Jeg har læst tråden og mener at der lige mangler lidt fakta.
Nu er det jo meget godt at Fyns Stifttidende skriver en lang historie om det seo / web firma osv, men det bemærkesværdige er at selv samme mediehus ( Fynske medier ) også laver webdesign, hjemmesider, hosting, seo osv.
Ene og alene af den grund vil jeg ikke en gang gide købe avisen da jeg IKKE mener jeg kan få en viden jeg kan bruge til noget da jeg opfatter det som om at det omtalte seo firma skal miskrediteres ( måske har de for stor en del af det fynske marked )
Det svarer jo lidt til at feks et supermarked skriver om et andet supermarked.
Når det så er sagt skal jeg for god ordens skyld nævne at jeg IKKE kender noget til den meget omtalte virksomhed eller deres forretnings metoder og vil heller ikke komme til det pga.
Hvis en virksomhed ikke har mere fantasi end at hyre nogle til at ringe op og tilbyde alverdens ting med en eller anden speed snakker som vil give det hele væk gratis, på prøve osv. og kommer med standard sætningen at det er et specialtilbud her og nu og folks skal skynde sig og bla bla kan de rende og hoppe!
Hvad jeg ikke er blevet ringet op af af talentløse sælger som vil sælge alt lige fra kuglepenne, telefon abn, annoncer og gud ved hvad er ubeskriveligt.
I de gode gamle dage da annonce piraterne havde deres gyldne dage løste jeg problemet på denne måde:
http://www.fyens.dk/article/754831:Svendborg--Advarsel-fra-AEroe--Annoncehajer-paa-spil
Jeg fatter ikke at danske virksomheder stadig tror at vejen frem til at skaffe nye kunder kan løses med at sidde på sin flade røv i komfortzonen og ringe rundt for at skaffe nye kunder, at disse virksomheder tror at et call center hvor sælgerne får en ½ dags salgs gas kan virke troværdig.
Jeg mener at dagens salg er tilbage til de gamle rødder med canvas tasken, opsøgende kundekontakt i marken, ikke gemme sig bag hemmelig / udeladt telefon nummer, møde den mulige kunde i kundens miljø, møde op ren & pæn samt ny barberet (og ikke ligne en tam vild der har sparet barbermaskinen væk) - ikke har piercinger og tatoveringer i hoved og r..
Kundens Miljø:
Hvis man møder en håndværker der er i sit naturlige arbejdstøj hjælper det ikke at at man selv står i det stiveste pus med Armani jakkesæt - hop dog ned i et par rene cowboy bukser.
Skal man til møde på direktions gangen så drop cowboy bukserne og find jakke sættet frem.
Så kort, tilpas dig til situationen - det er de første 5 sekunders indtryk der afgør om du får solgt noget eller ej!
Hvis du virker som en blære røv og kommer i den fedeste Mercedes, Porche mf. vil kunden tænke at du er for dyr og tjener for mange penge, det er meget få der har samme karisma og ry som feks. Jan Fog der kan gøre det.
Kommer du i en rustbunke der har alverdens farver og er holdt sammen med gaffa tape er det bedre du kommer på cykel.
Hold din bil ren og pæn, fjern bræk pletterne fra ungerne, alle de gamle cola dåser og de 14 gamle kaffe krus.
Kom til tiden, overhold dine aftaler til punkt og prikke, lyt til kunden og kundens behov, lad være med at lave upsale med det samme, vis kunden resultater og gør kunden glad og tilfreds og skab tillid, det sælger også på den lange bane.
Er kunden IKKE tilfreds med din ydelse så hjælp kunden til at blive tilfreds, er kunden helt umulig så drop kunden og fakturaen, det koster dig ufattelig meget negativ energi og tid - brug tiden på nye tilfredse kunder.
Kunden er IKKE til for dig! Du er til for kunden! Kunden er IKKE en rotte der er fanget i fælden!
Det er så elementært at det næsten gør ondt.
Sidst men ikke mindst:
Hvis en virksomhed vil sælge noget til skrot pris er det sikkert ikke mere værd!
Kvalitet koster penge!
Hvis tilbudet lyder for godt til at være sandt så hold dig væk
Mvh
Niels