Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad min hjemmeside "værd" ?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra 3100
Tilmeldt 12. Nov 05
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Snakker vi 8 x månedligt overskud, eller 8 x årligt overskud ?
Det må siges at gøre en væsentlig forskel....
 
Anne Mette

 

Vi gør "det med regnskab" nemt for dig. www.tal-knuser.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/6/2006 4:40:16 PM Forfatter: sydbolig.dk
Synes 8 x md. overskud er alt for lidt, og jeg ved da at jeg ikke vil sælge min primære indtægtskilde for noget, der ligner det tal, da det tager 8 mdr at tjene pengene hjem, og der ikke er meget arbejde i det.

Jeg skrev nu også 8 x årligt overskud, men det passer nok ligeså skidt - så fred være med det.
Det var blot et forsøg på at finde et svar frem, i stedet for at give et "det afhænger af mange ting"-svar. At svaret så sammenlignede tommelfingerreglen for alm. forretninger med en webshop, er uheldig.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
[Doh - havde jeg lige svaret på ]
Fra Holte
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 62
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg elsker disse diskutioner som drejer sig om "hvad virksomheder/services/website" er værd.
Fact er, at det KUN er noget værd hvis der er nogen som ønsker at købe det.
Drømmen om de mange penge x gange op er ældren historien om "konen med æggene"
Mange virksomheder er solgt til mærkelige store vurderinger fordi pga. forventning til omsætning/indtjening sammenlagt med en synagi fra købernes eksisterende aktiviteter.
Lige så mange virksomheder er gået på røven fordi køberne ikke viste sig, forventning fra sælger fra fra store eller interessen faldt fra indehaver pga. førnævnte.

Hvad er en virksomhed værd ?
Mange bud er givet ud fra omsætning / indtjening, men det rigtige svar findes bare ikke.
Jeg har selv købt og solgt mange virksomheder og ikke en beregning har været efter en formel, men ud fra hvilken interesse køber havde, hvilken pengepung køber / sælge havde på det aktuelle tidspunkt eller hvilken upside der lå på længere sigt for køber/sælger.

Så lad være med at være "konen med æggene".
Brug din sunde fornuft og få professionel hjælp i salgsøjeblikket som advokat / revisor.

Skal man endelig læne sig til "formler" med x gange et eller andet, så Generelt kan jeg kun sige at jo højere omsætning/indtjening er, des flere X´er kan man gange op med.
f.eks en omsætning/indtjening på 10.000 er X=2, hvormod en omsætning/indtjening på 100.000 er X=8 (omsætningstallene er fiktive)

Når alt det er sagt, så er dog en gylden regel at hvis du vil sælge til nogen, så find nogle køber som absolut kan bruge din virksomhed til noget

Held og lykke med dit salg, men husk .... det er sjovere at sælge noget som nogle kan udvikle det til noget større fremfor at blot lade det "dø" en langsom død fordi man er "stædig"
Side 3 ud af 3 (24 indlæg)