Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter i Korsør?

Side 7 ud af 26 (257 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 366
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 13:38 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Det lyder spændende Jonas.
Video skal der til og det bruges mere og mere af virksomhederne.
Det er et værktøj til at nå endnu flere kunder.

Hvilket udstyr har du?

Ja, det er jo lige det!

Jeg arbejder mest med Canon XH-A1, men er i denne tid faktisk ved at opgradere kamera. Derudover har jeg udstyr til basis lys- og lydopsætning mm. Til større produktioner lejer jeg udstyr ude i byen :)

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 13:44 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Krogslund:

Ronni Larsen:
Det lyder spændende Jonas.
Video skal der til og det bruges mere og mere af virksomhederne.
Det er et værktøj til at nå endnu flere kunder.

Hvilket udstyr har du?

Ja, det er jo lige det!

Jeg arbejder mest med Canon XH-A1, men er i denne tid faktisk ved at opgradere kamera. Derudover har jeg udstyr til basis lys- og lydopsætning mm. Til større produktioner lejer jeg udstyr ude i byen :)



Det lyder godt.
Hvorfor skal du opgradere?
Kan du opatge i HD kvalitet?
 

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 366
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 13:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Det lyder godt.
Hvorfor skal du opgradere?
Kan du opatge i HD kvalitet?

Det er altid lækkert med nyt legetøj og så er der også nogle fordele ved de nye kamera jeg kigger på.
Ja, Canon XH-A1 optager i 1080p. Så det kan sagtens optage HD. Et nyt ville dog også kunne levere Full HD med i købet :)

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 14:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Krogslund:

Ronni Larsen:
Det lyder godt.
Hvorfor skal du opgradere?
Kan du opatge i HD kvalitet?

Det er altid lækkert med nyt legetøj og så er der også nogle fordele ved de nye kamera jeg kigger på.
Ja, Canon XH-A1 optager i 1080p. Så det kan sagtens optage HD. Et nyt ville dog også kunne levere Full HD med i købet :)



Hvad er forskelen på HD og Full HD?
HD er vel HD er det ikke? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:46 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Hej Christina
Det er jo gode egenskaber. Adobe Photoshop kan altid bruges. Bruger det også meget selv ;-)
Kender du til andre i Korsør eller omegn som er selvstændige eller som overvejer at blive det og kunne gøre gavn af et fælles sted med en masse kompetencer?
 

Nej, desværre ikke.

De få, jeg kender, som har haft overvejelser om at blive selvstændige vil hellere bruge tid på deres familie og almindelige jobs.

Det er i mine øjne en gennemgående tendens i Korsør-området - at man er tilfreds med at være lønmodtager og at iværksætteri bare er "besværligt ekstra-arbejde". Undskyld, hvis det lyder som om at jeg skærer alle over en kam. Der er selvfølgelig iværksættere i området - det er bare sjældent jeg støder på dem :)

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 366
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 15:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Hvad er forskelen på HD og Full HD?
HD er vel HD er det ikke? 

Nej, det er ikke det samme. Full HD kører 1920×1080. Dvs. det er en stor fordel, hvis f.eks. en film skal vises på større platforme som f.eks. tv. Forskellen er ikke så væsentlig, hvis filmen/video skal benyttes online, da de komprimeres så meget på f.eks. Youtube og Vimeo. Håber det gav lidt bedre overblik :)

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Christina Handt:

Ronni Larsen:
Hej Christina
Det er jo gode egenskaber. Adobe Photoshop kan altid bruges. Bruger det også meget selv ;-)
Kender du til andre i Korsør eller omegn som er selvstændige eller som overvejer at blive det og kunne gøre gavn af et fælles sted med en masse kompetencer?
 

Nej, desværre ikke.

De få, jeg kender, som har haft overvejelser om at blive selvstændige vil hellere bruge tid på deres familie og almindelige jobs.

Det er i mine øjne en gennemgående tendens i Korsør-området - at man er tilfreds med at være lønmodtager og at iværksætteri bare er "besværligt ekstra-arbejde". Undskyld, hvis det lyder som om at jeg skærer alle over en kam. Der er selvfølgelig iværksættere i området - det er bare sjældent jeg støder på dem :)



Du har ret. Mange klamrere sig til deres "almindelige job". Det er egentlig også fint. Man kan jo kombinere det og starte op i det små.
Ingen der siger man skal skippe jobbet med det samme for at blive selvstændig.

Ja der er ikke så mange iværksættere i Korsør. Så det glæder jeg mig til at gøre noget ved.
Tror der er mange som har tanker om det men aldrig får ført det ud i livet fordi tilbudet ikke er der.
Mulighederne skal være der og det skal være nemt og ligetil. Billigt og enkelt.
Sparring og netværk er noget af det vigtigste for en iværksætter (sparring med andre iværksættere og ikke ansatte kommunale folk) ;-) 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 15:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Krogslund:

Ronni Larsen:
Hvad er forskelen på HD og Full HD?
HD er vel HD er det ikke? 

Nej, det er ikke det samme. Full HD kører 1920×1080. Dvs. det er en stor fordel, hvis f.eks. en film skal vises på større platforme som f.eks. tv. Forskellen er ikke så væsentlig, hvis filmen/video skal benyttes online, da de komprimeres så meget på f.eks. Youtube og Vimeo. Håber det gav lidt bedre overblik :)

Arrr der kan man bare se. 
Ja det har selvfølgelig betydning hvis filmen skal vises på et stort lærred.
Har du eksterne mikrofoner (evt. clips mikrofoner) til interviews?
Hvilket program bruger du til at redigere i?

Har lidt kendskab til Final Cut Pro. Det er et stort program og ja. Alt kan lade sig gøre.
Mener også det var det program som man redigerede Robinson med i tidernes morgen.
 

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 366
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 15:54 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Har du eksterne mikrofoner (evt. clips mikrofoner) til interviews?
Hvilket program bruger du til at redigere i?

Har lidt kendskab til Final Cut Pro. Det er et stort program og ja. Alt kan lade sig gøre.
Mener også det var det program som man redigerede Robinson med i tidernes morgen.

Jeps, det har jeg. Det er en nødvendighed for at få en præsentabel lyd på sine optagelser - et must have! :)

Jeg arbejder i flere forskellige programmer, men mest i Final Cut Pro, Premiere Pro, After Effect, Soundbooth osv.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 16:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Krogslund:

Ronni Larsen:
Har du eksterne mikrofoner (evt. clips mikrofoner) til interviews?
Hvilket program bruger du til at redigere i?

Har lidt kendskab til Final Cut Pro. Det er et stort program og ja. Alt kan lade sig gøre.
Mener også det var det program som man redigerede Robinson med i tidernes morgen.

Jeps, det har jeg. Det er en nødvendighed for at få en præsentabel lyd på sine optagelser - et must have! :)

Jeg arbejder i flere forskellige programmer, men mest i Final Cut Pro, Premiere Pro, After Effect, Soundbooth osv.



Lyder godt.
Ja det giver en noget bedre lyd med de clips mikrofoner hvis bare de er i en god kvalitet.
Okay. Så kender du jo til ingen begrænsninger ,-)

Side 7 ud af 26 (257 indlæg)