Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytteomkostning og leje af boxit deport hjem... Moms og skattemæssigt fradrag?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lige flyttet til London, hvor jeg hjælper nogle store internationale software virksomheder. Min virksomhed er i Danmark, men pga. at jeg havde mange rejsedage til UK, så valgte jeg, at bosætte mig i UK... Måske bliver virksomheden også flyttet herover.

Nu har jeg haft udgifter til flytning og leje af depot rum... Min virksomhed er enkeltmandsvirksomhed og ikke IS eller AS

Kan jeg få skattemæssigt fradrag for omkostninger til min flytning? og kan jeg trækker momsen fra også? 

Jeg har hørt noget om, at man ikke kan fratrække moms på leje af depot rum - er det rigtigt? 

håber I kan hjælpe. 

Vh

Brian

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian:

Kan jeg få skattemæssigt fradrag for omkostninger til min flytning? og kan jeg trækker momsen fra også? 

Ja, du kan fradrage både moms og skat af alle flytteomkostninger, som vedrører din virksomhed. Private flytteomkostninger kan selvfølgelig ikke fradrages.

 

Fra London
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

En ting du skal huske, er at få 100% styr på hvor din skattepligt ligger og få det helt afklaret med SKAT.  Det kan blive dyrt og besværligt at rede trådene ud senere.

Hvis du er flyttet 100% herover for en længere periode, og ikke har eks. bolig i Danmark, kan jeg anbefale at få flyttet virksomheden i en fart da det er lettere og billigere.

Havde selv et par kampe med SKAT da jeg flyttede herover og lærte på den hårde måde at det ikke er nok at melde flytning til CPR registeret.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)