Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har virkelig dummet mig...

Side 6 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Er det ikke egentlig ikke ret enkelt?: Du siger til din elev: "Okay, vi har åbenbart forskellige opfattelser af, hvad vi har aftalt. Jeg udbetaler naturligvis, hvad du forventer, men så forventer jeg til gengæld, at du herefter lægger 37,75 timer pr. uge".

Så ku' det jo være, at hukommelsen vendte tilbage ;O)

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad står der omkring opsigelse i jeres skriftlige aftale?
Du kan jo lave en aftale med HK til jeres møde om at du kan udbetale de 14 timer hvis medarbejderen fremover arbejder 37 timer. Ellers må HK jo kunne se at medarbejderen skylder dig 221 timer minus de 14 hun arbejdede over. Og så få samtidig lavet en ny kontrakt med medarbejderen mens HK er tilstede.
Du kan jo også bare fyre hende og finde en anden. Der er mange der kunne bruge arbejdet/lærepladsen eller hvad det er.

Mvh Jens Andersen

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Tja, hun skulle været tilbage på arbejdet idag og vi havde aftalet at nu hvor jeg har foræret hende disse fridag, som hun mente hun havde krav på, så skulle hun møde på arbejdet idag og vi skulle lægge dette bag os og kikke fremad... Men her til morgen får jeg en sms om at hun nu er sygemeldt og at all komunikation mellem hende og mig, fremover går igennem HK.
Nu er jeg faneme ved at være træt af det her!
Jeg synes at jeg har lagt mig fladt ud og tilbudt hende både det ene og det andet, men hun kræver og kræver og det hele bliver bare værre og værre.
Jeg ved ikke en gang om hun er tilbage på arbejdet imorgen, eller om hun først er tilbage om to måneder... Og jeg må ikke en gang kontakte hende og spørge... Det havde jo været rart at kunne planlægge arbejdsplanen efter det...
Nu er pludselig alt galt og HK kulegraver hendes lønseddler osv. Det skulle næppe være noget galt med disse, men det er sgu psykisk hårdt at HK nu tjekker mig i hoved og røv, bare for at finde fejl. Det virker til at de vil gøre ALT for at finde nogle fejl.
Nå men jeg fortalte HK igår om at vi, da hun underskrev kontrakten havde en mundtlig aftale om at vi ikke betaler for hendes pauser, men at hun får en ugentlig fridag og dermed en arbejdsuge på kun 32,75 timer... Dette ville HK slet ikke høre på, for som de sagde -Din medarbejder siger at i betaler hendes pauser, så sådan er det,
Suk!!!
Fra København
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er hendes første sygedag, må du skam gerne kontakte hende - Faktisk er det lovpligtigt at du indenfor de første fire uger afholder en syge-samtale! Så mit gæt er, at hun ikke har rent mel i posen..

Kig eventuelt her - Link nr 3 fortæller en masse om hvordan du kan/skal håndtere det:

http://www.google.dk/#hl=da&tbo=d&sclient=psy-ab&q=første+sygedag+må+arbejdsgiver+tage+kontakt&oq=første+sygedag+må+arbejdsgiver+tage+kontakt&gs_l=hp.3...873.11175.0.11322.47.42.2.2.2.1.251.3605.36j5j1.42.0...0.0...1c.1.C24Lg70mXz4&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&bvm=bv.1357700187,d.d2k&fp=7fa27fe4ba1ef8b4&biw=1505&bih=960

Nu kender jeg desværre ikke til kontrakten i forhold til elever - Men man må faktisk godt opsige en person der er sygemeldt; HVIS opsigelsen ikke skyldes sygemeldingen, men en omstrukturering eller nedlæggelse af stillingen!

Når først hun har bedt sin fagforening om at tage den videre kontakt, kommer hun næppe tilbage! Hun strækker den sikkert bare så længe hun kan..

Øv, kedelig oplevelse! Håber du finder en god løsning!  

- They say life is a Battlefield? I say; Bring it on! 

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Afvent udspillet fra HK og tag det med et gram salt, hvis du ikke selv vil bruge energien på det, er det nok på tide at komme i en arbejdsgiver forening, mener også DI har noget med hjælp til mindre virksomheder.

Det kan godt være du skal være lidt varsom med at bruge krifa i denne situation, da det kan medføre at HK bare ser rødt fordi krifa sidder på den anden side af bordet og så har det intet med jeres sag at gøre, mere en problem imellem de respektive fagforeninger.

Men har siddet med flere sager som leder, fra fagforeninger og min erfaring er at de tit gennemhuller deres eget angreb, da de bare skyder på alt der bevæger sig og sjældent særligt fokuseret

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nønne:

Hvis det er hendes første sygedag, må du skam gerne kontakte hende - Faktisk er det lovpligtigt at du indenfor de første fire uger afholder en syge-samtale! Så mit gæt er, at hun ikke har rent mel i posen..

Kig eventuelt her - Link nr 3 fortæller en masse om hvordan du kan/skal håndtere det:

http://www.google.dk/#hl=da&tbo=d&sclient=psy-ab&q=første+sygedag+må+arbejdsgiver+tage+kontakt&oq=første+sygedag+må+arbejdsgiver+tage+kontakt&gs_l=hp.3...873.11175.0.11322.47.42.2.2.2.1.251.3605.36j5j1.42.0...0.0...1c.1.C24Lg70mXz4&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&bvm=bv.1357700187,d.d2k&fp=7fa27fe4ba1ef8b4&biw=1505&bih=960

Nu kender jeg desværre ikke til kontrakten i forhold til elever - Men man må faktisk godt opsige en person der er sygemeldt; HVIS opsigelsen ikke skyldes sygemeldingen, men en omstrukturering eller nedlæggelse af stillingen!

