Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dit bud - hvorfor sælger jeg ikke noget

Side 2 ud af 9 (81 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Henrik

Du har satme researchet :), godt at høre

 

Ja kødets farver driller, lidt. Jeg mangler nogle lidt kraftigere pærer til min lyssætning har jeg fundet ud af:(

Lige den med kålen ved jeg ikke, jeg tror bare det er noget med at når man spiser kål, så skider man mere, og når de snakker dernede så lyder det bare som om de lukker lort ud af munden, og det er så blevet tolket som om de spiser mange kål :) haha....undskyld til alle sønderjyder der eventuelt måtte læse det her.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Jeg synes siden slet ikke er sigende i forhold til hvad du sælger.

Der er alt for meget pakket ind på siderne. Prøv på forsiden at se hvor mange steder du kan komme ind til "Levering" via. Jeg kan finde 3 steder, derudover er der tilmed en "Tjek levering" felt også.

Det samme med betingelserne de står nederst i venstre menu, i footeren.

I selve kød-menuen er opdelingen ringe efter min mening, du kan igen vælge svinekød tre forskellige steder, ligesom der står både "Pålæg" og "Spegepølse" slå dem dog sammen?

Kontrolrapporten flyt den til footeren, når du får elite smiley så smasker du det elite ikon oppe i toppen et sted.

Logoet fortæller ikke hvad du laver.

Produktbillederne virker kedelige. Prøv at brug de samme men at zoome ind så der intet hvidt er, så kan det godt være at citronspringerne og tomaterne bliver skåret i billedets kant, men hellere det end alt det hvide. Få også taget bedre billeder der ikke er i fugleperspektiv, tag dem ligesom kartoffel billedet (Som så bare skal zoomes længere ind)

Priserne er jo over hvad gaspakket detailkød koster, du henvender dig derfor til en helt anden målgruppe, og der er dine kødpriser helt fair. 

Og så mangler du da en masse udskæringer. Under bøffer er der kun hakket køds bøffer, hvor er min rib-eye, oksefileten osv. Under stege har du heller ikke ting som oksemørbrad, tyndsteg o.l

Iøvrigt står der under hakket kød, at holdbarheden er 24 timer på køl. Du skal nok lige angive at det er 24 timer fra hakke-tidspunktet, og IKKE fra når kunden modtager. 

Slutteligt så vær sød at omdøb punktet i toppen fra "Ønskebrøden" til "Forslag?" eller lignende, ønskebrønden er forbeholdt frituren på dårlige grillbare. 

Nå ja forresten, hvis du skal bruge nogle opskrifter så send en pm. Jeg er sikker på vi kan finde en fornuftig løsning ;-)

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå ja forresten - Video! 

Få lavet noget video dels til forsiden med hvorfor madkammer.dk og hvorfor kød online, samt evt. video af produkterne, når man ikke selv kan se dem så er det meget rart at kunne se hvordan man kan forvente de ser ud. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark:
Iøvrigt står der under hakket kød, at holdbarheden er 24 timer på køl. Du skal nok lige angive at det er 24 timer fra hakke-tidspunktet, og IKKE fra når kunden modtager. 

 

Hej Mark

Jeg har sendt dig en PM. Men mega mange tak for dit input.

Jeg ville bare lige kommentere på en enkelt ting herinde. Det er rigtigt at den gængse regel er 24 timer fra hakketidspunktet. Det kan alle få lov til at skrive. Nu er det bare sådan, at der jeg får mit kød fra, der har de så meget styr på hygiejnen og bakterietallene, at de må give deres kød 48 timer fra hakketidspunktet. Det vil sige at de hakker mit kød torsdag morgen, jeg får det om formiddaggen og samme eftermiddag er det ude hos mine kunder. Det vil sige, at mine kunder faktisk får næsten halvanden dag til at bruge kødet i.

Garantien for at bakterietallene er iorden er at de min kødleverandør af fødevarestyrelsen afkræves 5 ugentlige prøver, som sendes til laboratorietest. På den måde kontrolleres det dagligt, at det hakkede kød har så ekstremt få bakterier, at man faktisk kan give det 48 timer, mod de 24 timer supermarkedet eller den lokale "snavsede" slagter giver det :)

Og det dufter også skønt på dag 2, når jeg selv har lavet mig en hakkebøf ud af det:)

Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 56
Fra  Unikatt Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke typen der generelt kommer med kritik af nogen art, men da jeg kan se et grundlæggende problem ved dit koncept, tillader jeg mig at give mit besyv med. 

