Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billeder til hjemmeside

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

123rf.com har også nogle ganske gode billeder til en meget billig pris :-)

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Roskilde
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen du har ret i at jeg skulle have sagt det på den måde :)

Du gentager jo hva jeg har sagt allerede i din fine forklaring :)

Læs min blog og få gode tips: http://www.willemoesgrafisk.dk/blog

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Paulsen:

Jamen du har ret i at jeg skulle have sagt det på den måde :)

Du gentager jo hva jeg har sagt allerede i din fine forklaring :)

Cool, det var bare fordi du jo modsiger dig selv i de forklaringer du kom med :) og derfor min fine forklaring :)

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Roskilde
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Modsiger ikke mig selv, tror bare jeg forklarede mig dårligt :-)

Læs min blog og få gode tips: http://www.willemoesgrafisk.dk/blog

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jaks

Jeg finder alltid at det beste man kan gøre er å købe profesjonelle billeder fra sites som www.istockphoto.com

De har også videos etc. priserne er overkommelige og det er profesjonelle billeder og videos som sikrer deg den kvaliteten du trenger.

jeg synes det ikke er nogen vits i at spare de få penge det koster. Sats heller på profesjonalitet og få et godt resultat. 

Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene - så lærte jeg også noget nytSmile

KTJ-Media du snakker om alt tekst til billeder og at det er denne alt tekst, som kan være god for din seo. Hvad er en alt tekst og hvad er vigtigt ved sådan en alt tekst, så den får positiv indflydelse på seo?

/Jaks

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jaks:

Tak for alle svarene - så lærte jeg også noget nytSmile

KTJ-Media du snakker om alt tekst til billeder og at det er denne alt tekst, som kan være god for din seo. Hvad er en alt tekst og hvad er vigtigt ved sådan en alt tekst, så den får positiv indflydelse på seo?

/Jaks

Det er nu IKKE KUN alt teksten der er vigtig for sin SEO. først og fremmest er det som jeg skriver, billedet der gør underværker, alt teksten er med til at gøre SEO'en bedre

-> Intet billede = ingen alt tekst og ingen ranking via Google på et billede.
-> et billede -> ingen alt tekst = Billedet kan sagtens ranke på Google
-> et billede -> og en alt tekst = billedet kan ranke på Google og muligvis lidt bedre

Det betyder at indsætter du et billede i din tekst, navngiver billedet så det har relevans for den side hvorpå billedet er placeret, og yderligere skriver en alt tekst, så vil du få et billede som rangere på Google, hvor godt er ikke til at sige. Men det betyder også at ALT teksten ikke er lige det der gør at et billede bliver indekseret og rangeret, men at man faktisk godt kan få billeder indekseret og rangeret uden en ALT tekst.

Alt teksten bruges både når billedet fx ikke loader hos brugeren, så vil denne tekst vises i stedet for, men den bruges også til de blinde brugere, så deres tekstlæsere kan læse hvad det er for et billede. At skrive en alt tekst på et billede svare til, at du skriver en title, det skal derfor afspejle billedets motiv og sidens indhold, og ikke være mega lang.

en billedkode har atributten alt="her skrives alt teksten", er dennne ikke på billedkoden, skal du indsætte den, typisk er det sådan at man kan skrive en billedbeskrivelse i de forskellige redigeringsværktøjer (også denne som er på amino), i min cms løsning er det sådan at man IKKE kan indsætte et billede, uden at denne er udfyldt, jeg tvinger derfor mine kunder til at skrive dette, hvilket ALLE systemer bør gøre.

Men som skrevet er det vigtigste at du får indsat et billede, da du ikke vil kunne rangere på google billeder uden at der er et billede :) så det er første step.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen for det gode svar. Det gav en rigtig god forståelse af tingene. 

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Fra  larsholmgaard.dk Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jaks:
Hvad har man af muligheder? (...) Hvad gør I andre?

Har du overvejet det oplagte - at hyre en fotograf? Det behøver ikke koste en bondegård, men det kommer selvfølgelig an på dit budget på opgaven.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jaks.

Der findes flere databaser hvor du kan hente billede gratis som også er lovligt. Jeg bruger dog sider hvor jeg betaler for billederne da kvaliteter er bedre resten laver jeg selv, da jeg er grafisk designer :)

Ang. Billedet og SEO, så har du fat i noget men nok på en anden måde end du tror. Om det er et billede af en banan eller sko er sådan set lige meget, det er hvad billedet heddet samt tags samt links du kan sætte på et billede.

På nuværende tidspunkt bliver billedet ikke set som en tekst dvs hvis du har samme billede 2 forskellige steder på din hjemmeside så er det ikke DC.

SÅ du kan bare bruge billede uden at være bekymret, bare de ikke har copyright og du ikke hugger dem fra andre :)

Fortsat god dag.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)