Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver man beskattet hvis man hæver fra firmaets konto til privatforbrug

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tænkte på om der er nogen der kan hjælpe/svare om hvorvidt man bliver beskattet, hvis man hæver fra firmaets bankkonto til privatforbrug?

De penge, der er på kontoen er fra salget af varerne, men samlet set har vi ikke haft overskud, men underskud, når der skal laves selvangivelse.

Håber I kan hjælpe.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er en personlig virksomhed beskattes i af resultatet og ikke af hævninger
Hævninger vil jo ofte betyde man må hente penge andre steder, fra egne skattede midler eller låne i banken og det skal man ikke skatte. Til gengæld vil man jo skulle betale banken eller andre tilbage med penge man har betalt skat af
Hævningerne føres over egenkapitalen private hævninger og påvirker ikke resultatet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er en personlig virksomhed beskattes i af resultatet og ikke af hævninger

...med mindre, du har valgt at lade dig beskatte efter VSO. Så gør det nemlig også en forskel, hvad I hæver fra virksomhedens konto til privatforbrug.

 

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Wow, tak for jeres hurtige svar.

Det er en enkeltmandsvirksomhed og er ikke beskattet efter VSO. Det er efter personskatloven(kan ikke huske hvad den hedder helt præcist).

Dvs. hvad end underskuddet eller overskuddet havde været, så var skatten taget højde for, ved indberetningen af selvangivelsen, er dette korrekt forstået?

Godt. Det betyder at der kan hæves uden problemer fra firmaets bankkonto til min private bankkonto.:-)

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Eli:
Godt. Det betyder at der kan hæves uden problemer fra firmaets bankkonto til min private bankkonto.:-)
Du bør være opmærksom på at hvis Skat opfatter din virksomhed som en hobbyvirksomhed - enten grundet hvad den beskæftiger sig med eller aktivitetens størrelse - så kommer du til at betale personlig skat af det hævede beløb og kan ikke bruge underskuddet på din servlangivelse.

PS Dette ikke for at være negativ - men en sag vil altid have 2 sider (uanset hvor tynd den er) og hobbyvirksomhed så jeg ikke lige belyst i indlæg ovenfor.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Per Krabbe:

hvis Skat opfatter din virksomhed som en hobbyvirksomhed - enten grundet hvad den beskæftiger sig med eller aktivitetens størrelse - så kommer du til at betale personlig skat af det hævede beløb

Jf. hvilken lov?

Læs evt. dette link om beskatning af hobbyvirksomhed:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=2048528&chk=205785#pos

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Per Krabbe:

Eli:
Godt. Det betyder at der kan hæves uden problemer fra firmaets bankkonto til min private bankkonto.:-)
Du bør være opmærksom på at hvis Skat opfatter din virksomhed som en hobbyvirksomhed - enten grundet hvad den beskæftiger sig med eller aktivitetens størrelse - så kommer du til at betale personlig skat af det hævede beløb og kan ikke bruge underskuddet på din servlangivelse.

PS Dette ikke for at være negativ - men en sag vil altid have 2 sider (uanset hvor tynd den er) og hobbyvirksomhed så jeg ikke lige belyst i indlæg ovenfor.

Dette svar er så helt forkert, eller som Martin skriver - Hvilken lov?

Man bliver altid kun beskattet af virksomhedens overskud, hverken mere eller mindre - Der findes så forskellige beregningsmetoder.

Der kan således aldrig blive tale om at beskatte private hævninger i en enkeltmandsvirksomhed.

Tonny

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Dette svar er så helt forkert, eller som Martin skriver - Hvilken lov?

Man bliver altid kun beskattet af virksomhedens overskud, hverken mere eller mindre - Der findes så forskellige beregningsmetoder.

Der kan således aldrig blive tale om at beskatte private hævninger i en enkeltmandsvirksomhed.

Nu er jeg slet ikke sikker på at jeg forstår det rigtigt, det håber jeg ikke at jeg gør!

Hvis man har et firma, så kan man vel ikke bare overføre ubeskattede penge fra sin firmakonto til sin egenkonto uden at blive beskattet af det som person?

Eller hvordan hænger det sammen.

:: HDMI kabel ::

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Laust:

Nu er jeg slet ikke sikker på at jeg forstår det rigtigt, det håber jeg ikke at jeg gør!

Hvis man har et firma, så kan man vel ikke bare overføre ubeskattede penge fra sin firmakonto til sin egenkonto uden at blive beskattet af det som person?

Eller hvordan hænger det sammen.

 

Jeg har også en enkeltmandsfirma, med privatkonto og firmakonto

Hvor jeg overfører fra den ene konto til den anden og omvendt,

dette betyder intet, da du bliver beskattet af det samlede resultat.

 

 

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)