Det største problem, som jeg ser det, er leveringstiden. Folk vil gerne være fleksible, kunne ændre deres madplan i sidste øjeblik etc.. Jeg ved ikke om du har lavet en undersøgelse af hvor stor en procentdel af os kødspisere, der planlægger så meget, at de kan lægge en bestilling søndag og få den leveret torsdag - det er altså næsten en uge vi taler om her. Det er måske typisk det ældre publikum, der planlægger på denne måde og jeg er ikke sikker på at det publikum du vil have fat i er fortrolige ved at handle online. - Det ville umiddelbart være disse to ting jeg ville se om jeg ikke ville kunne gøre noget ved. 

1) Forkorte leveringstiden, så kunden er (næsten) ligeså fleksibel som hvis de handlede i butik

2) Spil på kundegruppens præmisser 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Unikat

Det er klart at ikke alle ville kunne affinde sig med den "lange ventetid". Nu har jeg selvfølgelig skelet lidt til andre koncepter online, og jeg kan se at de har masser af kunder som er gode til det her med at bestille i god tid. En del af forklaringen er også at man ikke køber til aftensmaden på sådanne sider, man køber også til fryseren, og så tror jeg ikke man har den samme ivrighed for at få varerne med det samme.

Størrelsen på min forretning sætter indtil videre også en begrænsning, da jeg ikke bestiller nok til at jeg bare kan få leveret dag til dag, jeg bliver nødt til at pulje det noget mere, ellers kunne jeg godt tænke mig i nogle områder at levere fx. 2 gange om ugen. Men det må blive engang ude i fremtiden, når der kommer flere kunder i biksen :)

 

Tak for input:)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Simon

Jeg tror grunden til at du ikke sælger noget er at konceptet er grundlæggende forkert. Jeg har tidligere set din shop, i en anden tråd, og selvom din shop er pæn og lækker så tænkte jeg, at jeg ikke kunne finde en overbevisende historie for hvorfor jeg skulle handle hos dig.
Der er grundlæggende tre kriterier for at man vælger at handle et sted, udvalg, pris og tidsforbrug.

Du kan ikke komme igennem på udvalg, ikke fordi jeg tror at du har dårlige varer, jeg antager faktisk at de er rigtigt gode, men mere fordi det har alle andre også. SuperBest'erne, Brugsen og Irma, her i Hellerup har tilsammen et fantatisk udvalg.

På pris virker du heller ikke billigere.

På tidsforbrug, så vil jeg alligevel skulle i supermarkedet for at hente mine andre varer, så jeg kan heller ikke spare tid.

Samtidigt så bor jeg jo i en anden del af landet, så det kommer til at knibe med leveringen.

Men så vendte jeg problemstillingen om og tænkte, hvordan du skulle sælge for at jeg ville købe hos dig.

Så checkede jeg at domænet købenko.dk og det er ledigt. At købe en ko, er lige hvad jeg kunne tænke mig, helst sammen med nogle venner. Hvis der eksisterede en side, hvor flere tilsammen kunne købe en ko og få den leveret til et sted, og samtigt sparer imellem 10-20%. Ja, så var det et koncept, jeg højst sandsynligt ikke bare ville bruge, men også fortælle vidt og bredt om.

Jeg syntes der er så mange facetter i konceptet der bare passer fantatisk sammen, navnet, følelsen af at det er en hel ko, man køber. Det virale i at folk skal finde flere får at kunne købe, det hele. Det er Hellerup, det er Brøndshøj det ville appellerer så bredt.

Håber du kan bruge det til noget, og at den første del af dette indlæg ikke er for nedslående.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
På pris virker du heller ikke billigere.

Nu snakker du selv om Irma, Superbrugsen med mere, hvornår har du sidst købt kød i en "rigtig" slagter? Priserne der er væsentligt højere end på vores vens webshop

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes i forhold til de andre at din side er ret sigende.

Dine priser er meget høje ift. hvad man kan købe kød til i supermarkederne. Det kan godt være at dit kød er bedre, det er mere frisk, det har ikke lagt i et stykke tid og meget mere til, men det er sådan at priserne gør rigtig, rigtig meget.

