Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver man beskattet hvis man hæver fra firmaets konto til privatforbrug

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Eli:

Godt. Det betyder at der kan hæves uden problemer fra firmaets bankkonto til min private bankkonto.:-)



Jahhhh... HUSK bare at det du hæver til dig selv, jo er overskud og så skal du betale skatten af dette så hvergang du tjener 100 kr. skal du jo både huske momsen også din personskat som ved 39% vil gøre at de 100 kr. bliver til 45,75,-

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Laust:

Tonny Skov Pedersen:

Dette svar er så helt forkert, eller som Martin skriver - Hvilken lov?

Man bliver altid kun beskattet af virksomhedens overskud, hverken mere eller mindre - Der findes så forskellige beregningsmetoder.

Der kan således aldrig blive tale om at beskatte private hævninger i en enkeltmandsvirksomhed.

Nu er jeg slet ikke sikker på at jeg forstår det rigtigt, det håber jeg ikke at jeg gør!

Hvis man har et firma, så kan man vel ikke bare overføre ubeskattede penge fra sin firmakonto til sin egenkonto uden at blive beskattet af det som person?

Eller hvordan hænger det sammen.

Når der er tale om en enkeltmandsvirksomhed, så er der reelt ikke noget med ubeskattede midler. Derimod er der kun tale om, at skatten endnu ikke er afregnet, men bare rolig, når indkomståret er afsluttet og selvangivelsen indsendes, så skal skatten afregnes, uanset midler på den ene eller den anden konto.

Det er og bliver noget vrøvl, at private hævninger beskattes.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Mikkelsen:

Eli:

Godt. Det betyder at der kan hæves uden problemer fra firmaets bankkonto til min private bankkonto.:-)



Jahhhh... HUSK bare at det du hæver til dig selv, jo er overskud og så skal du betale skatten af dette så hvergang du tjener 100 kr. skal du jo både huske momsen også din personskat som ved 39% vil gøre at de 100 kr. bliver til 45,75,-

Hmmm.... dette er så heller ikke helt korrekt.

Det man hæver i sin virksomhed er beskattede beløb eller nettobeløb. Derfor ved en hævning på kr. 100 og skattesats på 50% (for lethedens skyld), så vil skatten også udgøre kr. 100.

Tonny

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Til TSP: ...kan ikke bruge underskuddet på din sevlvangivelse.... - er det så også misforstået - ?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe:

Til TSP: ...kan ikke bruge underskuddet på din sevlvangivelse.... - er det så også misforstået - ?

 

Hvis man er Lønmodtager  ved siden af, kan man udnytte sit underskud i et personligt eget firma

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Nielsen:

Per Krabbe:

Til TSP: ...kan ikke bruge underskuddet på din sevlvangivelse.... - er det så også misforstået - ?

 

Hvis man er Lønmodtager  ved siden af, kan man udnytte sit underskud i et personligt eget firma

Lige præcisYes

Hvis man ikke har anden indkomst, så modregnes underskud hos en ægtefælle og til sidst, så vil underskud blive fremført til næste indkomstår til modregning i næste års indkomst.

Tonny

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Johnny Nielsen:

Per Krabbe:


Til TSP: ...kan ikke bruge underskuddet på din sevlvangivelse.... - er det så også misforstået - ?



 

Hvis man er Lønmodtager  ved siden af, kan man udnytte sit underskud i et personligt eget firma

også hvis Skat opfatter firmaer som Hobbyvirksomhed? (det var egentlig i den sammenhæng jeg godt ville vide, var dog ikke klart af mit ?)

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe:
Johnny Nielsen:

Per Krabbe:

Til TSP: ...kan ikke bruge underskuddet på din sevlvangivelse.... - er det så også misforstået - ?


 

Hvis man er Lønmodtager  ved siden af, kan man udnytte sit underskud i et personligt eget firma

også hvis Skat opfatter firmaer som Hobbyvirksomhed? (det var egentlig i den sammenhæng jeg godt ville vide, var dog ikke klart af mit ?)

Hej igen

Hvis SKAT ved en afgørelse har bestemt, at en virksomhed er en hobbyvirksomhed (d.v.s. en virksomhed som ikke har udsigt til overskud eller er drevet med den fornødne intensitet m.v.), så vil eventuelle underskud i virksomheden ikke kunne fratrækkes eller modregnes i anden indkomst.

Der skal dog foreligge en endelig afgørelse fra SKAT før dette er tilfældet.

Tonny

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis SKAT opfatter det som en for sjov virksomhed, så får /har man et problem

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Eli:
Håber I kan hjælpe.


Måske dette eks. vil hjælpe lidt:

Skat af privat hævede kr.?

Eks.:

Omsætning                   100.000 kr.

- Omkostninger               50.000 kr.
Resultat                         50.000,- kr.

Disse kr. - Omsætning - fremkommer jo som løbende indbetalinger på banken ved indbetaling fra dine kunder.

Når året er gået skal du opgive dette - årets resultat - på din selvangivelse.

De kr. du hæver på bank til privat er derfor ikke omfattet af ovenstående. Og skatten deraf bliver jo som det fremgår betalt når året gøres op!

Ok? Wink    

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)