Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Körselsfradrag Gulpladebil

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Håber nogle som kan hjälpe omkring Körselsfradrag mht. Gulpladebil.

Jeg har en stor kunde, som jeg arbejder for i et ½ år som konsulent og 400 små kunder som jeg sälger ting til og servicerer.

Jeg körer ca 35.000 km om året og förer körebog ned til mindste detalje og mit spörgsmål er nu fölgende:

Hvad er taksten på körselsfradrag når det er en erhvervsbil (gulpladebil) i en enkeltmandsvirksomhed, og hvor mange dage kan jeg egentlig få körselsfradrag ? 60 dage per kunde per år eller ?

og hvad så efter de 60 dage, går man så ned i takst fra 3, xx til 1, xx  kr per kilometer ?

Jeg har lige fundet ud af (ved at snakke med en ven , som også er selvständig) at min revisor for 2011 slet ikke har indregnet.. vil derfor lige spörge jer herinde for at se om min revisor kommer frem til det samme som jer ?

På forhånd tak for hjälpen

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Nortico:
Hvad er taksten på körselsfradrag når det er en erhvervsbil (gulpladebil) i en enkeltmandsvirksomhed

Det har været drøftet tidligere se mere her:  http://www.amino.dk/forums/t/166458.aspx?PageIndex=2

Der er det drøftet men nedenstående satser gælder for erhvervsmæssig brug af privat bil:  

Befordringsgodtgørelse 2011:
Befordring mellem hjem og arbejde (over 24 km. og op til 120 km.* frem og tilbage): 2,10 kr. pr. km. (2,00 i 2011)
Befordring mellem hjem og arbejde (over 120 km.): 1,05 kr. pr. km. (1,00 i 2011)
Dette beløb er et fradrag i den personlige indkomst og opgøres på selvangivelsen.

*I 2011 var strækningen 24-100 km. Der er kommet ekstra 20 km. på.



Kørselsgodtgørelse:
Skattefri kørselsgodtgørelse (erhvervsmæssig brug af privat bil): 3,80 kr. pr. km. for de første 20.000 km. (3,67 i 2011)
Skattefri kørselsgodtgørelse ud over 20.000 km: 2,10 kr. pr. km. (2,00 i 2011)

Du skal føre kørebog. Hvis ikke du har en, så print ud fra Iværksætter 2011, hvor der bagerst i bogen er nogle kopiark.

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Men nu er min Bil en Gulpladebil som jeg kun har köbt til erhvervsmässig körsel. Jeg förer körebog og den er köbt eks. moms.

Kan man så stadig få körselsgodtgörelse/körselsfradrag ?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nortico:

Men nu er min Bil en Gulpladebil som jeg kun har köbt til erhvervsmässig körsel. Jeg förer körebog og den er köbt eks. moms.

Kan man så stadig få körselsgodtgörelse/körselsfradrag ?

Nej, når du har købt din bil i firmaet, så kan du ikke få udbetalt kørselsgodtgørelse til dig selv privat.

Du behøver ikke at føre kørebog, da alle kilometer er erhvervskørsel, og du ikke har nogen privat kørte kilometer.

 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Nortico:
Men nu er min Bil en Gulpladebil som jeg kun har köbt til erhvervsmässig körsel.


Nåe ja men så er det jo din firmabil og alt bogføres i dit regnskab for denne bil. Herunder benzin mv. og så kan du jo ikke også få kørselsgordtgørelse!

Firmaet "betaler" jo alle udgifter for din kørsel!   Skype-Wink

  

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 31. Jul 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

FInt. det var bare det jeg ville vide.. Har en masse ivärksättere omkring, som venner som tror at man kan få 60 dage selvom man har köbt bilen i firmaet ex. moms.. den opfattelse har vi nu fået fastlagt, er forkert..

 

Tak for hjälpen, aminoer !

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)