Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad min hjemmeside "værd" ?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg køre en side som jeg kunne være interesseret i at få vurderet dens værdi .. evt. til salg.

Men hvordan gør man det bedst?

Kan man sige noget generelt om at hvis den f.eks. tjener 10000 ind om måneden.. så kan man gange med noget bestemt for at finde en passende værdi?
Eller skal man os kigge på hvor meget arbejde der skal lægges i det personligt for at tjene pengene, .. så 10 timer til 10000 kr indtjening..

Eller skal man kigge overskud pr. måned??

Nogle som kan komme med noget generelt eller ideer?.. er blank :)

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

diverse fora hvor der købes og sælges websites der regner man med en pris på ca. 12x beviseligt overskud om måneden. Men der kan være andre aspekter som f.eks. et åbenlyst endnu større potentiale i fremtiden, en lav konvertering på bannerindtjenning i forhold til besøgende, suverænt gode domænenavne etc.
 
/askhoej
Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, lige sådan noget jeg ledte efter.

12x beviseligt overskud pr. måned, ikke værst :)

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Fra Aarhus
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 271
Fra  HeyBuy Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hov, skal så lige høre .. er det så overskud ex. eller incl. moms ?

Leder du efter en dansk aktie app? Se den bedste aktie app

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Moms kan ALDRIG indgå i en økonomisk beregning i et firma al den stund at det IKKE er dine penge :)
Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/6/2006 9:40:53 AM
Forfatter: Martin Askhøj

Hej



På diverse fora hvor der købes og sælges websites...




/askhoej


Er det nogle addresser du vil dele? :)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
I en anden tråd omkring virksomhedssalg, blev der givet en tommelfingerregl: 8 x Årligt overskud. Jeg kan ikke finde tråden igen, men det kan være at en anden kan huske den - jeg tror at det er i samme boldgade som dette spørgsmål.
 
- Og som Mikkel siger, så er momspenge kun noget du opbevarer kortvarigt og har intet at gøre med dit overskud :)
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er så forbandet mange faktorer der afgør hvad et website, eller firma, er værd. Jeg tror ikke du finder frem til noget realistisk blot ved at se på en multiplikationsfaktor for omsætning.

Skype havde en omsætning på "sølle" $12 millioner og blev solgt for godt $4,5 milliard! Andre virksomheder må leve med LANGT mindre. Hvor DIT webite ligger på denne skala er umuligt at sige uden at kende mange flere detaljer og vigtigst af alt: Hvor mange vil gerne købe det? Med Skype stod de største virksomheder i verden nærmest i kø for at købe dem - og det presser jo unægteligt prisen op. Det modsatte vil naturligvis have den modsatte effekt.
 
Et website er lige præcis SÅ meget værd som en køber er villig til at give for det :)
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/6/2006 10:24:37 AM Forfatter: Tommy
I en anden tråd omkring virksomhedssalg, blev der givet en tommelfingerregl: 8 x Årligt overskud. Jeg kan ikke finde tråden igen, men det kan være at en anden kan huske den - jeg tror at det er i samme boldgade som dette spørgsmål.
 
Jeg tror det vil være en fejlagtig konklusion at sammenligne salg af virksomheder og salg af hjemmesider, som oftest består af indhold omkring et eller flere specifikke emner, fora og mindre services som kan overdrages og køres videre uden det store besvær.
 
/askhoej
 
Ekstra: Jeg ville nok sætte Skype i kategorien en virksomhed og ikke bare en hjemmeside
Side 1 ud af 3 (24 indlæg)