Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberet lejeindtægt for udlejning af værelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg ejer en lejlighed i københavn og har i 2012 lejet et værelse ud. Jeg ønsker at bruge "bundfradragsmetoden" og kan forstå at jeg så har et bundfradrag på minimum 24000 årligt.

Jeg har lejet værelset ud for 2500 kr/mdr, ved i hvilken rubrik jeg skal udfylde lejeindtægten i på min selvangivelse?

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 15
Fra  Ejendomsservice Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Oct 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret

Hvis nu ikke jeg har udvidet selvangivelse hvordan får man så det?

Er overskuddet 12x2500kr, bliver bundfradraget automatisk modregnet?

Skal man gøre noget aktivt for at vælge "bundfradragsmetoden"?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke korrekt. Overskuddet skal netop ikke selvangives som overskud af virksomhed og personlig indkomst, idet der er tale om udlejning af en del af en bolig. Det skal selvangives som kapitalindkomst. Jeg kan ikke huske om der er et felt der hedder lejeindtægter.... men ellers bruger du feltet anden kapitalindkomst. Bundfradraget beregnes ikke automatisk. Det skal du selv fratrække.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke korrekt. Overskuddet efter fradrag af bundfradrag skal netop ikke selvangives som overskud af viksomhed/personlig indkomst. Det er kapitalindkomst da der kun er tale om udlejning af en del af en bolig. Jeg kan ikke huske om der under kapitalindkomst findes et felt der hedder lejeindtægt... men ellers bruger du anden kapitalindkomst. Jeg mener også der ligger et skema/blanket vedrørende dette inde på SKATs hjemmeside  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)