Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af webshop

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Dec 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan sælger man en webshop og hvordan prissætter man denne?

Jeg har en webshop der sælger tilbehør til kæledyr, der simpelthen er vokset mig over hovedet.

Sidste år lavede den et overskud på godt 500.000.

Hvordan prissætter man en webshop? Jeg ved godt der findes løse retningslinier med 4-5 x overskud + lager, men er dette realistisk?  Køberen skulle jo også gerne tjene penge :-)

Hvem griber man fat i mht salg? Ved godt, der er en virksomhedsbørs her, men så vidt jeg kan se, er alle virksomheder nede i den lave ende.

Er der nogen der har erfaring med profesionelle virksomhedsmæglere?

Mvh

Carsten

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Mar 13
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Carsten,

Du har mere eller mindre opremset de muligheder der findes inde på Amino. Omsætningen x ca. 5 + værdien af lager. Også skal du beskrive så præcist som det er muligt hvis der er særlig omstændigheder som man skal være opmærksom på :) Også ellers bare smide det hele ind på Aminos virksomhedsbørs, og se hvad der sker... "Der findes vidst også en masse andre steder derude, hvor du kan sætte din virksomhed til salg. Søg evt. inde på Google".

Thomas

 

Fra Odense
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 39
Fra  www.janehof.dk Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

500.000 x 5 = 2.500.000 + varelager? Smile Det er vidst lige optimistisk nok i denne tid? Eller?

Hilsen Jane

Tilmeldt 23. Dec 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg giver desværre 100% Jane ret.  Nu går jeg også ud fra at vi taler OVERSKUD og ikke omsætning :-)

Jeg ved godt denne prismodel har været brugt, men så tjener køber jo ikke penge i 5 år og det bliver sgu nok svært forsvare :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)