Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En fra Usa vil købe min hjemmeside..

Side 4 ud af 8 (78 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 06:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

Nook er nok den største udfordrer til Amazon Kindle. De er ret så udbredte her i USA, og jeg kan sagtens se at domænet kan have noget værdi hvis de kommer til EU.

Spørgsmålet er bare, om B&N ikke kan komme og kræve domænet hvis de har lyst? Det er jo et beskyttet varemærke. Er der ikke nogle regler for hvem der har retten til brug af DK domæner, når det drejer sig om registrerede varemærker etc.?

Mvh Carsten

Haha ja de er virkelig intereseret i at spare 1250 USD Big Smile

De kan jo bare smide 1250 USD og så er alle glade, det er jo noget nemmere end at sætte sig ind i reglerne.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jens Andersen:
Jeg siger det bare for at han skal være på den sikre side i forhold til dansk lovgivning

Der er intet i lovgivningen der forbyder salg af domænenavne, det eneste lovgivningen i §12 stk. 2. siger er, at: "Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af internetdomænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje."

Altså må man gerne sælge domænenavne når blot de ikke er købt med videresalg for øje, og derfor kan de også indgå som et element ved en tvangsauktion jf. http://www.computerworld.dk/art/215711/tvangsauktion-danske-domaener-under-hammeren ligesom de fleste nok husker at TDC købte tdc.dk af Thy Datacenter.

Det er den samme rumle hver evig eneste gang at nogle sætter et domænenavn til salg her på Amino :-)

Om prisen for domænenavnet så er den rigtige i det her tilfælde er jo en anden historie, men hvis han vælger at beholde sit domænenavn, så skal han for guds skyld bevare indholdet på det i tilfælde af der kommer en klagesag, ellers er han skidt kørende.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg ville skynde mig og få gennemført handlen. $1250 for det domæne er da en rar lille julebonus :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46558
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

en lille sidebemærkning - denne virker OK da det er et navn der skal bruges, men ellers sker der svindel fra folk der vil KØBE noget af en, ex et domæne, en hjemmeside - eller ens armbåndsur.

Jeg kender ikke de to nævnte Escrow betalingskanaler og hvordan man lige beviser domænet overleveret for at udløse escrow beløbet, jeg ville nok ha været gladere hvis betaling skete via ex paypal - men de kan sikkert være helt OK, vær bare opmærksom på, hvad det er for oplysinger de escrow sider kræver af dig.

Jeg kender tilfælde, hvor køber vender tilbage med, at der Liiiiiige er et problem med gennemførelsen, men hvis man liiiiiiige skriver sit kreditkortnummer - og så bagefter - nu mangler excrow liiiiiiige at kunne bekræfte modtageren, så hvis man liiiiiiiige vil skrive de tre sidste små tal der står bag på kreditkortet som bekræftelse på at man er ejeren i mailen også, så flyver pengene ind på kontoen¨

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Escrow fungerer super godt. Jeg har brugt det mange gange. Det bliver også brugt ved Alibaba.com.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

en lille sidebemærkning - denne virker OK da det er et navn der skal bruges, men ellers sker der svindel fra folk der vil KØBE noget af en, ex et domæne, en hjemmeside - eller ens armbåndsur.

Jeg kender ikke de to nævnte Escrow betalingskanaler og hvordan man lige beviser domænet overleveret for at udløse escrow beløbet, jeg ville nok ha været gladere hvis betaling skete via ex paypal - men de kan sikkert være helt OK, vær bare opmærksom på, hvad det er for oplysinger de escrow sider kræver af dig.

Jeg kender tilfælde, hvor køber vender tilbage med, at der Liiiiiige er et problem med gennemførelsen, men hvis man liiiiiiige skriver sit kreditkortnummer - og så bagefter - nu mangler excrow liiiiiiige at kunne bekræfte modtageren, så hvis man liiiiiiiige vil skrive de tre sidste små tal der står bag på kreditkortet som bekræftelse på at man er ejeren i mailen også, så flyver pengene ind på kontoen¨

vh

Netop med sådanne køb er Escrow-services EKSTREMT vigtige værktøjer.

Jeg ville klart fraråde at benytte Paypal til sådanne handler, da der er utrolig (læs: UTROLIG) mange der svindler med stjålne Paypal-accounts. Ja, man får måske pengene, men de risikerer med al sandsynlighed at blive trukket tilbage af Paypal grundet hacket konto.

Kan slet ikke se hvad problemet med Escrow.com eller Sedo.com er? Det er to kæmpe (og anerkendte) firmaer - Sedo er verdens største domænehandelsplatform (med næsten 200 ansatte), og Escrow.com er ejet af Fidelity National Financial, som er et Fortune 500 selskab med over 20.000 ansatte. Der er ikke noget at være i tvivl om..

Man opretter en "handel" hvor man angiver hvilket domæne der er tale om. Køber indbetaler beløbet til Escrow/Sedo, og man får det bekræftet af siden. Så flytter man domænet, og køber melder domænet flyttet, og så udbetales pengene. Kan da ikke være lettere :o)

Men ja: Sælg. $1250 er en god pris, og hvis du "malker koen" mere, så ender det med de bare tager den lettere vej, og får det i domæneklagenævnet. Tænk på, hvad du selv har givet for at "låne" domænet - der er 7 af de lange da en god lille julegave at få Smile Så tag imod det, og forkæl dig selv lidt i julen.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Nimtofte
Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 414
Fra  Hus & Byggeplads Service Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Igennem de 6 år har jeg vel brugt 3000 kr på det.  Hvis jeg får de 7 skal jeg vel også betale skat af dem også er der 3500 kr tilbage cirka.  Så har jeg tjent 500 kr på 6 år er det ikke en dårlig handle? 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Så hvis du sælger nu har du tjent 500 kr.

Hvis du ikke sælger nu så har du brugt 3000 kr?

Fra Korsør
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Mitlink.dk Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Broholm:
Jeg ville skynde mig og få gennemført handlen. $1250 for det domæne er da en rar lille julebonus :-)

Lige mine ord!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46558
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Elias Sørensen:
Kan slet ikke se hvad problemet med Escrow.com eller Sedo.com er? Det er to kæmpe (og anerkendte) firmaer - Sedo er verdens største domænehandelsplatform (med næsten 200 ansatte), og Escrow.com er ejet af Fidelity National Financial, som er et Fortune 500 selskab med over 20.000 ansatte. Der er ikke noget at være i tvivl om..
Skrev netop jeg ikke kendte dem, det var mere det generelle når der kommer bud fra overseas på noget man ikke har budt til salg, så skal man være sikker på der ikke er andet bag, end ønske om faktisk at købe. Men fin forklaring om de to og fremgangsmåden for domæner tak

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 4 ud af 8 (78 indlæg)