Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for aktietab

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - så er jeg på banen igen og udstiller min uvidenhed. Eftersom jeg tidligere har fået gode og kompetente svar her fra Amino, ja så prøver jeg lige igen.

Jeg er indehaver af en lille personlig eget virksomhed - enkeltmandsselskab. Da jeg er ved at få et overblik over mine fradragsmuligheder, har jeg et par spørgsmål. Virksomeden er startet i år, og kommer ud med et overskud på ca. 120.000,-

Spg. 1: Jeg har været så helt utrolig dum på aktiemarkedet og tabt ca. 105.000 i år. Har jeg nogle muligheder rent fradragsmæssigt i min virksomhed (altså - kan jeg trække hele (eller dele) af mit aktietab fra i overskuddet på virksomheden). Normalt modregner man jo aktietab i en fremtidig aktiegevinst, men da jeg ingen intentioner har om yderligere investering, står jeg med et "ubrugt" fradrag på ca. 105.000,-

Spg. 2: Dette spørgsmål drejer sig om fradrag i.f.m. huslån. Jeg har et realkreditlån på ca. 1,6 mio i egen bolig. Desuden har jeg et boliglån på 300.000 i samme bolig. Boligen er vurderet til ca. 2 mio. Desuden har jeg et boliglån på en lejlighed i Bulgarien på ca. 400.000 (lejligheden i Bulgarien er vurderet til 275.000). Jeg har hørt, at der mulighed for at lave en model på ovennævnte lån, hvor der ligger en fradragsmulighed. Hvad modellen går ud på, og hvad fradraget er ved jeg ikke, så det er egentlig dét spørgsmålet går på.  

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ad 1)
Du har ikke mulighed for at fradrage aktietab i dit resultat for virksomheden. Eneste mulighed er fremtidig gevinst. Køb Novo B og hold dem langsigtet. Det vil du ikke fortryde.

Ad 2)
Jeg har ikke lige hørt om nogle særlige muligheder for fradrag af lån. Tænker du ikke på renterne? Kan det have været virksomhedsskatteordningen VSO, som du tænker på?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)