Når først hun har bedt sin fagforening om at tage den videre kontakt, kommer hun næppe tilbage! Hun strækker den sikkert bare så længe hun kan..

Øv, kedelig oplevelse! Håber du finder en god løsning!  

 

Jeg har i fredags sendt hende en mulighedserklæring, som hun skal udfylde og sende tilbage til mig.
Jeg har prøvet at ringe hende idag, for at høre hende om hun ved sådan nogenlunde hvornår hun vender tilbage, så jeg kan planlægge lidt mht. personale osv, men hun tager (selvfølgelig) ikke telefonen...

Jeg har som sådan ikke nogen intentioner om at fyre hende, men jeg må sige at jeg har svært ved at se at hun kan komme tilbage til butikken...
Hvis hun melder ud at hun er langtidssygemeldt, må jeg formode at jeg "må" (man skal jo træde varsomt når HK er med i sagen) bede hende om at aflevere nøglerne til virksomheden, da det vil være andre der kan bruge disse...

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Knudsen:

Afvent udspillet fra HK og tag det med et gram salt, hvis du ikke selv vil bruge energien på det, er det nok på tide at komme i en arbejdsgiver forening, mener også DI har noget med hjælp til mindre virksomheder.

Det kan godt være du skal være lidt varsom med at bruge krifa i denne situation, da det kan medføre at HK bare ser rødt fordi krifa sidder på den anden side af bordet og så har det intet med jeres sag at gøre, mere en problem imellem de respektive fagforeninger.

Men har siddet med flere sager som leder, fra fagforeninger og min erfaring er at de tit gennemhuller deres eget angreb, da de bare skyder på alt der bevæger sig og sjældent særligt fokuseret

 

Er medlem i Krifa erhverv, men de henviser til Kristelig arbejdsgiverforening, og jeg ved ikke rigtigt om det kan betale sig for mig, at blive medlem af denne, bare for denne sag.

Men må sige at jeg er forundret over HKs arrogance og at de nægter at se tingene fra mere en "deres" side.

Fra København
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Gudmundsson:

Jeg har i fredags sendt hende en mulighedserklæring, som hun skal udfylde og sende tilbage til mig.
Jeg har prøvet at ringe hende idag, for at høre hende om hun ved sådan nogenlunde hvornår hun vender tilbage, så jeg kan planlægge lidt mht. personale osv, men hun tager (selvfølgelig) ikke telefonen...

Jeg har som sådan ikke nogen intentioner om at fyre hende, men jeg må sige at jeg har svært ved at se at hun kan komme tilbage til butikken...
Hvis hun melder ud at hun er langtidssygemeldt, må jeg formode at jeg "må" (man skal jo træde varsomt når HK er med i sagen) bede hende om at aflevere nøglerne til virksomheden, da det vil være andre der kan bruge disse...

Jeg håber du får noget fornuftigt ud af muligshedserklæringen, så du kan planlægge dit personalebehov!

Selvfølgelig må du bede om nøglerne. De er jo virksomhedens ejendel - Så det vil kun være naturligt, at andre kan bruge dem mens hun er syg! Du har jo brug for en stedfortræder for hende.. :)

- They say life is a Battlefield? I say; Bring it on! 

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Gudmundsson:

Brian Knudsen:

Afvent udspillet fra HK og tag det med et gram salt, hvis du ikke selv vil bruge energien på det, er det nok på tide at komme i en arbejdsgiver forening, mener også DI har noget med hjælp til mindre virksomheder.

Det kan godt være du skal være lidt varsom med at bruge krifa i denne situation, da det kan medføre at HK bare ser rødt fordi krifa sidder på den anden side af bordet og så har det intet med jeres sag at gøre, mere en problem imellem de respektive fagforeninger.

Men har siddet med flere sager som leder, fra fagforeninger og min erfaring er at de tit gennemhuller deres eget angreb, da de bare skyder på alt der bevæger sig og sjældent særligt fokuseret

 

Er medlem i Krifa erhverv, men de henviser til Kristelig arbejdsgiverforening, og jeg ved ikke rigtigt om det kan betale sig for mig, at blive medlem af denne, bare for denne sag.

Men må sige at jeg er forundret over HKs arrogance og at de nægter at se tingene fra mere en "deres" side.

Det er det de får penge for ;), men lad dem komme med et udspil, herunder afvent udspecificeret hvad de er utilfredse med... Det plejer give forundring og et godt grin.. Syntes du har taklet situationen på en meget fornuftig måde, Yes Det er bare syndt at din medarbejder ikke kan se dette, du bør nok også bede om at få tilbage leveret nøglen fra hende, da der ingen grund er til at holder en nøgle til dit varelager, hvis hensigten ikke er at komme tilbage i god gænge

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal have en som kender personale jura til at hjælpe dig med den her sag. Det kan være kristlig arbejdsgiverforening, en advokat eller en personalekonsulent.

Den her sag er kørt af sporet. Du kommer aldrig til at se hende mere og som arbejdsgiver er du den stærke part, som kommer til at betale ved kasse 1, hvis du laver en fejl.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Side 6 ud af 7 (61 indlæg)