Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til markedføring af webshop

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 15
Fra  JLM BYG Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Har brug for et par gode råd til opstart af webshop.

Uden at sige for meget, er jeg ved at opstarte en webshop inden for salg af byggematerialer.

For at min ide skal have en chance for succes, bliver jeg nød til at satse på markedsføring. Jeg har samlet en pose penge på omkring 100.000, som jeg har tænkt mig at satse på projektet. Har stadig mit arbejde/firma ved siden af, så har ingen andre udgifter overhovedet. Alt indtjening skal også bruges til markedsføring.

Har ikke den store erfaring indenfor online delen. Har valgt efter lidt inspiration fra en af Hr. Thorborg's video'er at gemme evt partnere til senere i forløbet. 

Nogen ideer til hvor jeg skal starte?

 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sørg for at inddrage en med erfaring indenfor søgemaskineoptimering ved opbygning af webshoppen.

I mange systemer ligger mange tekniske fejl/mangler som du fra start af kan komme langt ved at eliminere.

Ja, så bare egentlig generel søgemaskineoptimering af siden, kombineret med Adwords.

Når du så får drevet en masse trafik ind på siden, bør du se på hvor frafald samt andet opstår og lave målrettet konverteringsoptimering.

Dér ville jeg ligge mine penge hvis jeg var dig :-)

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Madsen:
webshop inden for salg af byggematerialer

 

Det du skal gøre er at starte med at få gode placeringer på nettets mange søgemaskiner.

Det gøres gennem online markedsføring - Linkbuilding

Eller du kan betaler for reklamer via banner, eller google adwords mm.  men et godt råd er at starte ud med at linkbuide din side så du får gode placeringer på dine søgeord.

 

Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 271
Fra  BlivProjektleder Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er online delen du søger råd til skal du være velkommen til at smide mig en pm, så kan vi lige finde ud af noget med at ringe sammen. Det er oftest nemmere at forklare det fyldstgørende sådan :)
Det er uden beregning selvfølgelig :)

Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 271
Fra  BlivProjektleder Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

For der er meget mere til online markedting end seo pg adwords, selv om det er svaret herinde 99.99% af gangene :)

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Til offline markedsføring har jeg en idé der måske kunne kaste lidt opmærksomhed af sig, du finder de steder håndværkere køber deres frokost. Her i KBH ser jeg MANGE i arbejdstøj besøge smørrebrødsforretninger. Måske høre ejeren om du enten måsmide nogle flyers eller lign. i butikken, måske give dem et link på din hjemmeside?

Du kunne også lave din egen liste over mindre virksomheder og selvstændige i dit lokalområde der kunne have brug for byggematerialer, ring til dem en efter en og sørg for at du får lov til at sende en email til dem. Husk at lave "follow up" også selvom de i første omgang har sagt nej, man ved jo aldrig ...

 

Fra København K
Tilmeldt 5. Mar 12
Indlæg ialt: 15
Fra  JLM BYG Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for fine svar indtil videre.

Har købt en færdig webshop, tilpasset til netop mine behov. Dvs at søgemaskine optimering osv er med i prisen på selve websitet.

De 100.000 kr jeg har at bruge, er udelukket til markedsføring. 
Jeg kunne være lidt mere interesseret i at vide hvor meget man får for pengene, hvad der bedst betaler sig osv.
F.eks hvis jeg googler rejser, så er de 3 øverste ofte de samme reklame anoncer. Hvor meget koster det?

Mark Guldbrandsen: Tak for budet. Vender lige tilbage om 1 uges tid, når siden er ved at være færdig.

nordicADmedia: Tak for tippet. Mine kunder vil i de fleste tilfælde være private kunder. Har selv en masse lign ideer til offline markedsføring. Bla opgange, opslagstavler i supermarkeder osv.

Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 271
Fra  BlivProjektleder Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Prisen for adwords, som er de tre øverste + annoncerne i højreside, afhænger af mange ting. 

Først og fremmest afhænger det af konkurrencen på det pågældende søgeord. Det fungere som en aktion, jo flere der er interreseret, desto dyre er det. 

Så find de søgeord der ikke er så meget konkurrence ved. Se ">Thorborgs video 

Derudover har google lavet det der hedder Quality Score, se ">videoen om dette

">

">

">

">

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Madsen:
Har købt en færdig webshop, tilpasset til netop mine behov. Dvs at søgemaskine optimering osv er med i prisen på selve websitet

 

Ok hvorfor så bruge penge på adseen de 3 placeringer over den plads dine udbydere giver dig på alle de sgeord du skal have er jo betalt.

En klik pris på 5 til 10 kr pr klik på søgeord du er på side 1 med kan jeg ikke anbefale du bruger pengene på nu i starten.

Du skriver at SEO'en er lavet så vil jeg hvis jeg var dig bruge de 100.000 kr på reklame gennem andre medier end nettet.

Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 271
Fra  BlivProjektleder Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis han skulle ligge nr 1 på 100+ søgeord i søgemaskinen(organiske) ville det tage en evighed. 

Med adwords har han mulighed for stadig at blive fundet på en masse forskellige søgningerne, ved hjælp af en del mindre arbejde.

Hvorvidt han skal bruge pengene online kun, offline kun, eller en blanding af begge, kommer helt an på hans mål og målgruppe.  

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)