Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bredbånd til alle

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/4/2006 8:51:38 PM Forfatter:Casper Sigaard

Hvad synes i herinde? Skal vi have frit bredbånd til alle?
 
 
Som udgangspunkt synes jeg ikke at det er det offentliges opgave at betale for at alle får adgang til gratis bredbånd. Vil naboens lille Brian sidde og downloade ulovlige film og musik med høj hastighed, så må han få sine forældre til at betale for det.
 
I den kommune jeg bor i var gratis bredbånd til alle et valgtema i forbindelse med kommunalvalget i november. Især socialdemokraterne fortalte om hvor stor en vækst kommunen ville opleve hvis bare der var gratis bredbånd. Der ville skyde en masse IT virksomheder op, beskæftigelsen ville stige og mange ville flytte til kommunen.
 
Den tror jeg ikke en meter på!
 
Især det sidste argument har jeg svært ved at se logikken i. Hvor mange af jer ville sælge huset og flytte til nabokommunen, blot fordi I derved kunne spare 200-500 kr. om måneden på jeres Internet forbrug? Hvis mere end 80% af private forbrugere i forvejen har Internet, og virksomheder alligevel har relativ billig Internet til rådighed (jeg sidder i et kontorhus som deles om en 2x4MBit forbindelse til ca. 800 kr. i måneden så vidt jeg husker), så har jeg svært ved at se gratis bredbånd som et samfundsbooster.
 
Jeg mener at det er service providers der skal drive det marked. Jeg synes at det vil være fint hvis elselskabere ruller fiber ud i hele Danmark, og gør det noget nær gratis for mig at være online. Så vil jeg se positivt på ydelser de vil efterfølgende tilbyde - eksempelvis gratis lokaltelefoni, digitalt TV og andet som de kan opkræve abonnement for.
 
Er det bare mig der er lidt gammeldags i min tankegang?
 
mvh Carsten
 
 
Tilmeldt 23. Nov 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Alle taler om Wimax hmmm.
De er gode til reklame det må man give dem.

men en 2 Mbit. til 700,-/md + 1.000,- for en wimax box
Det er ikke billigt ...sorry.
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Webpartner med ADSL2+
5 Mbps / 768 Kbps til 500 kr. pr. mdr
10 Mbps / 768 Kbps til 800 kr. pr. mdr.
Fri trafik
Oprettelse 995 kr.
Iben Borbye fra webpartner hjælper gerne.
 
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :
well - jeg sidder så på min 10 mbit / 768 kbit herinde på frederiksberg til ca 520 kr om måneden incl moms - www.bolignet.dk ... det er det samme som webpartner - ihvertfald står der webpartner på min routerpakke og dem der ringede for at finde tid til en teknikker :D

Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Er Bolignet så også ADSL2?
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
ja det er det skam
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde ikke lige hørt om bolignet, helt ok priser de har.

 
Dog måtte jeg trække lidt på smilebåndet da jeg læste afsnittet

"Misligholdelse"  ,...hvordan har de tænks sig at håndhæve det?

"Indlæg i nyhedsgrupper, der tilsidesætter hensynet til de øvrige brugere af internettet,

herunder indlæg, som må anses for værende irrelevante i forhold til gruppens formål. " [:0]
 
Mvh. Ole
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
hehe ... jaaaaah ..
men jeg har været meget glad for deres internet gennem de sidste 2 måneder - ingen problemer
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
> hvordan har de tænks sig at håndhæve det?

Ganske simpelt, folk skriver til abuse du har spammet / fejlpostet og de lukker dit net. ;)
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/5/2006 8:57:24 PM Forfatter: Paul Sørensen > hvordan har de tænks sig at håndhæve det? Ganske simpelt, folk skriver til abuse du har spammet / fejlpostet og de lukker dit net. ;)

Jamen det er da herligt, så må vi da bare håbe at der ikke sidder nogle fra Bolignet og læser med her på Amino.
Ellers kunne de da sikkert godt få lukket et par kontoer! ,.. da der også her bliver skrevet indlæg uden den store relevans set i forhold til de oprindelige tråde
 
Mvh. Ole.
Side 2 ud af 3 (25 indlæg)