Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan DBA stilles til ansvar for brud på ophavsret?

Side 5 ud af 6 (55 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Bo Schønemann:

Det undre mig meget, at du bliver ved med at snakke om varer, når der er tale om en copyright krænkelse... Jeg er ret sikker på, at ingen lov fritager DBA, hvis de ignorere henvendelser om krænkelse af tredje parts copyright!

Behøver man sige Connery sagen?

PS kan se Frank var hurtigere...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Giv mig et eksempel på hvor det er brugt, google viser mig 0 resultater når jeg søger på det.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer Broholm:

Giv mig et eksempel på hvor det er brugt, google viser mig 0 resultater når jeg søger på det.

Du får mig ikke til at linke til en side med vores materiale på. Eksemplet var bare for at vise typen af tekstindhold.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Korsør
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 667
Fra  Mitlink.dk Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan da 'True' ham med retsag og bøde, hvis han har stjålet noget af dit indhold er han ikke videre kvik.
Ring ham op, giv ham en advarsel..
Selvom du måske ikke kan køre retssag mod ham.
Det ikke pænt at true på den måde men det heller ikke pænt at kopier/stjæle.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Udgangspunktet i dansk lov er, at brugeren er ansvarlig.

E-handelslovens § 16 (husk også at læse punkt 1 og 2) betyder dog også, at DBA kan blive gjort ansvarlige, hvis de efter at være gjort opmærksomme på problemet ikke gør noget ved det. Gør de noget ved problemet, er alene brugeren ansvarlig. Spørgsmålet er dog, om det er værd at gå videre i en sag med en mindre mængde kopieret tekst (Jeg kunne ikke lige se, om der var lidt tekst eller flere sider kopieret)?

Læs: Ansvar for indhold online

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cap'n Halfdan Timm:

Udgangspunktet i dansk lov er, at brugeren er ansvarlig.

E-handelslovens § 16 (husk også at læse punkt 1 og 2) betyder dog også, at DBA kan blive gjort ansvarlige, hvis de efter at være gjort opmærksomme på problemet ikke gør noget ved det. Gør de noget ved problemet, er alene brugeren ansvarlig. Spørgsmålet er dog, om det er værd at gå videre i en sag med en mindre mængde kopieret tekst (Jeg kunne ikke lige se, om der var lidt tekst eller flere sider kopieret)?

Læs: Ansvar for indhold online

Perfekt! Så vil jeg også fremadrettet gøre DBA opmærksom på problemet, da jeg tolker det som om at de skal agere ved henvendelse.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Jeg er ret sikker på, at ingen lov fritager DBA, hvis de ignorere henvendelser om krænkelse af tredje parts copyright!

Vi er ikke uenige om det synspunkt. Spørgsmålet er hvornår det skal fjernes. I E-handelsloven § 16 tages der udgangspunkt i ordet "straks".

"...fra det tidspunkt, hvor tjenesteyderen får et kendskab som nævnt i nr. 1, straks tager skridt til at fjerne informationen eller hindre adgangen til den. ..."

Hvad er "straks"?  Her synes jeg eksempelvis at det er interessant at Professor Søren Sandfeld Jacobsen fra juridisk institut ved Aalborg Universitete tolker det således:

"Ikke klart, hvornår handlepligten indtræder. Formentlig så snart det fremstår nogenlunde sikkert, at indholdet er retsstridigt".

Med andre ord - det vil ikke være nok at Nikolaj skriver til DBA jf. tidligere men formentlig skal underbygge dette ved primær henvendelse til ham der brugt teksten og evt måske endda tage juridisk skridt over for denne.

Hvad ordet "straks" indebærer i denne sammenhæng er så vidt jeg ved ikke prøvet ved domstolene.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Koudahl:
Hvad ordet "straks" indebærer i denne sammenhæng er så vidt jeg ved ikke prøvet ved domstolene.

Jo, for Bo Schønemann ved det, og det må han jo have et eller andet sted fra. - Han vil dog ikke vise det! 

Henrik Koudahl:
Med andre ord - det vil ikke være nok at Nikolaj skriver til DBA jf. tidligere men formentlig skal underbygge dette ved primær henvendelse til ham der brugt teksten og evt måske endda tage juridisk skridt over for denne.

Det ved vi jo faktisk ikke om det er. - Det kommer vel også an på, hvad opreindelig poster har sendt med til DBA? - Det ved vi heller ikke.

Så vi må vel konkludere, at vi hverken er i stand til at sige, at de har eller ikke har pådraget sig et ansvar... Altså DBA.

Et lille P.S.: Kan de virkelig passe, at den § aldrig har været prøvet. - Så meget som der kopieres rundt på nettet synes jeg det lyder usandsynligt.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

En af de webshops jeg har rejst krav overfor, har nu fjernet de 18 kopierede tekster og undskylder sig med at det var en ungarbejder, der havde overtrådt de interne retningslinjer. Det fritager dem vel ikke for ansvaret?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil gerne rose GulogGratis for deres måde at håndtere sagerne på.

1. Chefen for deres support ringer

2. Fremadrettet skal jeg bare sende links til hans mail, hvorefter kopieret indhold fjernes med det samme.

DBA kunne lære en ting eller  to!

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 5 ud af 6 (55 indlæg)