Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

multilingual domæne vs subdomæne vs folder

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal til at oprette et multilingual site, hvor der er produkter på både dansk og engelsk og er i den forbindelse lidt i tvivl om jeg skal oprette de andre sprog under domæne, subdomæne eller folder.

Det jeg regner med at gøre er at de danske og tyske sidder bliver egen skrevne produkt tekster og den engelske version bliver i starten producenternes beskrivelser.

Fordele og ulemper

Domæne:

Fordele er selvfølgelig at ved 3 styks domæner, er det nemmere at bliver fundet i serp og nemmere at lave søgemaskine optimering til det enkelte sprog.

Ulemper er mere arbejde, ingen rigtig støtte (SEO mæssigt) af de forskellige sider.

Subdomæne:

Som jeg har forstået det foregår det næsten som et særskilt domæne dog kan hovedsiden godt støtte subdomænerne lidt, med juice til de enkelte subdomæner. Det er selvfølgelig lidt billigere, men det er nu ikke domæner priser der skal afgøre det.

Folder:

Det er så her hvor sitet i sin helhed deler det optimerings arbejde som er lavet over hele linjen til alle sprog, dog også dårlige ting, som f.eks at jeg vil bruge de engeslske tekster fra producenterne, kan vel give DC til hele sitet så. Udover det er det svære at at få flere sites frem i en enkel søgning SERP.

Lige nu helder jeg selv mest til subdomæne, men igen et .DK domæne er vist ikke det mest optimale at få ud i verden

 Kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer, hvad i har gjort og hvad i vil foreslå i forhold til dette projekt.

 Mvh 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville helt klar tage domains hostet i de respektive lande.

Daniel Ejsing:
Ulemper er mere arbejde, ingen rigtig støtte (SEO mæssigt) af de forskellige sider.

Hvad mener du her ?

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

For mig ser det ud til du har forstået det med landespecifikke domæner og subdomæner og folders, men der er et sted jeg syntes du går galt i byen.

Daniel Ejsing:
Lige nu helder jeg selv mest til subdomæne, men igen et .DK domæne er vist ikke det mest optimale at få ud i verden

Hvis du skal målrette din webside til tyskere i Tyskland med subdomæner, kan du ikke gøre det med et landespecifik .dk domæne - der skal du have et geo-target-able domæne som f. eks .com, .org eller .net - du kan se hele listen her.

På disse domæner kan du have alle dine 3 subdomæner og i GWT geo-target dine subdomæner til de respektive lande.

I linket ovenover er der et link til hvordan man laver Geo-targing i GWT med video.

Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:

Daniel Ejsing:
Ulemper er mere arbejde, ingen rigtig støtte (SEO mæssigt) af de forskellige sider.

Hvad mener du her ?

#Jonas 

Jeg mener bare at have læst at der er mere arbejde i det, da siderne ikke rigtig booster hinanden i serp

Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

#Leif

Ok forstået, er det lige meget hvor sådan et domæne er hostet bare det er et af disse domæner?

Har nu købt et .net domæne til det engelske site, da jeg var heldig at falde over det jeg skulle bruge på en aktion.
Hvad med f.eks det tyske, vis nu jeg ikke kan få fat i det, ranker et schweizisk / østrigsk domæne også i tyskland, da hvad jeg har forstået det meste af deres skrevne sprog er det samme?

Og vis ikke må jeg jo lave et subdomæne til .net domænet :)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh det er ikke min erfaring.

3 sites på 3 forskellige ip`der linker, giver langt mere end subdomains der linker.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Daniel Ejsing:
Ok forstået, er det lige meget hvor sådan et domæne er hostet bare det er et af disse domæner?

Er målet de engelsk sprogede lande som Australien, England, canada og USA kan du jo ikke hoste i alle lande, så helt ideelt er det ikke - men der er også derfor man siger lande specifikke domæner er bedre hvis konkurrencen i din branche er meget stor i de enkelte lande. Men et .net domæne hostet i det største land USA, eller det land du vil mårette mod vil kunne udgøre en start. I GWT kan du sætte domænet til "unlistet" det vil sige der ikke er nogen lande der er tilknyttet domænet. Senere kan du jo evt dele landene op i subdomæner og i GWT geo-target de enkelte lande hvis du vil det.

 

Daniel Ejsing:
ranker et schweizisk / østrigsk domæne også i tyskland

Et lande specifik domæne ranker godt i det land det tilhører og du kan ikke i lande specifikke domæner geo-target i GWT, da dette jo allerede er gjort ved at det er lande specifik.

Det vil også være godt at kigge på hvilke signaler Google kigger på for at fastslå hvilke land din side omhandler som:

location information på siden
links til siden
relevant information fra Google Places

så har du/I kontorer/agenter med fysisk adresse i de enkele lande, så er det bare at få informationerne på siderne og i Google Places

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Jonas Jørgensen:
Ahh det er ikke min erfaring.

3 sites på 3 forskellige ip`der linker, giver langt mere end subdomains der linker.

Det er helt korrekt, men nu er det jo ikke en linkfarm vi snakker om.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det kun det SEO mæssige du ser på? Jeg kan ikke lade være med at tænke på om ikke en tysker ville føle sig mere tryg med et site som hedder domænenavn.de frem for de.domænenavn.dk eller domænenavn.dk/de . Det første signaler at dette er et tysk site. De to andre at det er nogle danskere som gerne vil sælge til tyskland.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cicoor Host & Saas ApS

Cicoor Host & Saas ApS:
Er det kun det SEO mæssige du ser på? Jeg kan ikke lade være med at tænke på om ikke en tysker ville føle sig mere tryg med et site som hedder domænenavn.de frem for de.domænenavn.dk eller domænenavn.dk/de . Det første signaler at dette er et tysk site. De to andre at det er nogle danskere som gerne vil sælge til tyskland.

Jo, du kan sagtens have en pointe i at folk føler sig mere trykke ved et lande specifik domæne navn - det taler jo netop for man køber et domæne i hvert land og som også rent SEO er mest optimalt hvis konkurrencen i branchen er stor. Men det kan mange gange være svært, det ønskede domæne navn er optaget som du kan læse ovenover. Vil man ud til mange lande kan det give rigtig mange domæner at administrerer. Men vi kan ikke være uenige om at lande specifikke domæner er bedst som f. eks .de til tyskere.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)