begynde at begynde at lave omsætning og teste markedsføring. En hosted løsning af fx. magentoshop http://go.magento.com/plans/ kan få dig i gang ret hurtigt. Mht. til betaling så skal du sørge for at du kan tage dankort og internationale kreditkort da du også vil ramme tyskerne.

5. Hvis du sælger fra et tysk firma til danske kunder er der, så vidt jeg ved, EU moms. Spørg din revisor :)

Derudover synes jeg at der mangler et vigtigt punkt, som er markedsføring. Dine produkter henvender sig jo til et specifikt klientel, så derfor bør du tænke igennem hvordan du har tænkt dig at få fat i dem.

Skriv gerne til mig privat, hvis du har lyst til at pingponge mere.

Held og lykke med det hele :)

/Thomas

Fra Taulov, 7000 Fredericia
Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 115
Fra  GreenGrassValley Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

@Jonas - Tak for dit feedback Jonas Smile

Der skal helt klart også være en version på tysk, og sikkert også på et .de domæne.

Fin betragtning med amazon...

I forhold til produkterne vil det være slag af mærker som ikke umiddelbart findes i DK, og derfor ville folk købe hos mig Wink 

Thomas Brinch-Møller
www.BasicElements.dk - til hjem, event og konference

Fra Taulov, 7000 Fredericia
Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 115
Fra  GreenGrassValley Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Henning Nørgaard:
Og så skal du være opmærsom på at, der er nogle andereledes regler i Tyskland vedr. returnering af varer, så undersøg det grundigt.

Tak for din "heads up" på dette punkt - det skal jeg klart have undersøgt til bunds.

Henning Nørgaard:
Tyskerne er meget mere tilbageholdne med at at betale med kort, det er ikke nær så almindeligt i Tyskland som i DK.

Her tænker jeg at i tyskland har man været vant til at køber igennem kataloger i mange år, og derfor tror jeg ikke det vil være den store hindring - men jeg kan selvfølgelig tage fejl. Har du erfaring med dette?

Thomas Brinch-Møller
www.BasicElements.dk - til hjem, event og konference

Fra Taulov, 7000 Fredericia
Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 115
Fra  GreenGrassValley Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest tak for dine tanker, Thomas :-)

ThomasVestergaard:
2. Danske kunder har ikke noget problem i at købe i en tysk shop så længe de føler sig trygge. Hvis jeg var i dine sko, ville jeg gøre et stort nummer ud af ting som trustpilot og e-mærket.

Det kommer på huskelisten - godt tænkt.

ThomasVestergaard:
5. Hvis du sælger fra et tysk firma til danske kunder er der, så vidt jeg ved, EU moms. Spørg din revisor :)
 
Det vil jeg tjekke op på - er ret vigtigt.

ThomasVestergaard:
Derudover synes jeg at der mangler et vigtigt punkt, som er markedsføring. Dine produkter henvender sig jo til et specifikt klientel, så derfor bør du tænke igennem hvordan du har tænkt dig at få fat i dem.
 
Dette er et kapitel helt for sig selv, og som selvfølgelig skal gennemtænkes. PT handler det om at få ideen på plads, og konceptet finpudset, hvori markedsføring kommer til at spille en meget central rolle.

Tak for budet med mere pingpong - den vil jeg holde åben :-) 

Thomas Brinch-Møller
www.BasicElements.dk - til hjem, event og konference

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Taulov, 7000 Fredericia
Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 115
Fra  GreenGrassValley Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for at gøre opmærksom på denne artikel Lasse - jeg går straks i krig med læsning :-)

Thomas Brinch-Møller
www.BasicElements.dk - til hjem, event og konference

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Det lyder super spændende, hvis du ønsker at starte op i Tyskland.

Som de andre nævner, er det vigtigt at du starter med lave omkostninger iht. markedsføring. Den vej har du "intet at tabe" i forhold til hvis noget skulle gå galt og du ikke kan køre shoppen rundt.

- Hvis du får behov for en grafiker, så vil jeg gerne tilbyde mig selv Smile Jeg har et tilbud kørende her henover sommeren, hvor du har mulighed for at få en grafiker til kun 270 kr./time - Hvilket er meget fordelagtigt i din situation, og jeg er meget fleksibel hvad angår arbejdstid og support.

Derudover som der er også er nævn fra andre, skal du fastsætte hvordan du vil differentiere dig fra konkurrenter så som: Matas, danishskincare.dk, hudpleje.dk etc. Hvorfor skal folk vælge at købe hudpleje hos dig fremfor de nævnte konkúrrenter.

Endvidere skal du også have lavet en forretningsplan, mission, vision og værdier så du er klar over, samt evt. partnere hvad de netop får ud af at vælge dig frem for de større kæder.

Umiddelbart vil jeg tro - ligesom grænsehandel, at det er billigere at handle også andre produkter i tyskland end i DK - netop pga. skat, afgifter og moms.

Håber mit svar hjalp dig lidt på vej. Jeg giver gerne råd evt. over telefon: 40 606 223 vedr. grafisk design, reklame materiale og valg af webshop/webhost.

Hav en rigtig dejlig weekend, og al mulig held og lykke herfra Yes

- PS: Glemte lige at tilføje: Evt. tag en snak med Kristoffer Hjerrild - Han ved om nogen det med at starte op i tyskland, og er sikker på han gerne vil hjælpe dig også.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)