Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate links, Vs Google

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Christian iMARKETING:

Hej Patrick Olsen

Hvorfor giver du 1 stjerne for mit svar?

Er du uenig i svaret?

Venlig hilsen,

Christian



Hej Christian,

Ja undskyld jeg ikke lige fik svaret, som jeg egentlig ville have gjort. Jeg er uenig i at Google "ikke kan lide" affiliatelinks. Brugt i en fornuftig mængde - og med rel="nofollow" på sig, viser mine tests at der ikke er noget t være nervøs for. Teoretisk, kan man drage paralleller til at der er mange affiliate sites, som er meget ringe. Men hvis du har et godt site, kan jeg simpelthen ikke se hvorfor Google skulle straffe dig på baggrund af affiliatelinks.

Så ja. Jeg er uenig i din påstand om at Google "ikke kan lide" affiliatelinks.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Olsen:

Christian iMARKETING:

Hej Patrick Olsen

Hvorfor giver du 1 stjerne for mit svar?

Er du uenig i svaret?

Venlig hilsen,

Christian



Hej Christian,

Ja undskyld jeg ikke lige fik svaret, som jeg egentlig ville have gjort. Jeg er uenig i at Google "ikke kan lide" affiliatelinks. Brugt i en fornuftig mængde - og med rel="nofollow" på sig, viser mine tests at der ikke er noget t være nervøs for. Teoretisk, kan man drage paralleller til at der er mange affiliate sites, som er meget ringe. Men hvis du har et godt site, kan jeg simpelthen ikke se hvorfor Google skulle straffe dig på baggrund af affiliatelinks.

Så ja. Jeg er uenig i din påstand om at Google "ikke kan lide" affiliatelinks.

der står jo her der unikt indhold lidt mere vigtigt så der skal arbejdes lidt mere med en indtægt gør jo også tit man arbejder mere  http://www.webpronews.com/heres-what-googles-matt-cutts-says-about-affiliate-links-and-nofollow-2012-06

hvem vil side og lave  gratis massevis unikke tekster , derved en god unik blogs kan sagtens ranke godt

vis laver en blogs uden indtægt ingen links ud , så hvorfor side lave 10 timers gratis arbejde når man ikke tjener penge , motiveret kroner får folk tit til at lave det en tand bedre

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Mikael christiansen:
vis laver en blogs uden indtægt ingen links ud , så hvorfor side lave 10 timers gratis arbejde når man ikke tjener penge , motiveret kroner får folk tit til at lave det en tand bedre

Tak Mikael, nu har jeg migræne.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:

Mikael christiansen:
vis laver en blogs uden indtægt ingen links ud , så hvorfor side lave 10 timers gratis arbejde når man ikke tjener penge , motiveret kroner får folk tit til at lave det en tand bedre

Tak Mikael, nu har jeg migræne.

ja livet er hårdt en gang imellem man skal lave unikt indhold gerne en del , men penge er dog også noget man har brug for

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kun sat affilate links op på få hjemmesider endnu, men kan bestemt ikke sige at jeg er sunket i Google pga det.

Tværtimod er det gået lidt opad på det site, hvor jeg har fået liret lidt mere tekst af jævnligt. Der hvor jeg ikke har tilføjet andet end affiliate links er der ikke sket ændringer jeg kan se har med affiliate links at gøre.

Som nogen har nævnt skal der nofollow på, da det ellers kan blive taget som betalingslinks. Jeg har læst om et stort kendt nyheds-website, der blev taget af Google i at have follow-link via en annoncørs bannerlink. Det indebar, så vidt jeg husker, decideret udelukkelse af Google.

Det Google ikke er vilde med er betalingslinks - eller andre former for manipulerende linkbuilding. Affilate markedsføring er ikke ude i noget snavs.

Det er fuldt legalt (i Googles øjne) at overfylde et website med med bannerreklamer. Så længe det er reklamerne der er betalt for - og ikke linkjuice.

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Christian iMARKETING:

Hej Patrick Olsen

Hvorfor giver du 1 stjerne for mit svar?

Er du uenig i svaret?

Venlig hilsen,

Christian

 

Det fik du også af mig.

Men henvis gerne til et bevis for at hjemmesider med reklamer ranker dårligere end hjemmesider uden...

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Christian iMARKETING:

Hej Patrick Olsen

Hvorfor giver du 1 stjerne for mit svar?

Er du uenig i svaret?

Venlig hilsen,

Christian

dette er svært at bevise om ranker bedre eller dårligere

men kan bare læse http://www.webpronews.com/heres-what-googles-matt-cutts-says-about-affiliate-links-and-nofollow-2012-06 han skriver man skal bare lave det lidt mere unikt

en god informativ blogs kan sagtens derfor gøre det bedre end dem man linker til og ranke bedre

 

Det fik du også af mig.

Men henvis gerne til et bevis for at hjemmesider med reklamer ranker dårligere end hjemmesider uden...

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Patrick Olsen:

Christian iMARKETING:

Hej Patrick Olsen

Hvorfor giver du 1 stjerne for mit svar?

Er du uenig i svaret?

Venlig hilsen,

Christian



Hej Christian,

Ja undskyld jeg ikke lige fik svaret, som jeg egentlig ville have gjort. Jeg er uenig i at Google "ikke kan lide" affiliatelinks. Brugt i en fornuftig mængde - og med rel="nofollow" på sig, viser mine tests at der ikke er noget t være nervøs for. Teoretisk, kan man drage paralleller til at der er mange affiliate sites, som er meget ringe. Men hvis du har et godt site, kan jeg simpelthen ikke se hvorfor Google skulle straffe dig på baggrund af affiliatelinks.

Så ja. Jeg er uenig i din påstand om at Google "ikke kan lide" affiliatelinks.

Hej Patrick

Ja, og jeg undskylder også.

For jeg var for hurtigt ude uden at forklare mit standpunkt godt nok.

Du har forklaret præcist det jeg mente, hvis jeg lige havde taget mig tiden til at argumentere frem for bare at komme med et generelt statement.

Det er præcis din linje: "Teoretisk, kan man drage paralleller til at der er mange affiliate sites, som er meget ringe." der har fik mig til at skrive som jeg gør.

For oplevelsen af sites, der hovedsagelig er på Nettet er som oftest (men ikke altid), at når de har mange affiliate links, så er de også spammy og misledende for brugeren.

Dette opdager Google også.

Så jeg må hellere være præcis i min formulering:

Et affiliate link er ikke et problem i sig selv når du bruger "Nofollow".

Men mange affiliate websites har intet reelt indhold og ranker på grund af dette lavt.

Og JA, der er undtagelser.

Jeg beklager, at mit første indlæg kunne misforstås.

Venlig hilsen,

Christian





Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Jeg synes det er lidt drastisk at konkluderer at affiliate links kan ødelægge ens ranking i Google meget.

Et nofollow tag ændre ikke på om man har mange udgående links eller ej. Altså skader det ikke ens ranking som sådan. Hvis man har 100 udgående links fra 1 side, ja så kan det da godt være at man ranker dårligt. Dog er der ingen der har mere end et par stykker per side.

Det Matt mener er vel nærmere at nofollow er en god idé, ikke mindst i forhold til ikke at give PR værdi videre, men også for at sige man ikke står inde for indholdet på siden.

Mvh James

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

SEOFreak:
Jeg synes det er lidt drastisk at konkluderer at affiliate links kan ødelægge ens ranking i Google meget.

Det skriver han bestemt heller ikke.


17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)