Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg mangler en revisor?? Hvis du kan svar på mine spørgsmål, så vil jeg gerne hyre dig til at hjælpe mig med min virksomhed.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil importer mindre varepartier fra Kina til DK. Jeg vil f.eks købe det over hjemmesiden ebay. hvor jeg derefter betaller igennem min netkonto på paypal.

Mit spørgsmål omhandler bogføring.. Hvad skal der stå på fakturaen /kvittering for at jeg kan bogføre den her i DK. Altså sådan at jeg kan få den med i bogføringen så jeg kan få skattefradrag for mit køb..

Skal ham jeg køber varen fra have en cvr nr i pågældende land?

eller er det nok med at jeg bare for personens navn og adresse på fakturaen?

APØRGSMÅL2

Hvis jeg køber et vareparti fra en privatperson her i DK eller i EU, som intet cvr nr. har. Kan det så bogføres sådan at jeg kan få et skattefradrag for mit køb??

Og hvilke informationer skal der være på fakturaen/kvitering for at det er helt rigtigt lavet.

SPØRGSMÅL 3

Hvis jeg køber en vare/ et vareparti fra en virksomhed eller privatperson her i dk eller resten af eu.. Er det så helt forkert at jeg betaler kontant for mine vare??

Kan det bogføres hvis jeg bare får lavet en faktura??

På forhånd tak for svar.

Tilmeldt 13. Aug 11
Indlæg ialt: 15
Fra  AvioS Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

1. vær opmærksom på følgende - selve indkøbet er til lager og er ikke omfattet af fradrag - dette sker først når du trækker varen ud og derved får et vareforbrug ifm. eksempelvis salg. Hvorvidt din leverandør har et cvr nummer eller ej er ikke relevant i den sammehæng. Indkøbsmæssigt er det en fordel at du betaler via dit selskab således det ikke er beskattede midler du benytter.

2. Som ovenfor, indhold af kvittering kan med fordel ske via en bekræftelse evt. via mail således køber/sælger, antal, pris og vilkår er defineret.

3. jeg vil aldrig anbefale kontantbetaling, både af hensyn til cashflow og garanti for leverance. Bogføring er ikke en udfordring hvis faktura forefindes.

Anders Højby

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Højby. tak for din besvarelse..  Er du revisor??

1:

Vil det sige at bare jeg kan docenter at jeg har betalt for en vare og hvad varen er.. Så er det egentlig lige meget om jeg får sælgers navn adresse cvr nr osv med på dokumentationen/fakturaen

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil aldrig kunne få et cvr nr fra evt privatpersoner via eBay.
Hvis du skal opnå momsfradrag (handel med virksomheder fra lande hvor dette er muligt) skal du have en korrekt faktura med de givne oplysninger om virksomhed, navn, hjemsted, cvr mv.. (er ikke personligt inde i evt kinesisk moms).
For at opnå skattefradrag i dit regnskab, skal du kunne godtgøre du har betalt for en vare. Jeg vil umiddelbart mene dette kan gøres ved et udskrift af den aftale der "indgåes" når du fx. Vinder en auktion på eBay, evt. Med tillæg af udskrift af betalings kvittering fra paypal. Derved kan du godtgøre du har købt en vare og til hvilken pris., som så kan indregnes i din bogføring.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Køber du derimod fra et firma via eBay, bør du lige kontakte den og få en ordentlig faktura på dit køb.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for de svar :) ..

Det giver meget mening!!

Har også været i dialog med en anden revisor, som også siger. at udskriften fra ebay hvor der står hvad jeg har købt og hvor meget jeg har betalt burde være nok.. (og så også lige et udskrift fra min bank konto, sådan man kan se hvor meget der er betalt i danske kroner..

Når man importer vare fra Kina så skal der betales import moms!! Men skal den moms betales forud før at jeg har solgt varen.. Eller betales den først efter at jeg har solgt varen???  Eller betalles den slet ikke??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)