Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nødder tvinger os til købe sort !

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 19. Sep 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvorfor i alverden bliver der lagt afgifter på alt efterhånden ?
Undskyld men jeg forstår det bare ikke, hvad får staten ud af de afgifter ? - jo sort arbejde, ulovlig importeret vare fra Tyskland mv..

Jeg har lyst til starte et importfirma for importere nødder og sælge dem til kiosker osv. Meeeeen nej der er afgift, på dem...

Og det gør ik bedre man på de fleste butikker i Danmark finder der feks sælger 1 kg mandler til 60 kr... Jaaa de har glemt betale afgifter osv..

Jeg spørger bare hvordan kan en lovlig importe konkurrer med nødder, hvor man glemmer betaler afgifter ?
Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 23:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Afgifter på fødevarer er jo en del af statsbudgettet som betaler dine fx. din SU, bistandshjælp, lægehjælp, biblioteker og en milliard andre ting. At kalde afgifter for fundamentalt dårlige, er nok ikke en super ide i et land som danmark.

Grunden til nogle kan sælge ting billigere, har nok noget med volumen og andre leverandører at gøre. Hvis man køber en million tons mandler i et billigt producerende land, kan det nok sælges væsentligt billigere, selv når afgifterne tages i beregningen.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 23:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan så også fortælle at det offentlige bruger MANGE penge på MANGE ligegyldige ting, (snakker af erfaring)... :-)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 6. Dec 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:36 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

...Kongehuset!

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 11:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Kongehuset har i sig selv en "indtægt" ud over udgiften til div. apanager ved turisme og promoveringer ved brug af kongefamilien.

Det vil være væsenligt dyrer og have en præsident - og så er det jo en del af vores kulturarv at vi er et roylalt land. Og det skal der ikke pilles ved fordi der er en flok multikulturelle flaphoveder der ikke kan se vi i realiteten ikke lever med en Kongemagt mere

Supply Chain blæksprutte

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 12:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

NurMD:

...Kongehuset!

Jeg synes det er godt vi har et kongehus.. OG det er en dansk stolthed, danmark har verdens ældste kongehus. Lad os nu ikke ændre på det.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Letsplay:
Og det gør ik bedre man på de fleste butikker i Danmark finder der feks sælger 1 kg mandler til 60 kr... Jaaa de har glemt betale afgifter osv..

Jeg spørger bare hvordan kan en lovlig importe konkurrer med nødder, hvor man glemmer betaler afgifter ?

Jeg har meget svært ved at tro på at vi lever i en bananstat, hvor de fleste snyder med skatter og afgifter. Hvis du mener der er et generelt problem bør du anmelde de pågældende butikker og leverandører til skat og fødevarestyrelsen.

Du bør nok også være opmærksom på at nogle importører er så store, at du ikke kan konkurrere med deres priser.

Var det ikke en bedre at konkurrere på kvaliteten i stedet for, så du kan sælge et dyrere produkt med en bedre avance.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 14:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Sgu også så fandens surt der er absolut ingen på Tinget der kan finde ud af og skære igennem og være effektive rent økonomisk.

Der er så meget dobbelttid og uduelige folk der sidder og administrerer så det bliver så fandnes dyrt og være dansker.

I stedet for at være mere professionelle i effektiseringer - så kyler de flere afgifter og brugerbetalinger over på os og giver alle andre end dem selv skylden for snøl.

Der er så mange tåbelige afgifter i dette land at det er et cirkus værdig. Hvis politikerne var mere effektive end at hele tiden skulle slikke røv og bøje sig for 2 vælgere og så skændtes med den modsatte fløj på Tinget - så ville vi sgu også være mere velhavende i dag. 

Men smide rigsretssager, flere årige undersøgelser gang på gang i hovedet af hinanden for at svine den anden fløj til - ja det kan de de selvfede egoister. De er de eneste der styre deres egen "overenskomst" de er selv personligt med til at overenskomste med sig selv, give sig selv lønforhøjeser, give sig selv større pensioner imens de skære ned på den almens løn- og pensions forhold.

Det økomiske er til grin - finansministeret har nu åbenbart en så ringe administration og ledelse at der kan komme differencer på over 25 milliarder som et revisorselskab forundret har fundet fejl for.. og engang til siger politikerne at det er ikke helt galt og bare posteret lidt forkert.

Hvis vi smider 2 km for meget på befordringsposten kommer de efter os med bål og brand men dem selv fniser de bare lidt og syntes vi ikke skal blande os og lade det til de "professionelle" - ja små skoleoste der aldrig har haft et "normalt" job - men har fundet sin plads fordi man er et skrålehoved eller sleskrøv.

Er ved og brække mig over lige meget hvem der sidder derinde.

Der burde simpelthen være ren professionel økonomiske administration af Statens økonomi  af "konger" fra det private erhvervsliv. Og man skulle kunne fyres hvis der ikke kommer en naturlig fremgang og hvis der er for meget kaffeklub

Supply Chain blæksprutte

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Karsten S. ; Jeg har meget svært ved at tro på at vi lever i en bananstat, hvor de fleste snyder med skatter og afgifter"

Så må du nok desværre tro om igen :(

Det er så sindsygt let at trille til tyskland eller sverige, og købe afgiftsfrit, og sammenholdt med de meget høje afgifter herhjemme, er der rigtig mange butikker der fristes til netop at gøre det.

 

 

Tilmeldt 6. Dec 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

kejseren:

Kongehuset har i sig selv en "indtægt" ud over udgiften til div. apanager ved turisme og promoveringer ved brug af kongefamilien.

Det vil være væsenligt dyrer og have en præsident - og så er det jo en del af vores kulturarv at vi er et roylalt land. Og det skal der ikke pilles ved fordi der er en flok multikulturelle flaphoveder der ikke kan se vi i realiteten ikke lever med en Kongemagt mere

Det koster som regel ikke mere at have en præsident. Desuden kan virksomheder der har brug for barnepiger til promovering bare ansætte dem.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)