Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan DBA stilles til ansvar for brud på ophavsret?

Side 4 ud af 6 (55 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til Jer alle for svar, selvom jeg ikke blev meget klogere. Jeg sender en regning til brugeren i stedet, da jeg ikke vil starte en sag mod DBA, hvis der ikke findes lignende fortilfælde.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Thorborg:
kundeservice handler tit om at få folk hurtigere videre i systemet og bruge så lidt tid på dem som muligt

Ja, og desværre bliver det værre og værre jo større firmaet bliver (kun en følelse ikke facts) - Er det ikke mærkeligt?

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:
Tak til Jer alle for svar, selvom jeg ikke blev meget klogere. Jeg sender en regning til brugeren i stedet, da jeg ikke vil starte en sag mod DBA, hvis der ikke findes lignende fortilfælde.

Det tror jeg også bliver nemmest. - Min hus-jurist har lovet at vende tilbage i morgen. - Glæder mig til at se hvad hun finder.

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ser din pointe.

men hvad hvis jeg skriver til amino og siger at der er en der har hacket din konto og skriver fra den, skal de så lukke den uden at have nogen form for beviser?

og med beviser der mener jeg almindelig sund fornuft. de kan hurtigt læse tråde igennem og tjekke min påstand ligesom dba selv kan tage stilling. hvis nu f.eks ikea skrev til dba, at der var nogle der solgte kina-kopier af deres produkter, så tror jeg også at der skete noget ret hurtigt :-)

det jeg vil frem til er at der skal ske åbenlyse lovbrud eller forelægge dokumentation før den paragraf kan ramme dem. det er jeg slet ikke i tvivl om

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Denne sag er vel noget af det tætteste, vi kommer på en tilsvarende sag, der har været forbi domstolene.

Hvor tæt den er på dette DBA-tilfælde, har jeg ikke nok juridisk indsigt til at vurdere selv - men som jeg ser det er der i begge tilfælde helt basalt tale om en bruger, der uploader noget, man ikke må, og en værtshjemmeside, der ikke griber ind ved henvendelse. (Men jeg ved godt, at alskens detaljer spiller en stor rolle, når det gælder juristeri, så der skal nok en advokat indover til en konkret vurdering, hvis sagen her skal videre).

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Thorborg:
det jeg vil frem til er at der skal ske åbenlyse lovbrud eller forelægge dokumentation før den paragraf kan ramme dem. det er jeg slet ikke i tvivl om

Det er vi enige i. - Men loven kan jo sagtens være brudt uden det er dokumenteret endnu! - Det bliver det ikke mindre ulovligt af.

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:
Jeg sender en regning til brugeren i stedet, da jeg ikke vil starte en sag mod DBA, hvis der ikke findes lignende fortilfælde.

Hey Nicolaj

Klogt træk- det er her du kan være mest heldig at få noget igennem, også rent juridisk - det er jo også ham der har stjålet din tekst!

PS- det ved du jo selvfølig nok- men alligevel, gem et screen shot som dokumentation Wink, så ved han hvorfor han får en regning!

held og lykke

Bo Schøneman

Fra odense
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 359
Fra  waterevents.dk Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

jo det er. men jo større det er jo flere brugere, så det er vel egentlig logisk nok, omend stadig skidetræls!

jeg husker stadig dell sagen omkring deres kundeservice...

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1311378.ece

Kan du gå på vandet? www.waterevents.dk

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det for nogle tekster du er så oppe og køre over tilsyneladende gud og hvermand kopierer?

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Broholm:

Hvad er det for nogle tekster du er så oppe og køre over tilsyneladende gud og hvermand kopierer?

Det er tekster som denne: http://www.mobiltjek.dk/mobiltelefoner/apple-iphone-5-16gb/#anmeldelser

En landsdækken tele kæde har stjålet minimum 25 stk. og en stor elektronik webshop omkring samme antal, mens der ligger et par stykker hos en mindre shop. De 2 sidstnævnte er igang med at fjerne materialet og jeg er fortrøstningsfuld angående et forlig der, mens førstnævnte ikke har svaret på henvendelsen endnu. Herudover er der en række privatpersoner, der copy/paster i deres annoncer på DBA, GulogGratis, QXL etc. og her ville det være nemmere for mig at køre sagerne samlet mod eksempelvis DBA, istedet for mange små mod deres brugere.

Ligeledes pisser det mig af, at DBA i det mindste ikke fjerner indholdet, når de bliver oplyst om tyveriet.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 4 ud af 6 (55 indlæg)