Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En god iværksætter-uddannelse - hvad hedder den?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Skovby
Tilmeldt 3. Sep 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey amino

Jeg er 19, næsten 20, og skal læse i Ålborg (med start i sommeren 2014). Jeg har alm. stx, men hvad skal jeg læse videre for at blive bedst muligt klædt på til udfordringerne som iværksætter.

Go' weekend !  

Tilmeldt 21. Feb 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Personligt mener jeg at kaos pilot uddannelsen er genial, men den er svær at komme ind på.

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke som sådan der er en iværksætter uddannelse, men flere steder på landets universiteter, der kan man tage fag som er rettet imod iværksætteri.

På CBS på Frederiksberg, har de "Entrepreneurship", som jeg selv tog sidste år. Det handlede en masse om at lave en god businessplan - og der er en masse friske måder hvor man lærer at gribe det an på. Der blev også snakket om lidt nye måder at angribe verden på, så det var ikke kun de tørre ting hele vejen igennem. En del af lektien var faktisk at man skulle prøve tingene af ude i den virkelige verden, i stedet for at boge den alt for længe.

Jeg havde på det tidspunkt været selvstændig i 6 år, men jeg fik da øjnene op for nogen nye ting, som også påvirker den måde jeg nu laver forretning på. Det havde jeg været nødt til at alligevel, men det gav ihvertfald mig noget. Det kan bare ikke sættes som det ultimative for at gøre en klar til at blive iværksætter.

Ellers så er iværksætteri jo et stort område, og derfor har Amino så mange forskellige forums. Man kan snuse til iværksætteri ved at lytte og læse, men den bedste skole. Det er nok det virkelige liv.

MVH

Niels Big Smile

Fra Dronninglund
Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 174
Fra  Seo Service Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan deltage i iværksætterkurser. Der kører et i Brønderslev (20 km. fra Aalborg), hvor du bliver klædt på - får de mest relevante tips vedr. iværksætteri og hvilke faldgruber du skal undgå. Ved ikke om der går noget tilsvarende i Aalborg?

Mvh. Steen

Topvirk, Frederikshavn.

Steen M. Nielsen | Seo Service®

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Mar 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Til at starte med, kunne du vælge en erhvervsakademiuddannelse (http://www.ug.dk/Uddannelser/erhvervsakademiuddannelser.aspx) og derefter tage en professionsbachelor i innovation og entrepreneurship (http://www.ug.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/oekonomiskmerkantileuddannelser/innovation_og_entrepreneurship.aspx#fold3)

En uddannelse som markedsføringsøkonom eller finansøkonom vil give dig nogle kompetencer indenfor salg, markedsføring og økonomi osv., som du garanteret ikke har haft specielt meget på Stx.

Jeg er selv igang med at uddanne mig til markedsføringsøkonom og min personlige mening er, at den ikke er specielt krævende og du vil derfor have tid til, at lege med iværksætteri samtidig :)

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:
Jeg tror ikke som sådan der er en iværksætter uddannelse

Delvist forkert skrevet af mig.. Smile - Som en anden skriver ovenfor - Kaospilot drejer sig om kunne holde skruen i vandet i modgang.

Det er jo en del af det at være iværksætter. Den evne skal man have for at kunne komme frem. Du bliver på et tidspunkt afhængig af at andre har lavet noget færdigt i forhold til det du skal videre med. Det VIL glippe på et tidspunkt, og så er det man skal have overblikket.

Kaospilot:

"Som uddannet kaospilot kan du arbejde på lederniveau både i private virksomheder og i offentlige eller ikke-kommercielle organisationer."

MEN umiddelbart udddanner man sig ikke med retning mod at være selvstændig, da iværksætteri er et kæmpe område mener jeg også det er svært at fastsætte præcist hvornår man kan sige at det reelt er en uddannelse i iværksætteri.

Det er måske et definitionsspørgsmål.

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

life

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Fra Skovby
Tilmeldt 3. Sep 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Tak for det hurtige svar !

Det lyder i mine ører lidt som om Kaospilot mest af alt drejer sig om personlig udvikling...? I såfald tænker jeg at jeg måske godt kunne bruge min tid mere effektivt, da "drivet" nok skal komme...

Men lyder da spændende 

Tilmeldt 21. Feb 13
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Andersen:

life

Enig. Tror du lærer mere ved at gøre end ved at sidde i en skole.

Fra Østerbro, København
Tilmeldt 7. Jun 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niklas.

Det er nogle rigtig gode overvejelser du gør dig allerede nu. Godt gået!

Som der bliver nævnt i starten af tråden, så er kaospilot uddannelsen nok den uddannelse, der rent fagligt vil klæde dig bedst på som fremtidig iværksætter. Du kan også vælge en CBS uddannelse, som der også bliver skrevet, og krydre din uddannelse med en masse iværksætter valgfag. På den måde, får du en god forretningsmæssig sans samtidig med et iværksætter perspektiv.


Vælger du at læse på CBS, så kan du få en masse hjælp og sparring via CSE (Copenhagen School of Entrepreneurship), som kan hjælpe dig i gang med dine egne forretningseventyr også.

Hvis du har en idé og motivationen til at starte din egen virksomhed, så er det en uvurderlig erfaring du får, i forhold til at åbne en bog.

Har du brug for personlig sparring? Jeg beskæftiger mig med det til hverdag igennem www.Motivaction.dk og vil meget gerne hjælpe dig gratis. Tag et kig på hjemmesiden og beslut dig for, om du vil tage en snak.


De bedste hilsner

Anders

Motivaction

Stifter af Founderdocs - Lav en ejeraftale

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)