Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan afstemmer I banken?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:
Men hvis jeg har eksempelvis 200 posteringer per dag, så bliver det hurtigt et stort arbejde at validere beløbene.
Jeg forstår ikke hvad du mener med at validere - ?

Men - jeg forudsætter at "gennemgangen" af tallene er for at kunne fastlægge din omsætning -? Hvis det er korrekt - er det så ikke blot ultimo måned at lave en opgørelse over primo og ultimo saldo på kontoen og evt modregne PBS gebyr (der selvfølgelig trækkes på samme konto) og hvis der skulle være renter der er tilskevet.

Når du har lavet et lille xcel ark hvor du plotter tallene ind i - så har du månedens omsætning som du bogfører sammen med kontoudtog og udskriften af xcel arket -

Har jeg misforstået opgaven - ?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Online regnskabsprogram vinder af Iværksætterpris 2013

Dynaccount regnskabsprogram

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Clark Knøsen:
Her er en video som viser hvordan man importerer og afstemmer banken i
Så mangler vi vist bare lige indlæg fra de andre 10 - 15 regnskabs systemer der findes.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Tak for jeres svar - I gav mig netop den inspiration og tankegang som jeg havde brug for, så jeg haft fundet ud af, hvordan jeg vil gøre det :-)

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin:
så jeg haft fundet ud af, hvordan jeg vil gøre det

og - ? vinderen er?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tager udgangspunkt i bl.a. dit input, hvor jeg laver en Excel skabelon. 

Den skal nok blot finpudses lidt undervejs, så den sidder helt i skabet.

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 06:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Et meget spændende spm da det lyder somom du har en virksomhed i vækst. 

Det problem jeg tit har set er at man vælger en løsning som duer her og nu men som desværre ikke duer når man vokser sig større. Man kan i nogle tilfælde så "slå en krølle på grisens hale" men det er begrænset hvor mange krøller man kan slå.

Det jeg selv har gjort når jeg har implementeret systemer er at fremtidssikre det så godt som muligt ved at lytte til ledelsen og deres ambitioner.

I dit tilfælde kommer det an på hvad system du bruger, hvilken bank, hvad har du af forventnigner og hvem der nu laver dit regnskab etc.

Med 500 transaktioner og måske en fortsat vækst så synes jeg er det er oplagt at automatisere det. Det koster lidt i begyndelsen men betales hjem hen af vejen. Måske det også er nu at du skal overveje om du har det rigtige system, de rigtige personer og så få løst flere problemer på samme tid så man ikke løser et problem og måske skaber nogle nye fremover "fordi det havde vi ikke tænkt på". Har desværre set det alt for ofte.

Skriv hvis du har flere spm eller vil have noget uddybet.

https://www.facebook.com/pages/Regnskab-%C3%B8konomistyring/114038605414707

Mvh

Claus 

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Tak for dit input. Jeg er klar over, at min nuværende løsning ikke er optimal på længere sigt, så erfaringer herfra skulle gerne danne grundlag for det perfekte fremtidssikret løsning.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)