Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO og IP adresser

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 21. Aug 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ved du hvad han taler om    ???  google og DK hostmaster

Fra Roskilde
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 61
Fra  Sillas Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er klart, og det ville også give rigtig god mening at de gjorde det.

/Sillas

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

Hvis de sites ligger og linker til hinanden i et linkbuilding-scheme , og de har samme registrant så ja, hvis ikke så : nej

Google går heller ikke ind og straffer en masse uskyldige sites på diverse webhotellers fælles IP, fordi et af dem laver ballade. Men hvis sitesene har samme registrant, og der er mistanke, eller beviser for at du linkbuilder for meget mellem dem, så ja så kan de godt opdage, og straffe de sites som er med i linkhjulet. Men KUN dem som er med i linkhjulet, og ikke de andre

De vurderer det efter hvilket DK Hostmaster handle du kører med, og ikke din ip

Hej

kan man tage og lave det på sin lillebror som registrant på samme adresse, gør det noget forskel - eller tjekker google også på adressen?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige et indskud til jeres tråd, jeg har selv et par siden ved sider af hovedsiden, hvor der er et enkelt eller 2 links som peger på hovedsiden.

Derudover er der en masse indlæg som slet ikke peger, kan man også blive straffet for et enkelt link eller 2 fra en side, eller snakker vi væsentligt flere mængder...?

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Kongsfelt:
Så det er fornuftigt generelt at sprede ens sider ud på forskellige DK Hostmaster handles?

Ja! Rimelig fornuftigt Smile

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Arlo:
kan man tage og lave det på sin lillebror som registrant på samme adresse, gør det noget forskel - eller tjekker google også på adressen?

Nu er der ikke ret mange andre end Google selv, som kan svare præcist på, hvad de gør - og ikke gør. Men Google svarer bare sjældent ret præcist! Smile

Jeg tvivler stærkt på, at de pt. bruger adressen til ret meget. Det er efter al sandsynlighed handle, som er det afgaørende. Så at oprette i din brors navn, kan sagtens være værd at overveje.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Kongsfelt:
Jeg har lige et i virkeligheden simpelt spørgsmål. De fleste af mine sites er hostet på min egen server og kører på samme IP. Kan man risikere med denne taktik at ikke blot et domæne falder i unåde hos google, men en hel IP?

Jeg vil da sagtens tro, at en IP kan falde et unåde hos Google - nøjagtig, som det fornylig skete med nogle IP-adresser hos Facebook.

Under alle omstændigheder, vil det være en god idé, at have sine blogs på forskellige IP's, hvis det er noget, som du bruger til link building. Det ser jo ikke særlig naturligt ud, hvis hovedparten af dine links kommer fra samme IP.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du ikke hvor mange sites det handler om - men for at svare på dit spørgsmål " Kan man risikere med denne taktik at ikke blot et domæne falder i unåde hos google, men en hel IP?" er svaret JA - men kun hvis du "misbruger" din opsætning. Men ellers prøv at google "bad neighborhood" og se hvad der står om det.

Du kan snildt køre 5-10 domæner pr. ip uden at ryge ud i noget snavs - så det med en IP pr. blog/site er et overkill.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Karsten Nygaard:
Du kan snildt køre 5-10 domæner pr. ip uden at ryge ud i noget snavs - så det med en IP pr. blog/site er et overkill.

Det kommer så sandelig an på om man linker de blogs sammen. Det er ikke smart at køre 10 blogs på samme ip, hvis et af formålene er at influere rankings ved at linke dem sammen.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

Det er rimeligt nemt på DK Hostmasters hjemmeside at se hvem der ejer de forskellige hjemmesider. Hvis de så ligger og linker til hinanden, og hvis en , eller flere, af dine sider rimelig meget ligner splogs, så er det ikke svært at opklare. Husk at Google også nogle gange manuelt opruller spamnetværk.

Ps: Og hvis du er registrator kan du få daglige opdaterede lister over .dk domæner og deres ejere fra DK Hostmaster. lur mig om Google ikke kigger med der ;)

Hvad der er fornuftigt at gøre vil jeg lade være op til jer selv at afgøre :)

Hej Jimi,
Har du et link til hvor man kan læse mere om registranter og disse lister fra DK-Hostmaster?
Side 2 ud af 4 (35 indlæg)