Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskudsregistrering?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Mar 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Når nu man går med tanken om, at starte en enkeltmandsvorksomhed, så skal man jo i den forbindelse betale skat at det overskud man vil få i virksomheden, som jeg forstår det, skal man på sin udvidet selvangivelse komme med et bud på, hvad man regner med at have i overskud, når året er omme. Skat vil så sende x antal girokort på skatten, som jeg så skal betale løbende året ud. Når nu man er nystartet, har man jo ikke det fjerneste begreb om, hvad man vil have i overskud. Er det så ok bare at skrive 0 kr på forskudsregistreringen.mkan man så bare løbende rette til? Det første år er særdeles besværligt at komme med bud på, da jeg selvfølgelig vil have en del ting, som virksomheden vil få fradrag på, såsom værktøj, reklame udgifter, mm er det korrekt forstået?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46561
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

peterrasc:
Er det så ok bare at skrive 0 kr på forskudsregistreringen.mkan man så bare løbende rette til? Det første år er særdeles besværligt at komme med bud på, da jeg selvfølgelig vil have en del ting, som virksomheden vil få fradrag på, såsom værktøj, reklame udgifter, mm er det korrekt forstået?

Ja det er helt OK - start lavt og ret til. Klart er det at hvis du ikke har anden indtægt eller formue, så vil skat undre sig over hvordan du overlevede 2013 hvis du samlet kommer med underskud - men kan du forklare det - med formue eller anden indtægt så kan det sagtens gøres sådan og du kan rette hver måned hvis du har lyst frem til ult Oktober hvorefter det bliver mere besværligt da der ikke kan nå at blive genereret korrekt sidste opkrævning

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)