Nu fandt jeg en Bilka-avis og en Føtex-avis og kigger nogle af deres priser ift. dine, og her er nogle eksempler:

Madkammer.dk
Flæsk: 350 g. flæsk = 29,95,- (kilopris: 85,57)
Ribbensteg: 1,2-1,4 kg ribbensteg = 94,95,- (kilopris: 67,82/79,13,-)
Hel kylling: 1,3-1,5 kg hel kylling = 74,95,- (kilopris: 49,97/57,65)
Hakket svinekød: 1000 g. hakket svinekød (max 12%) = 54,95 (kilopris: 54,95,-)
Svinemørbrad: 500 g. svinemørbrad = 59,95 (kilopris: 119,90,-)
Svinekam: 2 kg svinekam = 159,95,- (kilopris: 80,-)

Bilka
Flæsk: 2.600-2.800 g. flæsk = 150,- ved køb af 2 pakker. (kilopris: 57,69,-)
Ribbensteg: 1,2 kg ribbensteg = 40,68 (kilopris: 33,90,-)
Hel kylling: 1,4 kg hel kylling = 59,- (kilopris: 42,14,-)

Føtex
Hakket svinekød: 1000 g. hakket svinekød (10-12%) = 32 kroner (kilopris: 32,-)
Svinemørbrad: 500 g. svinemørbrad = 39,95 (kilopris: 79,90)
Svinekam: 2 kg svinekam = 119,80,- (kilopris: 59,9,-)

Endvidere skal det tilføjes at når man køber via din side, så skal der tillægges en fragt på 60 kroner, hvilket altså sender prisen yderligere i vejret. Jeg er godt klar over at kødet formentlig ér langt bedre, men for langt de fleste danskere, så kan det overhovedet ikke betale sig at give så meget for kødet, når man kan få det til langt, langt billigere penge i diverse supermarkeder. Supermarkeder som Rema 1000 og Netto er garanteret endnu billigere end Føtex og Bilka i mange tilfælde.

Konceptet med siden er skide godt, men når man kigger på priserne inkl. fragt så kan det simpelthen ikke betale sig, så hellere tage det "mindre friske" kød i Føtex eller Bilka - især når man nu alligevel er der.

Det skal også lige nævnes at du "kun" leverer i 9000-området, hvilket selvfølgelig er stort, men det ér jo en lidt indsnævret målgruppe, så derfor kan det endda være endnu mere svært at få gang i salget.

Som nogle andre også har sagt, så kræver det altså en del troværdighed at købe kød online - det ér et forholdsvist nyt marked, og det er noget som vi danskere absolut ikke er vant til. Vi kan godt lide at se det mad vi køber. Vi har intet indblik i hvordan kødet bliver tilberedt, skåret ud, eller hvordan det ligger på køl. Den "tilfredsstillelse" kan vi også få i supermarkedet, hvor vi altså kan se om den ønskede steg ser lækker og god ud.

Det kan som en anden skrev, sagtens betale sig at lave en video af hvor alt det her finder sted, hvordan det fungerer og hvorfor vi skulle købe lidt dyrere varer, i stedet for de billige varer.

Jeg håber du kunne bruge det her til noget.

Med Venlig Hilsen
Morten

EDIT: Nå, Lundsby skrev en del af det samme :) Oh well..

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark:
Nu snakker du selv om Irma, Superbrugsen med mere, hvornår har du sidst købt kød i en "rigtig" slagter? Priserne der er væsentligt højere end på vores vens webshop. 


Det er faktisk rigtigt langtid siden jeg har handlet i en almindelig slagter, faktisk tror jeg det koncept er vigende i hvertfald hvor jeg bor. Der er hverken en slagter på Strandvejen eller Jægersborg Alle. Men det ligger vist stadig en i Gentofte gade.
Tilgengæld ligger her mange fiskehandlere, og dem handler vi tit i.

Grunden til at der ikke er nogle slagtere tror jeg, er at de Superbest'er der ligger her, har suverene slagter afdelinger. Den der ligger først på Jægersborg Alle, har vundet lokalavisens Tournado konkurrence og det er bestemt ikke ufortjent. De koster også rundt regnet det dobbelte af en Føtex ditto.

Side 2 ud af 9 (81 indlæg)