Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En god iværksætter-uddannelse - hvad hedder den?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Handler det ikke om at du finder ud af, hvad du gerne vil lave?

Jeg mener, hvis du interesserer dig for fodbold - så er der vel ingen grund til at læse til ingeniør, men så gå ad handels / sportsvejen / sundhedsvejen - coaching, træning etc. Vil du lave en fodboldskole kan det være smart.

Hvis du gerne vil bygge broer, skal du nok ikke læse til kaospilot osv.

Er vores valg af uddannelse ikke styret af personlige interesser, mål og værdier?

Er det at være iværksætter et værdiskabende mål i sig selv for dig?

/ L. B.H.B.S.

Tilmeldt 30. Dec 12
Indlæg ialt: 54
Fra  www.kcaj.dk Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tage en uddannelse, som du syntes er interesant og spændende. Hvad interessere dig og hvilke områder kunne du tænke dig at være iværksætter indenfor ?

Jeg tror, at det er svært at starte noget op, som man ikke interessere sig for, da det kræver mange timer. 

mvh

Billig maling www.kcaj.dk .Besøg os i Tullinsgade 6-8, København V eller ring 52 79 46 32.

Fra Højslev
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 129
Fra  Lethers Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niklas,

Jeg oprettede et CVR nummer for et par år siden. Startede sko virksomhed i Marts 2012. Mine egne forudsætninger er HHX og en karriere i Hæren og er idag uddannet Premierløjtnant i Hæren og er næstkommanderende for 192 soldater. Er 26 år gammel og har s arbejdet i Bilka og ved Edeka danmark, nu REMA1000.

Hvad skal du bruge ovenstående info til? Først og fremmmest kan du ikke uddanne dig til iværksætter. Ordet iværksætter betyder for mig en der starter noget nyt op, personen behøver principielt slet ikke lede virksomheden eller projektet. Men skal være idemand og fantasifuld. Man ser dog tid iværksættere som selvstændige erhvervsdrivende, hvilket i al sin enkelthed er at du driver projektet fra drøm, tanke, start og færdig. Dette kredsløb gentager du så forhåbentligt igen og igen. :)

Min anbefaling - Tag en uddannelse du interessere dig for, hvis du vil starte noget specifikt op, find evt. en uddannelse indenfor det felt. Få gerne et arbejde indenfor dit interesseområde, for herigennem at lære af andres fejltagelser.

Såfremt du vil forbedre dine evner som leder eller chef, kan du tage mange uddannelser. Officerer i Forsvaret bliver uddannet i Coaching, værdibaseret ledelse, kompetence ledelse, psykologi, den svære samtale, profil analyser og meget mere. Alt det kan du tage i det civile, det er bare i en anden kontekst og ramme. Skal du orientere dig indenfor regnskab kan noget finansøkonomi være en mulig, men man kommer meget langt med et ringe kendskab og internettet.

Ja det blev langt, men det er jo heller ikke nemt at vælge retning i livet. Den kan dog ændres mange gange.

Held og lykke!

Jeg er ejer af Marketingsvirksomheden Lethers.dk. Online markedsføring og rådgivning til dig!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

CBS er igang med at lancere en ny uddannelse der hedder HA entrepreneur...

De regner med at den står klar allerede til sommer, men det er ikke sikkert, men nu nævner du jo selv at du skal starte i 2014.

Du kan holde dig opdateret her http://www.cbs.dk/haent-erhvervsoekonomi-entreprenoerskab 

Fra Skovby
Tilmeldt 3. Sep 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Fællessvar

Tusind tak for alle de indput! Jeg beklager meget jeg hel kom fra tråden, men har nu fået læst alle beskeder (og links). Det har virkelig sat perspektiv på sagen. TAK :)

Men ja, som flere er inde på, afhænger det nok meget af hvad jeg har tænkt mig at lave. Jeg er meget interesseret i sundhed, og vil gerne have en forbedret oplevelse til familien Danmark når der skal handles sundt. Det være sig på cafeer, i brugsen, på togstationen osv. At handle sundt skal være billigere, og ikke mindst nemmere..

Det var lidt mere om mig, Ha' en fortsat go' 1. april !

(og nej, ingen aprilsnar her) ;D 

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)